Premià de Mar

Mocions presentades al ple del mes de juliol de 2022

La Moció conjunta per un debat públic sobre la densitat demogràfica al poble, recull les conclusions de l'àgora organitzada per les esquerres de Premià de Mar a on es va mostrar l'oposició de molts veïns a la  requalificació de Transmesa i MTG.
La Moció conjunta per un debat públic sobre la densitat demogràfica al poble, recull les conclusions de l'àgora organitzada per les esquerres de Premià de Mar a on es va mostrar l'oposició de molts veïns a la requalificació de Transmesa i MTG.
En el ple de l'ajuntament del mes de juliol presentem i compartim les següents tres mocions:

MOCIÓ PER L'APROVACIÓ DEL MANIFEST DE L'ACORD SOCIAL PER L'AMNISTIA I L'AUTODETERMINACIÓ.

Proposem que l'Ajuntament de Premià de Mar, atès l'impuls civil que promou un ampli Acord Social per l'Amnistia i l'Autodeterminació, expressi el seu suport a:

L'amnistia, entesa com la necessitat d'una solució col·lectiva i integral per a totes les persones exiliades, encausades i represaliades.

L'autodeterminació, entesa com la necessitat d'un marc de resolució democràtica basat en el respecte a l'exercici de la lliure determinació de la societat catalana.
I perquè quedi constància, als efectes oportuns, s'acorda també donar trasllat de la present resolució a" l'Acord Social per l'Amnistia i l'Autodeterminació."

MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS CP-AMUNT, ERC-AM I PECP PER UN DEBAT PÚBLIC SOBRE LA DENSITAT DEMOGRÀFICA A PREMIÀ DE MAR I LA NECESSITAT DE CONGELAR TEMPORALMENT LA CONSTRUCCIÓ DE NOUS HABITATGES. PER UN PREMIA DE MAR AMABLE PER A LES FUTURES GENERACIONS.

Moció conjunta dels grups polítics municipals d'esquerres en la qual exposem que a causa del risc d'un ràpid creixement poblacional i de la consegüent saturació dels serveis i equipaments i pel fet que el nou habitatge no estarà a l'accés de persones amb menors recursos i que pot esdevenir el risc d'una concentració i massificació d'obres.
Demanem:
- Que el govern de l'Ajuntament de Premià de Mar es comprometi a engegar un procés d'anàlisis tècnic i de debat públic sobre el creixement urbanístic del municipi, la densitat demogràfica i la situació dels serveis públics.
- Que el govern de l'Ajuntament de Premià de Mar paralitzi la requalificació de les parcel·les de Metalogènia i Transmesa fins a finalitzar l'estudi proposat per tal de tenir en compte les conclusions d'aquest.

MOCIÓ PRESENTADA PEL GRUP MUNICIPAL CP-AMUNT DE CONDEMNA DELS FETS DE MELILLA I EN DEFENSA DELS DRETS HUMANS A LA QUE ENS HEM ADHERIT.

- Demanem condemnar la brutal violència policial espanyola i marroquina, les devolucions en calent, la insultant resposta del govern de l'Estat espanyol davant la mort de desenes de persones, per ara 37, però un nombre incert que no fa res més que pujar.

- Condemnar els silencis còmplices, la passivitat i la corresponsabilitat dels governants espanyols així com les declaracions de Pedro Sánchez elogiant la violenta resposta de les autoritats marroquines.

- Instar a garantir la seguretat i protecció dels drets humans de les persones que han aconseguit arribar a Melilla i de les més de 1000 persones que s'han quedat al territori marroquí.

- Instar al Govern de l'Estat a investigar aquests fets per tal d'assegurar que existeix veritat, reparació i justícia.

- Instar el Govern de l'Estat a derogar la Llei d'estrangeria.

- Instar a les institucions europees i al govern de l'Estat, en particular, a garantir el dret a migrar amb total respecte als drets humans, socials, civils i polítics, per a totes les persones.