Premià de Mar

Les propostes d'ERC Premià de Mar pels pressupostos del 2022

Imatge Esther de Prades

En aquests dies s'estan duent a terme negociacions pels pressupostos del 2022, amb molt poc temps de marge, entre el govern de Junts X Premià de Mar - PSC i ERC Premià de Mar.
El 2021 el grup municipal d'esquerra va facilitar l'aprovació dels pressupostos amb la seva abstenció, de fet no calia cap vot a favor més perquè aquells pressupostos tiressin endavant. S'havien d'assumir responsabilitats donada la situació de crisis per la COVID, per poder destinar tots els esforços a la ciutadania, a les empreses i al comerç.
Però el desenvolupament i les partides dels pressupostos del 2022 són insuficients, hi ha aspectes essencials que han sofert un important descens, com habitatge, serveis socials i educació, eixos essencials per ERC Premià de Mar.
Per això esquerra ha tornat a fer una bateria d'aportacions (moltes ja es van demanar el 2021) totes elles destinades a Premià de Mar i les seves necessitats actuals, propostes adreçades directament a les persones, com:

- Subvencionar empreses i comerços per poder contractar persones aturades.
- Ajuts de l'IBI.
- Ajuts pels infants de Premià, per poder realitzar sortides i colònies escolars amb l'objectiu que cap infant es quedi sense sortir amb les seves companyes i companys.
- Ajuts a desenvolupar projectes d'emprenedoria.
- Ajuts per poder obtenir un habitatge de lloguer, sobretot adreçat a joves.
- Que tots els parcs infantils tinguin elements inclusius, per poder gaudir de l'espai tots junts.
- La reconversió de la subvenció, la mal anomenada de llibres, perquè es converteixi en una veritable subvenció amb criteris socials.
- Obrir espais lliures amb wifi ciutadana en diferents indrets del municipi.
- El desenvolupament i protecció de l'espai natural de les dunes a la platja.
- La millora de l'espai en l'entorn de la Plaça Joan Font, donant prioritat al parc destinat als infants.
- La transformació de la plaça d'Ernest Lluch, per dignificar l'espai i convertir-la en una veritable plaça amable, així com acabar el projecte de la plaça de la Sardana.
- Destinar l'equipament de Can Roure a un espai de lectura i de cultura al centre del poble.

I altres propostes de futur en forma de projectes:

- La conservació i dotar de contingut la Torre del Port.
- La rehabilitació i estudi del Mercat Municipal i transformar-ho en el veritable eix comercial de Premià de Mar, en la situació actual.
- I la proposta d'assolir que l'Escola Montserrat es converteixi en la primera Escola-Institut de Premià de Mar.
- Creació d'un fòrum pel desenvolupament del comerç i la petita empresa.

Aquestes aportacions i d'altres, s'han proposat sense cap mena de segell, ni cap mena d'interès polític o partidisme, només pensant en la gent de Premià i les necessitats del poble.
ERC celebra la incorporació de l'expropiació de Can Sanpere, després de tants anys d'espera. Però preocupa l'alt grau d'endeutament, uns 6 milions d'euros i de la disminució del romanent de tresoreria, que quedaria prop dels 2 m d'euros.

El govern municipal, ja ha manifestat obertament que la seva preferència per pactar és Ciudadanos i la contractació i manteniment del càrrec eventual d'aquest grup de l'oposició, efectivitat del qual encara esperem que es demostri. Tampoc es veuen les aportacions concretes als pressupostos del sello naranja de C's. Amb les negociacions amb ERC Premià de Mar, aquest govern municipal torna a tenir la possibilitat de resoldre aquesta anomalia política i rectificar. Tant de bo.