Premià de Mar

S'aprova la moció en defensa de la unitat de la llengua catalana que hem presentat en el Ple de l'Ajuntament de desembre.

El nostre regidor Daniel Torras i Segura, va presentar en el ple del 16 de setembre la moció en defensa de la unitat de la llengua catalana.
La iniciativa és una proposta de Plataforma per la Llengua que aquesta organització va fer arribar a diversos partits i associacions del país, així que a esquerra en som mitjancers de molt bon grat.

Així com passa en la immensa majoria de llengües del món, el català gaudeix d'una diversitat de parlars diferents que l'enriqueix i el fa encara més fort. Aquesta diversitat dialectal, però, no hauria de servir en cap cas de pretext per qüestionar la unitat de la llengua catalana.

Per això al Ple de l'Ajuntament hem arribat a aquests acords:

- Reconèixer i declarar la unitat de la Llengua catalana sense que això suposi menystenir altres denominacions existents.

- Rebutjar qualsevol mesura que imposi impediments normatius, administratius, tècnics o socials als ciutadans i ciutadanes de les comunitats autònomes on aquesta llengua és oficial, per poder viure amb normalitat aquesta unitat lingüística.

- Instar al govern de l'estat espanyol a reconèixer oficial i públicament aquesta unitat de la llengua catalana, i a corregir els serveis en les polítiques públiques que la qüestionen, vetllant que no es fomenti en cap institució pública o empresa de l'estat espanyol el secessionisme lingüístic català.

- Notificar aquests acords al govern de la Generalitat de Catalunya, al parlament de Catalunya, als governs de de la Generalitat Valenciana i les corts valencianes, de les Illes Balears, i el seu parlament i al Congrés de Diputats i al Senat.

La moció va ser aprovada amb els vots a favor d´ERC JuntsxPremià, Premià en Comú Podem, Crida Premianenca i Junts per Premià de Mar PDeCAT.
Abstenció del PSC i els vots negatius del grup municipal de Ciutadans.