Puigcerdà

Cal reflexionar, una vegada més

Carpe Birrem a Puigcerdà

Com ja ve sent habitual, la quantitat d’oferta durant el mes d’agost a la comarca és desorbitada i a Puigcerdà, per descomptat, no ens quedem enrere. És normal que tothom intenti donar servei, activitats o esdeveniments per poder satisfer la quantitat de demanda turística que històricament aquest mes arrossega però, com sempre i com fa temps que es denuncia des del grup d’Esquerra Republicana de Puigcerdà, a casa nostra es fa sense un criteri clar i, sovint i com diu un bon amic nostre però no simpatitzant d’ERC, a salto de mata. Com per exemple, aquest passat cap de setmana. A totes les agendes anunciat com a Carpe Birrem i al final ha acabat sent una fira més, de les tantes que ens tenen acostumats des del consistori.

Hores d’ara ningú posa en dubte l’immens potencial que tenen les places per dur a terme infinitat d’esdeveniments i certament poder ser, si no ho són ja, un dels principals motors per atreure turisme a la capital però, a quin preu?. En lloc d’aportar un valor afegit a l’oferta lúdica, gastronòmica o de comerç ja existent a Puigcerdà, durant massa ocasions acaba sent una pura competència al ja de per sí difícil dia a dia d’aquests sectors a la vila. Això no vol dir que  no hi hagi esdeveniments de qualitat, que hi són, si no que moltes vegades es prioritza “l’omplir agenda” abans que “la qualitat i la REPERCUSIÓ d’aquesta agenda”.

Tal i com ja s’ha anat demandant des de la gent d’ERC Puigcerdà durant les dues passades campanyes electorals, cal fer de manera urgent un canvi radical en el model econòmic i turístic de la comarca, essent, això sí, Puigcerdà com a capdavantera en totes aquestes polítiques i crear un eix vertebrador amb la resta de municipis de la comarca per treballar tots amb un mateix objectiu: desestacionalitzar el turisme i crear sinèrgies entre tots els sectors que depenen, o millor dit, SÓN el motor de l’economia ceretana. Un entorn meravellós, uns agricultors, productors i ramaders en molts casos referents, una qualitat inqüestionable i un potencial encara per explotar fan que aquesta comarca, i sens dubte la seva capital, puguin ser un destí de primera referència arreu del món... però cal treballar-ho. El sector hoteler i el del comerç, peces bàsiques en el sosteniment de l’economia local, no poden veure com el seu principal mes de facturació es veu afectat per activitats que no aporten un valor afegit, però encara menys que en siguin competència directa.

És cert que des d’ERC Puigcerdà ara ens toca continuar insistint per tal que aquestes polítiques del “tot pel tot”, del “tot s’hi val” no es duguin a terme, i anar recordant que l’actual (i anacrònic) model ja no dóna més de sí; però com molt bé es va encarregar de recordar-me el Sr. Piñeira durant el passat ple del dia 12:
“si nosaltres estiguéssim fent les coses malament, vostè estaria assentat al meu lloc i jo en el seu”, interpel·lant així les queixes i suggeriments que li fèiem arribar des del nostre lloc a l’oposició i que no deixen de ser la veu d’aquells que així ens ho fan arribar, siguin o no votants d’ERC. Doncs sí, cal reconèixer que els nostres 955 votants no són el mateix que els seus 2.149, però precisament el fet de ser el 45% de la seva força, ens dóna a nosaltres l’energia que feia temps no tenia Esquerra Republicana per tal de poder fer valdre la nostra veu.

De debò, cal que reflexionem, tots plegats: realment és aquest el model econòmic que volem?, realment és aquesta la gestió que Puigcerdà es mereix?... evidentment les urnes van dir que sí, que ha de ser aquest model, però vist l’èxit del passat cap de setmana i la repercussió que ha tingut en el sector de restauració i comerç de la vila, potser que entre tots intentem donar-li la volta a aquest vaixell per tal que arribi a un port millor.

Joan Manel Serra
Portaveu del Grup Municipal ERC-AM