Puigcerdà

Totes les notícies

Moltes gràcies Lluís!!!

Avui és un dia dur per la nostra família republicana, lamentem comunicar la defunció del nostre company Lluís Millans. El Lluís fou president de la nostra secció local durant els anys 2018 i 2019.  Volem acabar agraïnt la seva entrega al partit i donant una abraçada a tota la seva família i amics Descansa en pau, company!!!

Com tot a la vida, qüestió de prioritats!!!

❌ L'actual consistori NO va acceptar cap proposta d'ERC Puigcerdà, fent ús de la seva majoria absoluta. ❌ ERC Puigcerdà diu NO a una gestió per part de l'actual equip de govern, que deixa totalment en mans de la iniciativa privada les polítiques d'habitatge social. ✅ Des d'ERC volem impulsar directament des dels ajuntaments polítiques d'habitatge social, de preu taxat o protegit. ✅ Refer, millorar i ampliar la xarxa de clavegueram, una necessitat per al municipi i pel medi ambient, i prioritari per ERC Puigcerdà. #refempuigcerda #ajuntamentdepuigcerda

Donem suport al personal de l’Ajuntament de Puigcerdà davant de l’informe de la secretària

Després que durant tres plens anteriors el Grup Municipal d’ERC a Puigcerdà hagués posat de manifest el malestar del personal de l’Ajuntament, en el ple celebrat l’11 d’abril la secretària de l’Ajuntament ha presentat un informe que recull tota una sèrie de mancances i problemàtiques que afecten al bon funcionament de l’administració del consistori.     Els principals temes que s’hi denuncien són els següents:   - Manca d’instruments organitzatius bàsics per poder realitzar correctament les funcions de fe pública i assessorament legal per part de la Secretaria.   - Inseguretat jurídica pel fet de que la secretària ha de signar documentació oficial tramitada i supervisada per personal no funcionari o funcionari infraqualificat.   - Escassetat de personal i personal qualificat, fet que provoca l’acumulació d’expedients a l’àrea de Secretaria, Contractació i Recursos Humans.   - Abús, durant anys, de la contratació de personal temporal sense la superació de proves selectives apropiades. A més, moltes convocatòries de places queden desertes per no oferir places atractives amb sous competitus.   - Fins al març de 2021, quan s’aprova el primer pla de contractació, es van fer nombrosos contractes verbals amb proveïdors diversos, sense més documentació que les factures que arribaven a l’Ajuntament per al seu pagament.   - Hi ha un nombre elevat de contractes caducats importantíssims: escombraries i neteja viària, aigua potable, transport urbà de proximitat, concesions, etc.   En definitiva, administrativament un desgavell i una pèssima gestió dels Recursos Humans de l’Ajuntament. De tot això en fem responsable a l’alcalde, com a màxima autoritat administrativa de la corporació. Porta tres legislatures seguides al govern i tot el que està passant és el resultat de la seva gestió, o millor dit, de la seva no gestió. Els veïns i veïnes de Puigcerdà ens mereixem una millor administració.   Des del nostre Grup Municipal donem tot el nostre suport al personal de l’Ajuntament i exigim al responsable de la Corporació que, el més aviat possible, faci el necessari perquè tots els treballadors tinguin els mitjans técnics i humans per poder desenvolupar la seva feina amb alts nivells d’eficiència i que la seva remuneració sigui suficient perquè se sentin valorats.

El parc del Querol ens genera certs dubtes

Podrà l’actual equip de govern mantenir un nou parc si no és capaç de mantenir els que ara tenim? Esquerra prioritzaria una xarxa de clavegueram al barri de la colònia Simón, de Samperí i el Pont de Sant Martí on actualment s'aboquen les aigües brutes al riu. De la mateixa manera que al Camí de Sant Marc o a l’antiga carretera entre el Park Hotel i el Mas Maiol, entre d’altres.  Podeu ampliar la informació a la noticia del Regió 7 (http://www.regio7.cat/cerdanya-alt-urgell/2022/03/14/puigcerda-reuneix-amb-l-per-63790930.html)

NO als pressupostos

No a aquests pressupostos on no hi ha un pla de govern per la nostra vila. No a aquests pressupostos on el dia a dia és una dosi d'improvisació. No a aquests pressupostos que no són el que la vila necessita.

Erc diu no als pressupostos de l'ajuntament de Puigcerdà

Acció Climàtica ✖️ No als pressupostos pel clar incompliment de l'adhesió al Pacte d'alcaldes i alcaldesses pel clima i l'energia. ✖️ No als pressupostos on la partida destinada a inversions en eficiència energètica és de tan sols 70000€, un 2% de les inversions previstes. ✖️ No als pressupostos on el nou projecte de recollida de residus anunciat pel consistori a principis de legislatura continua estancat. ✖️ No als pressupostos per la finalització del contracte de subministrament d'aigua desde fa dos anys. ✖️ No als pressupostos on el consistori continua apostant per la privatització i no per a la municipalització del servei d'aigua.

Erc diu no als pressupostos de l'ajuntament de Puigcerdà

EDUCACIÓ ✖️ No als pressupostos on ja fa més de 15 anys que l'escola Llums del Nord de primària està ubicada en barracons. ✖️ No als pressupostos on l'escola pública de secundària té un greu problema de massificació i col·lapse.  ✖️ No als pressupostos on s'han repartit partides de subvencions sense cap criteri, equitat i justícia social.  ✖️ No als pressupostos on, dels 15 milions previstos, la inversió en escoles i altres centres d'ensenyament de la Vila no arriba ni als 6000€.

Erc diu no als pressupostos de l'ajuntament de Puigcerdà

HABITATGE ✖️ No als pressupostos del anar fent, que només destinen 0,003% de 15 millons en Inversió en habitatge públic ✖️ No, a uns pressupostos que ni miren al present ni al futur, on es continua expulsant joves i no tant joves del nostre municipi. ✖️ No, a uns pressupostos que clarament deixen a la incitiva privada el creixement de l'Habitatge #refempuigcerda #mancapolítiqueshabitatge #ajuntamentdepuigcerda

L'Actual consistori barra una comissió d'informació sobre la tramitació de multes

Lamentem que el govern Municipal hagi barrat el pas a una comissió especial informativa sobre el cas de les multes de trànsit no tramitades   Des del grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Puigcerdà lamentem que el govern de la nostra vila, encapçalat per l'alcalde Albert Piñeira, barrés el pas al ple extraordinari celebrat el passat dilluns a una Comissió Especial Informativa sobre el cas de la no tramitació de multes de trànsit, que van acabar prescrivint o sent condonades.   Des d'ERC-Puigcerdà volem recordar que a finals del 2019 el Consorci de Recaptació del Ripollès-Cerdanya va emetre un informe on s'evidenciaven greus irregularitats en la tramitació dels expedients per part de l'Ajuntament de Puigcerdà i per aquest motiu va decidir renunciar a continuar duent a terme aquesta tasca, fet que va quedar ratificat per part d'un ple del Consell Comarcal. Les conseqüències van ser centenars de multes prescrites i condonades, milers d'euros no recaptats i un tracte discriminatori cap a veïns i veïnes que paguen multes, quan a d'altres no se'ls hi reclama, posant en dubte l'autoritat del cos policial.   Els veïns i veïnes de Puigcerdà tenen dret a saber quins són els fets succeïts i quines són aquestes irregularitats o males pràctiques, que a més han estat perllongades en el temps. I demanem que es depurin les responsabilitats polítiques que siguin necessàries per un sentit de justícia i igualtat. Per això vam proposar la creació d'una Comissió Especial Informativa per tal d'esclarir què ha provocat que moltes d'aquestes multes hagin prescrit sense que el procés de recaptació hagi estat executat i d'aquesta manera poder corregir les males praxis i saber per què cap auditoria interna ha pogut detectar i corregir aquesta equivocada operativa per poder depurar responsabilitats. En definitiva, es tractava de dur a terme un exercici de transparència i de recerca de la veritat.   Malauradament l'equip de govern va fer valer la seva majoria absoluta per frenar aquesta comissió, que hauria contribuït a la transparència, permetent que la ciutadania de Puigcerdà rebés les informacions pertinents sobre un cas pel qual l'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha obert un expedient.