Puigcerdà

No tot s'hi val

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Puigcerdà, en diverses ocasions hem manifestat la nostra preocupació pel fet que des de l’Oficina Antifrau de Catalunya s’estiguessin investigant certes actuacions irregulars dutes a terme des del consistori. Entre d’altres, la contractació de subministrament, obres o serveis amb tercers o el procés de tramitació de les multes de trànsit posades per la nostra Policia Local i el seu cobrament.

Pel que fa a aquest darrer punt, a finals del 2019 el Consorci de Recaptació del Ripollès i la Cerdanya, organisme que tenia encomanat el cobrament d’aquestes multes, va emetre informe on s’evidenciaven les irregularitats en la tramitació dels expedients per part de l’Ajuntament de Puigcerdà, i va decidir renunciar a continuar portant a terme aquesta tasca. En aquest sentit, en un estudi fet pel nostre Grup Municipal, també vàrem constatar aquestes irregularitats i que tenien com a conseqüència que, en el període entre el 2016 i el 2019, centenars de multes quedessin prescrites per falta de tramitació i, com a resultat, es generés un tracte discriminatori entre els veïns que SÍ realitzaven el pagament i els que no, a banda de deixar de recaptar per part de l’ajuntament centenars de milers d’euros o posar en dubte l’autoritat del nostre cos policial.

Des de l’inici de la pandèmia i un cop havent passat el període més greu, des del nostre Grup Municipal sempre hem volgut ajudar en el que calgués a l’equip de govern; creiem que ja és hora de saber què és el que ha passat. És per això que amb data d’avui, juntament amb el Grup Municipal del Partit Popular, hem entrat una instància a l’Ajuntament de Puigcerdà demanant un Ple Extraordinari on es faci una valoració dels fets. A tal efecte, proposarem que es constitueixi una Comissió d’Investigació per tal d’esbrinar quins han estat els responsables d’aquestes males actuacions, perllongades en el temps, i que, en conseqüència, es depurin les responsabilitats polítiques i administratives que se’n puguin derivar.

Com a Grup Municipal d’Esquerra Republicana tenim com a prioritat fer una oposició responsable i propositiva, i és per això que demanem la constitució d’aquesta comissió d’investigació per tal que aquests greus fets no quedin en l’oblit i que totes i tots els ciutadans de Puigcerdà puguin tenir coneixement d’aquestes males actuacions i quins han sigut els seus responsables, per un sentit de justícia i d’igualtat.