Premià de Mar

Mocions presentades al ple del mes de març de 2022

Al ple ordinari del mes de març presentem dues mocions:

• Moció per la cessió d'actius immobles de la SAREB al municipi.

Necessitem polítiques que garanteixin l'accés a l'habitatge, que s'augmenti el parc públic d'habitatges, també respostes als desnonaments.
Tenim una oportunitat ara que el govern de l'estat ha pres el control de l'entitat SAREB. Per això demanem:

- Activar la taula local d'habitatge amb la participació de tots els agents implicats i els partits polítics del consistori.
- Que l'ajuntament publiqui tota la informació dels actius immobles que la SAREB té al poble i que negociï via conveni, la seva cessió per finalitats socials.
- El trasllat dels acords al Govern d'Espanya, als grups polítics amb representació al Congrés, al Senat, al Govern de la Generalitat, al Parlament de Catalunya i a les entitats en defensa del dret de l'habitatge del municipi.

• Moció contra la bretxa salarial.

La bretxa salarial de gènere és una de les injustícies més grans que patim tots, i especialment les dones, en l'àmbit laboral i que es deriva del patriarcat, malauradament encara molt viu en la nostra societat.
No hi ha cap justificació perquè ningú, per la seva condició de gènere biològic o identitat sexual cobri pel seu esforç més o menys que algú altre o accedeixi a millors o pitjors llocs de treball. (el que es coneix com a sostre de vidre). Per això demanem:

- Refermar el compromís del municipi en la lluita contra les desigualtats de gènere i sensibilitzar la població respecte de la bretxa salarial i les seves conseqüències.
- Treballar amb les empreses del poble per elaborar plans d'igualtat que redueixin la bretxa,  promoure dones a càrrecs amb poder de decisió i facilitar la conciliació familiar.
- Traslladar els acords a les entitats de dones i associacions feministes de Premià de Mar

Des de l'administració pública tenim l'obligació d'exigir i d'explicar la necessitat de lluitar contra la bretxa salarial però també des de l'empresa privada. Els municipis, doncs, com a administració més propera a la ciutadania, tenim una responsabilitat extraordinàriament important en aquesta qüestió.