Puigcerdà

Totes les notícies

L'Actual consistori barra una comissió d'informació sobre la tramitació de multes

Lamentem que el govern Municipal hagi barrat el pas a una comissió especial informativa sobre el cas de les multes de trànsit no tramitades   Des del grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Puigcerdà lamentem que el govern de la nostra vila, encapçalat per l'alcalde Albert Piñeira, barrés el pas al ple extraordinari celebrat el passat dilluns a una Comissió Especial Informativa sobre el cas de la no tramitació de multes de trànsit, que van acabar prescrivint o sent condonades.   Des d'ERC-Puigcerdà volem recordar que a finals del 2019 el Consorci de Recaptació del Ripollès-Cerdanya va emetre un informe on s'evidenciaven greus irregularitats en la tramitació dels expedients per part de l'Ajuntament de Puigcerdà i per aquest motiu va decidir renunciar a continuar duent a terme aquesta tasca, fet que va quedar ratificat per part d'un ple del Consell Comarcal. Les conseqüències van ser centenars de multes prescrites i condonades, milers d'euros no recaptats i un tracte discriminatori cap a veïns i veïnes que paguen multes, quan a d'altres no se'ls hi reclama, posant en dubte l'autoritat del cos policial.   Els veïns i veïnes de Puigcerdà tenen dret a saber quins són els fets succeïts i quines són aquestes irregularitats o males pràctiques, que a més han estat perllongades en el temps. I demanem que es depurin les responsabilitats polítiques que siguin necessàries per un sentit de justícia i igualtat. Per això vam proposar la creació d'una Comissió Especial Informativa per tal d'esclarir què ha provocat que moltes d'aquestes multes hagin prescrit sense que el procés de recaptació hagi estat executat i d'aquesta manera poder corregir les males praxis i saber per què cap auditoria interna ha pogut detectar i corregir aquesta equivocada operativa per poder depurar responsabilitats. En definitiva, es tractava de dur a terme un exercici de transparència i de recerca de la veritat.   Malauradament l'equip de govern va fer valer la seva majoria absoluta per frenar aquesta comissió, que hauria contribuït a la transparència, permetent que la ciutadania de Puigcerdà rebés les informacions pertinents sobre un cas pel qual l'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha obert un expedient.

Raül Romeva a Puigcerdà

Aquest dijous dia 15 a les 19h no pots perdre la presentació del llibre "Ubuntu: La República del bé comú" a la plaça Santa Maria de Puigcerdà a càrrec de l'activista i pres polític d'Esquerra Republicana Raül Romeva. I també gaudirem de la presència de la nostra senadora per Esquerra Republicana Sara Baliac. Ja saps! Aquest dijous si vols conèixer de més a prop en Raül Romeva vine i no et quedis a casa! Vine, conversa i participa!!

No tot s'hi val

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Puigcerdà, en diverses ocasions hem manifestat la nostra preocupació pel fet que des de l’Oficina Antifrau de Catalunya s’estiguessin investigant certes actuacions irregulars dutes a terme des del consistori. Entre d’altres, la contractació de subministrament, obres o serveis amb tercers o el procés de tramitació de les multes de trànsit posades per la nostra Policia Local i el seu cobrament. Pel que fa a aquest darrer punt, a finals del 2019 el Consorci de Recaptació del Ripollès i la Cerdanya, organisme que tenia encomanat el cobrament d’aquestes multes, va emetre informe on s’evidenciaven les irregularitats en la tramitació dels expedients per part de l’Ajuntament de Puigcerdà, i va decidir renunciar a continuar portant a terme aquesta tasca. En aquest sentit, en un estudi fet pel nostre Grup Municipal, també vàrem constatar aquestes irregularitats i que tenien com a conseqüència que, en el període entre el 2016 i el 2019, centenars de multes quedessin prescrites per falta de tramitació i, com a resultat, es generés un tracte discriminatori entre els veïns que SÍ realitzaven el pagament i els que no, a banda de deixar de recaptar per part de l’ajuntament centenars de milers d’euros o posar en dubte l’autoritat del nostre cos policial. Des de l’inici de la pandèmia i un cop havent passat el període més greu, des del nostre Grup Municipal sempre hem volgut ajudar en el que calgués a l’equip de govern; creiem que ja és hora de saber què és el que ha passat. És per això que amb data d’avui, juntament amb el Grup Municipal del Partit Popular, hem entrat una instància a l’Ajuntament de Puigcerdà demanant un Ple Extraordinari on es faci una valoració dels fets. A tal efecte, proposarem que es constitueixi una Comissió d’Investigació per tal d’esbrinar quins han estat els responsables d’aquestes males actuacions, perllongades en el temps, i que, en conseqüència, es depurin les responsabilitats polítiques i administratives que se’n puguin derivar.

Turisme, Comerç i Industria

Foto 1 : Una de les principals propostes del programa de @ercpuigcerda a les eleccions municipals del 2019 Foto 2 : Titular d'una notícia publicada a @diariregio7 (pots veure la notícia completa en aquest enllaç https://www.regio7.cat/cerdanya-alt-urgell/2021/06/02/cerdanya-nou-desti-dels-viatges-52518043.html)     Confirmar que les nostres propostes són el que el territori necessita, com deia aquell anunci NO TÉ PREU.   Mes propostes en positiu, Idees que sumen, Mesures que acaben materialitzant-se d'una manera o una altre. Aportar, construir, sumar.  Comptar amb tothom i treballar en equip.  Aquesta és la nostra manera de fer. I aixi seguirem, treballant per construir una alternativa real de govern a Puigcerdà.   #RefemPuigcerdà

El primer any de mandat

Avui tenim el plaer de presentar-vos la primera edició del nostre primer butlletí informatiu: Primer any de mandat que rebreu a les vostres bústies durant aquesta setmana. Un recull informatiu de les accions portades a terme per la nostra organització política combinat amb una mica història i opinió del nostre estimat municipi. Finalment, des d’ERC a Puigcerdà volem mostrar el més sincer agraïment al conjunt de voluntariat, personal de l’ajunta- ment, personal sanitari i assistencial, membres de Protecció Civil, així com diverses entitats, comerços i empreses, que des dels seus àmbits d’acció han estat i estan al capdavant per superar les adversitats que comporta la pandèmia del Coronavirus. Una gran mostra de solidaritat que ens fa millors com a societat i com a poble! Gràcies a totes i a tots!

El Pla Energètic municipal

Moció del grup municipal ERC-AM per a l’impuls i foment del consum d’energia 100% verda, amb el canvi per part de l’Ajuntament de Puigcerdà de distribuïdora elèctrica garantint que l’origen de la mateixa és 100% de fonts renovables.   - Atès que en la darrera cimera de la COP25 s’ha instat els governs a la signatura d’un acord mundial per fer front al canvi climàtic i a implementar les mesures necessàries per impedir que l’augment de la temperatura del planeta sobrepassi els 2 graus centígrads. Aquests actes volen ser una crida ciutadana perquè els representants polítics es comprometin i prenguin mesures efectives per tal de reduir les emissions de diòxid de carboni i iniciar una transició energètica basada en les energies netes i en una gestió democràtica i adaptada a la futura disponibilitat energètica.   - Atès que amb el model actual s’ha demostrat que els interessos econòmics de les grans companyies elèctriques han passat per davant de l’interès general amb la connivència de l’Estat, provocant en gran part l’increment del rebut que paguen les famílies en tant que el gruix del mateix no es basa en el consum, sinó en el cost de les xarxes i altres costos del sistema, entre els quals es troben la cogeneració i residus i l’anualitat del dèficit tarifari.   - Atès que malgrat que les grans companyies energètiques mantenen encara privilegis que els hi permeten mantenir les energies renovables en el rang de producció testimonial, existeixen iniciatives que aposten per l’objectiu d’oferir el màxim d’energia renovable, de proximitat i al mateix preu que l’energia “bruta”, ajudant a transformar el nostre país en un lloc més sostenible i més respectuós amb el medi. Un possible exemple a seguir en aquesta línia, son els convenis de col·laboració que han signat molts ajuntaments amb la cooperativa Som Energia SCCL per promoure la producció i consum d’energia verda. Els certificats de garantia d'origen avalen una producció d'energia de fonts 100% renovables.

El Síndic a la Cerdanya

Arrel del Consell d'alcaldies del dia 23 de Setembre i aprovat el 16 d’octubre on va assistir el Síndic de Greuges el senyor Rafel Ribó on es va signar un conveni de col·laboració entre en Consell Comarcal de la Cerdanya i el Síndic de Greuges per donar màxima celeritat a la tramitació de les queixes presentades i que afectin competències comarcals. L'acord estableix un tràmit anual de les queixes tramitades i amb un detall estadístic on podrà debatre en sessió plenària una vegada l'any. També estableix l'obligatorietat del Síndic de fer un mínim dues visites a poblacions Cerdanes per recollir dites denúncies i la divulgació per part del Consell a promocionar la figura del Síndic. Dijous 19 de novembre l'equip del Síndic de Greuges de Catalunya farà atenció telemàtica a la Cerdanya. Atendran a les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes sobre una actuació de l'administració pública i també sobre les empreses que presten serveis d'interès general (llum, aigua, gas, etc.). Les visites s'atendran per video-trucada o telefònicament. Prèviament cal concretar l'entrevista trucant al telèfon gratuït 900124124 o enviant un correu electrònic a [email protected]

Debat confinat

Malauradament la tan anomenada segona onada de la COVID 19, ja ha impactat amb tota la seva força entre nosaltres. El temut enduriment de les restriccions s’ha fet ben palès amb el confinament perimetral del país i el confinament als nostres municipis els caps de setmana, tot cercant una imprescindible reducció de la mobilitat i l’aplanament de la maleïda corba. Unes restriccions que tornen de nou a impactar profundament en l’activitat social i econòmica de la nostra comarca, per exemple amb el tancament de l’hostaleria, que suposa la pràctica paralització d’un sector econòmic fonamental amb greus conseqüències a curt i llarg termini. El passat dilluns 19 d’octubre es va celebrar el Ple Ordinari corresponent a l’Ajuntament de Puigcerdà. El Grup Municipal d'ER Puigcerdà portava a debat una moció que considerem molt important, una moció per a la creació d’un ens participatiu i transversal per a la reactivació social, cultural i econòmica de la nostra vila. Una moció constructiva pensada per sumar, una proposta motivada per la nostra convicció des de bon principi, que davant la pandèmia i les seves derivades socials i econòmiques, Puigcerdà se’n sortirà sí, però nomes ho farà comptant els uns amb els altres i amb l’esforç de tothom. Una moció molt respectuosa amb la gestió inicial dels primers mesos de l’emergència per part del govern municipal i que ja de per si arribava al ple d’octubre de manera obsoleta, ja que va ser presentada d’urgència al corresponent ple del mes d’agost, però que no va ser admesa per una petita qüestió de caire tècnic. Però encara érem a l’agost, la segona onada semblava una possibilitat llunyana i el miratge de la relativa bona temporada turística estiuenca que estàvem vivint, no deuria convidar al govern municipal a considerar la urgència de la reflexió i debat que una moció com aquesta suposaven. Una moció que seguia l’exemple de moltes altres ciutats i viles del nostre país, que des de bon començament, ja a la primavera, havien decidit que un repte com el que plantejava la pandèmia no requeria de salvadors ni de confrontacions estèrils, si no del treball conjunt que permetés establir les estratègies necessàries per, no només sobreviure a la crisi, si no fins i tot, convertir-la en una oportunitat i sortir-ne, quan arribés el moment, el més enfortits possible.

Ens formem

El passat divendres, 17 de juliol, vam realitzar una trobada telemàtica en el marc dels connectem-nos temàtics que s'estan realitzant des d'Esquerra Republicana. El tema de la formació va ser la transició ecològica tan necessària en el nostre municipi. Finalment acabem aquest comunicat donant les gràcies a la Sílvia Casola, Secretaria Nacional de Transició Ecològica i al Ferran Cívit, diputat al Parlament per a compartir els seus coneixements i us convidem a visitar el nostre municipi. Sou genials!!! #apendreéscreixer #ensformem #transcióecològica #seguim