Premià de Mar

ERC – Junts x Premià posa com a condicions pels pressupostos reiniciar correctament el 'Pacte per l’Educació' i impulsar el mapa escolar

La formació republicana creu que Premià de Mar mereix un Pacte per l’Educació ben elaborat. Al criteri d’ERC – Junts x Premià, com ja va dir el regidor Pep Ripollès a l’anterior ple, el Pacte s’hauria de treballar des del Consell Escolar i amb la participació activa de tota la comunitat educativa. Així, els republicans entenen que s’han de realitzar debats, xerrades, dinàmiques participatives i altres activitats per a què les AMPES, escoles i tots els col·lectius implicats puguin aportar-hi idees i contingut. Igualment, també des d’ERC - Junts x Premià també s’ha donat prioritat a endegar els treballs des de la comunitat educativa per l’elaboració del mapa escolar.

ERC – Junts x Premià, amb dos regidors al consistori, és una formació decisiva per aprovar els pressupostos municipals així com els comptes de Primilia Serveis. Per aquest motiu i amb sentit de responsabilitat vers el poble, els regidors republicans han entrat el tema del pacte per l’educació i la creació del mapa escolar en la negociació dels pressupostos, no únicament a nivell de partides econòmiques, sinó, sobretot, a nivell de voluntat política i de formes. ERC – Junts x Premià creu que cal un compromís de tots els partits i col·lectius vers l’educació i que a través de la pressió dels pressupostos es pot tornar a començar correctament aquest camí.

Aquesta negociació ja ha començat a donar fruits amb el canvi de direcció de la regidoria d’ensenyament i amb l’admissió d’errades en el plantejament anterior, fruit d’un acord amb el grup de Ciutadans. La regidora d’ensenyament, Esmeralda Calleja, ha acceptat de tornar a començar el treball per un pacte per l’educació com cal a Premià de Mar. ERC – Junts x Premià seguirà demanant un compromís explícit vers aquest tema i, al mateix temps, per la planificació del mapa escolar.

A part del pacte per l’educació, ERC – Junts x Premià també ha proposat altres partides i accions en el marc dels pressupostos, com poden ser adaptar passos subterranis per anar a la platja, l’inici del projecte de Can Manent, no deixar escapar el pla de barris amb una aposta clara pel Barri Cotet, un replantejament en el contracte de neteja del poble, el suport als pressupostos participatius (que no es farien efectius sense aprovar els pressupostos) i la remodelació absoluta dels parcs infantils, entre d’altres temes. Les negociacions per Premià de Mar encara estan en marxa i no s’han tancat.