Premià de Mar

Comunicat: Posicionament davant les ordenances fiscals pel 2022.

Imatge Esther de Prades
El govern municipal (Junts X Premià de Mar i PSC) va presentar en el passat Ple d'octubre unes modificacions de les ordenances fiscals que no van ser aprovades pels vots en contra de tots els grups de l'oposició. Si s'haguessin aprovat, Premià de Mar hauria deixat d'ingressar 200.000 € que calen, i molt, per atendre les necessitats socials i d'equipaments municipals, reparació de carrers i sanejament dels espais públics del poble.
Cal recordar que som uns dels municipis amb una capacitat pressupostària per habitant més baixa de Catalunya, el segon municipi per la cua amb la quota del rebut de l'IBI més baixa del Maresme i al tram inferior de pressió fiscal de Catalunya. De fet , segons declaracions del Sr. alcalde, el nivell de serveis està en funció dels recursos i per tant... avís a navegants, si no paguem, no demanem. No s'entén l'estratègia de l'equip de govern ni les incoherències de les seves decisions.

Pel que fa a les ordenances que el govern va presentar, hem d'assenyalar que aquests preus públics mai van estar debatuts, ni exposats, al nostre grup municipal, tot i demanar explicacions en Comissió Informativa una setmana abans del Ple Municipal.
No hi va haver cap contacte fins 24 hores abans del Ple, quan en Pep Ripollès, regidor i portaveu del Grup Municipal d'ERC a l'ajuntament, va rebre una trucada de l'alcalde, anunciant que el Grup de C's votaria en contra de les ordenances, per tant, amb C's sí que hi va haver negociació prèvia i en conèixer el sentit del seu vot, van adreçar-se in extremis, al nostre grup municipal.
El mateix dimecres de Ple, ens vam personar l'Ajuntament per parlar amb l'alcalde i el tresorer sobre els diferents escenaris que hi havia, preguntant sobre la possibilitat de formular modificacions. La resposta va ser negativa per manca de temps, llavors, vam proposar l'ajornament d'aquest punt per negociar-ne alternatives, però no hi havia voluntat per negociar res.
Al migdia, hores abans del Ple, en Pep Ripollès va rebre la trucada del primer tinent d'alcalde, el Sr. Gutiérrez, interessant-se pel nostre posicionament al Ple i les converses mantingudes amb l'alcalde, suggerint-nos que per coherència amb els nostres plantejaments, el més lògic seria votar en contra de les ordenances. Per tant, tot plegat, un absurd, una estratègia del govern per desprestigiar ERC, com ja hi estem malauradament acostumats. I tenim el convenciment que aquesta mateixa estratègia tindrà continuïtat amb els pressupostos del 2022, dels quals encara no hem vist ni una sola xifra.

En tot cas, volem deixar molt clar, que el resultat d'aquest increment en les ordenances fiscals ha esdevingut així perquè va ser una proposta del mateix govern durant el 2020 i la NO aprovació actual és per la negativa d'iniciar cap negociació amb ERC, per tant, és únicament responsabilitat del govern municipal.
Demanem un acord polític sobre la fiscalitat a Premià de Mar a llarg i mitjà termini perquè els ciutadans no estiguin sotmesos a les voluntats del govern i els seus interessos partidistes segons s'acostin eleccions o demandin les aliances amb C's, com es demostra a cada pas que fa aquest govern municipal.