Premià de Mar

Discurs Diada Nacional de Catalunya 2021 d'ERC Premià de Mar- Junts x Premià

Premianenques, premianencs:

Una nova Diada ens és arribada. Un nou Onze de Setembre que, un any més, celebrem en un context d'excepcionalitat democràtica, social i sanitària.
Davant d'aquestes difícils circumstàncies insistim, més que mai, en la necessitat de construir un projecte nou, engrescador, solidari i on tothom hi tingui cabuda: la República catalana. Un projecte de país obert a tothom qui vulgui un model d'estat avançat, progressista, que deixi enrere la llarga ombra del Règim del 78 i que tingui en compte tota la ciutadania, sense discriminar per gènere, procedència, llengua o condició.

Aquesta tasca tan important comença als municipis. És als ajuntaments de les nostres viles i ciutats on sembrarem la llavor de la Catalunya democràtica i social que volem, una idea de país que anirem regant amb l'esforç dels nostres regidors i regidores, de la nostra militància sempre compromesa, treballant braç a braç amb els veïns i veïnes i actuant des de la confiança que garanteixen la proximitat i la feina ben feta.
Ho farem cercant complicitats amb tots aquells partits polítics i entitats amb els quals compartim horitzons de justícia social i de construcció de la República Catalana, però mai ens trobaran en aquest objectiu tots aquells que ens van reprimir, tots els que van aplaudir i promoure el 155 i la retallada de drets i llibertats contra Catalunya.
Nosaltres, a diferència d'altres companys de lluita i víctimes de la mateixa repressió, no renunciarem als nostres ideals a canvi de cap quota de poder. El bloc del 155, el bàndol antidemocràtic, és una línia vermella que tenim present en tot moment.

Som decididament municipalistes, sí, perquè municipalisme i democràcia van de la mà, i aspirem a un país lliure de debò, que escolti la veu de tots els pobles i ciutats. La gent d'Esquerra de Premià de Mar posem el nostre granet de sorra, amb humilitat, però fermesa, en l'assoliment d'aquesta tan volguda República, perquè nosaltres ens la creiem i treballem per assolir-la.

Un objectiu al qual arribarem sent fidels al nostre programa, que és ben clar i que hem defensat, defensem i defensarem davant qui calgui: Amnistia, Referèndum, Independència.

- Amnistia, perquè els exiliats i exiliades puguin tornar a casa, amb els seus; perquè així ho demana la dignitat de tots els represaliats i totes les represaliades l'únic crim de les quals ha estat exercir el dret d'expressió, posar unes urnes, manifestar-se o simplement ser independentistes.

- Referèndum, perquè votar no és cap delicte, perquè l'autodeterminació és la via per oferir al poble català la possibilitat d'escollir el seu propi futur, un dret reconegut internacionalment que volem exercir sense que ens enviïn policies ni jutges.

-​ Independència, perquè és l'únic camí possible si volem un estat democràtic i de dret. Una República que ens permeti desplegar sense impediments de cap mena totes les polítiques que necessitem per fer front als grans reptes que se'ns presenten:
  1. L​'emergència social, en què els més vulnerables pateixen més que cap altre col·lectiu els estralls de la covid-19.
  2. L'emergència lingüística, que requereix dotar el català d'estructures d'estat que en garanteixin la supervivència.
  3. L'emergència climàtica, que ens porta a plantejar un model energètic i de desenvolupament sostenible, amb alternatives al nefast model actual que ens volen imposar.                       ​                                                                                                              Veïnes i veïns de Premià de Mar, us animem a commemorar la Diada Nacional de Catalunya de l'any 2021 tenint present tot el camí que ens queda per recórrer fins a la victòria final, aquesta independència feta per tothom i per a tothom, i recordant tots els qui ens han precedit, els lluitadors i lluitadores que durant els agitats anys trenta, la foscor del franquisme o els darrers temps més difícils han donat exemple republicà des de les institucions, la presó o l'exili.

Som una Nació
Som un sol poble.