Puigcerdà

Entrevista executiva nova a Regió7

-Com encara a nivell personal el repte de dirigir la secció local d'ERC?

Personalment m’ho prenc amb moltes ganes i motivació. Per a mi és un pas més. Vinc del sector de la construcció.
En obres de gran cost econòmic, feia tasques de tècnic en construcció i topografia civil.
Sempre m’ha tirat molt la política. I amb aquesta nova etapa trobava a faltar tenir certa responsabilitat.
Venim d’una etapa inestable de la secció local i venim a donar una estabilitat i una projecció de futur.

-Quins objectius s'han marcat amb el seu equip?

Un dels objectius serà tornar a ser el Partit referent a nivell polític. Tenim uns eixos ben definits que són la Transparència, l’ Ecologisme i el Feminisme. Tenim de molts més però aquests són els principals.
 Per exemple amb la Transparència podrem acabar amb els sostres de vidre, eslògan  identitari de Esquerra Republicana. Tot i que l’actual alcalde, el Sr. Piñeira, se’l va auto-atribuir sense fent-ne ús del mateix.
Amb l’Ecologisme ens hem conjurat per ser en aquest aspecte “Agressius”, perdoni la paraula. L ’emergència climàtica actual ens obliga a tenir-ho present a cada instant.
Pel que fa, amb el Feminisme encara estem molt endarrerits en polítiques feministes, on la desigualtat entre homes i dones és obvi. En ple sXXI és inadmissible que estiguem així.
A nivell organitzatiu donar més veu a la militància mitjançant els debat politics inclusius, esdeveniments de formació i actes amb tercers.

-Qui forma el seu equip? Com el definiria?

El meu equip està format per les següents persones:

Ramón Surroca i Conde: Secretari d’Organització.Àngel Llobell: Secretari de Finançes i Secretari de Política Municipal.Adelita Herrera: Secretaria de la Dona i área d’Inmigració.Sergi Escarré Vinyeta: Àrea de Juventut i Secretari de Comunicació i imatge (President Jovent Republicà Cerdanya).I jo de President.

La meva definició és un equip “Competent”. Tenim gent molt competent. Tenim gent que ha treballat tota la vida en banca. Tenim sindicalistes. Persones activistes en temes d’immigració i feminisme. Personal competent en construcció i medi ambient. Persones que han liderat moviments juvenils. Personal que treballa actualment en ajuts a l’agricultura a Cerdanya.

-Quina relació mantindrà amb el grup municipal?

Màxima col·laboració. Som una corretja de transmissió amb el grup Municipal. Serà una relació de pont i no només amb grup municipal sinó també amb Jovent Republicà de Cerdanya, les nostres joventuts. L’ informació i certes decisions seran un camí reversible on l’aprovació de certs comunicats serà consensuat entre tots/es.

-Com ha afectat a ERC la crisi del Consell Comarcal? Quina és la postura
d'ERC de Puigcerdà al respecte?

Al principi, va ser com una galleda d’aigua freda per Erc Puigcerdà. Ho teníem a tocar però no ens vam entendre entre tots. Tot i així, tenim la presidència durant dos anys. La nostra postura serà de màxima consens possible.

-Veuen el partit en la línia per tornar a governar a Puigcerdà a curt o
mig termini?

Si. De fet, portem temps que un grup ens estem preparant per això. El nostre treball a les properes eleccions està encarat a guanyar i que hi hagi un govern republicà.

-Una de les consignes nacionals és la d'eixamplar la base, com ho faran
a Puigcerdà? Quants afiliats té ara ERC a la vila?

Doncs com fins ara. Transmetre el nostre missatge fent xerrades amb sindicats, grups culturals de la comarca, recuperant l’ associacionisme entre barris, reunions amb altres partits polítics, entre altres.
Actualment som 23 militants. Malgrat que a l’Alt Pirineu costa molt implicar-si,  el nostre objectiu serà eixamplar la base de militants perquè pensem que per fer fort el partit hem de ser molts més militants compromesos.

Cordialment,

Pau Valdivia i Jiménez