Reus

Totes les notícies

Tània Verge, Noemí Llauradó i Pere Aragonès

Noemí Llauradó: ‘Tenim un projecte de ciutat sòlid i un equip preparat, som garantia de futur'

Esquerra Republicana de Reus ha celebrat l’acte de presentació de Noemí Llauradó com a candidata a l’alcaldia de la ciutat aquest matí a la plaça de la Llibertat de Reus davant d’unes 200 persones. L’esdeveniment ha comptat amb la presència del president de la Generalitat i Coordinador Nacional d’ERC, Pere Aragonès i amb la Consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge.   Esquerra Republicana per Catalunya ha dut a terme, aquest dissabte 11 de juny, l’acte de presentació públic de la candidata a l’alcaldia per Reus, Noemí Llauradó, en un esdeveniment que ha comptat amb la presència del Molt Honorable president de la Generalitat de Catalunya i Coordinador Nacional d’Esquerra, Pere Aragonès, i la intervenció de la consellera d’Igualtat i Feminismes del Govern de la Generalitat de Catalunya, la reusenca Tània Verge. Durant l’acte, celebrat a la plaça Llibertat de Reus davant d’unes 200 persones, Llauradó ha desgranat algunes de les línies mestres del projecte republicà i ha posat èmfasi a la solidesa del projecte que encapçala. ‘Hem demostrat que sabem fer que la ciutat avanci, que progressi, però ens cal anar un pas més enllà. Per això, us dic que tenim un projecte de ciutat sòlid i un equip preparat i cohesionat que és garantia de futur i també som garantia d’un govern fort i segur com ja hem demostrat. Tenim molt clar què és el que volem pel futur d’aquesta ciutat, amb quin equip ho farem i com ho farem’, ha manifestat Llauradó. Un Reus modern i per a tothom Noemí Llauradó ha insistit en la necessitat d’introduir una nova mirada republicana al capdavant del govern municipal. En aquest sentit ha manifestat: ‘Volem fer un Reus modern, un Reus per a tothom! Aquest Reus de tothom és una ciutat que no deixa a ningú enrere, una ciutat que fa que les coses passin amb les mateixes oportunitats per a totes les persones. I ho fa amb una nova mirada republicana i moderna’. Una ciutat més verda, feminista i amb futur La candidata republicana també ha explicat alguns dels eixos clau en què es desenvolupa el seu projecte de futur per a la ciutat.

“Estem preparats per liderar la ciutat i fer-la més moderna i inclusiva”

Noemí Llauradó: “Estem preparats per liderar la ciutat i fer-la més moderna i inclusiva”

En una trobada amb periodistes, la Vicealcaldessa i candidata a l’alcaldia de Reus per ERC, Noemí Llauradó, ha fet balanç dels tres anys de mandat a l’Ajuntament de Reus i ha detallat alguns dels projectes que es faran realitat els propers mesos. Just ara fa tres anys que es va constituir l’Ajuntament de Reus per al període 2019-2023. Per aquest motiu, avui, la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Reus ha volgut fer balanç de l’actual mandat i de la seva presència al govern local, un govern que impulsa des de la Vicealcaldia i des de les cinc regidories que lidera. En una trobada amb periodistes a la plaça Gabriel Ferrater, la Vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó, i les cinc regidores i regidors republicans han repassat els grans projectes que han impulsat fins ara i aquells en què estan treballant. Projectes amb ADN Esquerra Llauradó ha fet un ràpid balanç de la tasca feta al govern de la ciutat. D’aquesta manera, ha destacat la importància que ha tingut la manera de fer d’ERC a l’hora de desenvolupar molts d’aquests projectes. ‘Planificar amb visió de futur, amb diàleg amb tothom i cercant el consens i, a més a més, fer-ho al costat de la gent, empoderant-la i escoltant les propostes que ens fan arribar i treballar per poder donar-hi una resposta. Penso que aquests són alguns dels trets distintius d’Esquerra al govern de Reus’, ha manifestat. A un any de les eleccions Noemí Llauradó també ha repassat l’escenari electoral que s’està configurant a un any de les eleccions municipals. La cap de llista d’ERC ha estat clara amb les aspiracions dels republicans en relació amb la propera cita electoral: ‘Volem impulsar més polítiques transformadores, i ho volem fer des de la certesa, l’estabilitat, l’experiència i la solidesa d’un projecte de futur ben definit. Un projecte que no es conforma amb la ciutat que tenim sinó que vol anar molt més enllà. Estem preparats per liderar la ciutat i fer-la més moderna i inclusiva’.

Romeva: "La República serà feminista o no serà"

Aquest dimarts, el vicesecretari general de Prospectiva i Agenda 2030 d’Esquerra Republicana de Catalunya, Raül Romeva, ha conegut de primera mà projectes vinculats amb la igualtat de gènere que són referents al territori com el Casal de les Dones de Reus; empreses pioneres al Baix Camp en l’elaboració de plans d’igualtat com Elring Klinger i també el projecte de cooperativa de cures i atenció a les persones, Les Abelles.   Durant la visita, Romeva ha conegut aquestes iniciatives que se centren en l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS), número 5, vinculades amb la igualtat de gènere i ha posat el partit republicà al serveis d’aquests projectes que tenen com a objectiu construir un futur més sostenible i més just. En aquesta línia, Romeva ha explicat que “aquestes visites permeten conèixer projectes des de la vocació republicana, des de l’òptica feminista per seguir avançant cap a una societat més justa i igualitària”.   Aquestes visites s’emmarquen en les rutes que lidera Romeva arreu de Catalunya per conèixer de primerà mà projectes que impulsen els diversos municipis en matèria d’igualtat i sostenibilitat.

Noemí Llauradó, escollida candidata d’ERC Reus a les eleccions municipals de 2023

Noemí Llauradó Sans serà la candidata d’ERC Reus a les eleccions municipals que se celebraran el maig de 2023. Així s’ha decidit en l’assemblea extraordinària que la secció local del partit ha realitzat aquest dimecres 23 de febrer al vespre, al Casal Foment. Ha rebut el suport unànime de la militància i de l’entorn de la formació republicana.  L’elecció s’ha fet amb el format de primàries obertes, en què es podien presentar com a persones candidates tant la militància del partit com persones independents. La candidatura de Llauradó ha estat l’única que s’ha presentat i, de fet, ha estat proposada per l’Executiva Local d’ERC Reus. Un equip que està a punt i no es conforma En el seu discurs davant la militància, Llauradó ha deixat clara la seva visió de ciutat: “la gent d’Esquerra som els del Tomb de Ravals i també els dels barris. Som els del Reus sencer, la ciutat de tothom! Cal que trenquem vells esquemes i passem a entendre Reus com un tot, amb la seva diversitat i pluralitat. Una ciutat que genera noves centralitats de vida col·lectiva, trencant amb el concepte de perifèria”. La ja candidata ha emfatitzat que “som un equip que està a punt per liderar la ciutat. I som un equip amb majúscules, perquè tenim experiència i sobretot perquè estem cohesionats. El que ens uneix és un projecte de ciutat ambiciós, un projecte que no es conforma amb la ciutat que tenim, sinó que vol anar molt més enllà. No ens volem conformar, tot just hem començat! Estem a punt per encetar una nova etapa”. Com més forta és Esquerra, més avança Reus Llauradó també ha remarcat que “com més forta és Esquerra al govern, més avança Reus. Per això, ara és el moment d’encapçalar el govern de la nostra ciutat, ara és el moment d’aspirar a més i fer més”. En aquest sentit, ha afegit que “no som aquí per fer discursos a curt termini, sinó per dibuixar els reptes de futur i treballar fort per aconseguir-los des dels valors republicans: progrés, democràcia, feminisme i ecologisme.

Feminismes

Feminismes. Acte de commemoració del Dia Internacional de les Dones

Ens plau convidar-vos a l’acte de commemoració del Dia Internacional de les Dones que durem a terme l’11 de març, a les 18:00h, al Casal d’ERC Reus, Raval de Robuster, 38:    >> Conversa amb la presidenta de l’Institut Català de les Dones, Sra. Meritxell Benedí Altés, i la vicealcaldessa de Reus, Sra. Noemí Llauradó Sans.   >> Inauguració de l’exposició "La lluita per l’oportunitat de viure. Les dones durant la segona República, la guerra, el franquisme i la construcció de la democràcia".

Noemí Llauradó Sans

El Pla d'Acció Municipal ja compta amb el 50% de les accions executades

La vicealcaldessa de Reus Noemí Llauradó Sans ha fet balanç de l’execució del Pla d’Acció Municipal 2019-2023 de l’Ajuntament. Un PAM que ja compta amb el 50% de les accions executades i que compleix amb els compromisos del consistori d’inici de mandat.  Llauradó ha fet una crida al conjunt del consistori a seguir treballant per executar el gran gruix dels projectes que s’havien marcat a principi de mandat.

Bones festes!

Us desitgem unes molt bones festes plenes d'il·lusió, esperança i, sobretot, prop de les persones més estimades.