Ripoll

Bategant com el primer dia

Teresa Jordà

Recordo el dia que un bon amic, republicà, independentista i sobretot, ripollès a ultrança, fent un cafè em va demanar d’encapçalar el projecte municipal d’ERC. Tot i que l’any 1995 ja vaig anar a les llistes, no va ser fins l’any 1999, quan amb 26 anys vaig acceptar el repte de ser alcaldable, amb il·lusió, i ganes de treballar a consciència pel poble que estimo amb devoció.

Confesso que fou un repte, una experiència irrepetible i un orgull. Així doncs, l’any 1999, entrava a l’Ajuntament amb poca experiència però amb unes ganes boges de millorar i fer créixer Ripoll.

L’any 2003, i fruit d’un pacte, vaig tenir l’extrema responsabilitat de gestionar el poble on visc, la vila que conec i la terra que estimo.

Avui, vuit anys més tard, puc dir que em sento orgullosa, i parlo també en nom del grup amb qui he tingut la sort de poder treballar i participar en el procés de transformació, en positiu, de la vila de Ripoll.

Durant els últims set anys, Ripoll ha rebut una inversió de més de 36 milions d’euros, 27 dels quals han estat d’aportacions externes que hem lluitat fins a l’últim cèntim, i la resta els hem posat els ripollesos; tenint en compte que en els vuit anys de govern convergent, la inversió total havia estat només de 15 milions i el poble n’havia aportat gairebé 7 milions! La diferència és objectivament escandalosa.

Hem treballat pels serveis a les persones, creant la Fundació Guifré, en benefici dels nostres avis i també dels professionals; a la comarca hem creat el Consorci de Benestar Social de Ripollès, un nou ens preparat per encarar els reptes del segle XXI, amb més i millors serveis i potenciant sempre la qualitat.

Hem intentat millorar i fer més eficient la nostra policia, no hem descuidat l’atenció als barris, ni molt menys la diversitat, ni la cultura amb la nova Biblioteca; hem batallat també per la millora de les escoles, també per l’esport, amb el camp d’herba artificial i el nou Centre de Tecnificació Esportiva.

S’ha millorat la mobilitat de la vila, amb un Centre amb preferència per als vianants i l’espai públic La Lira, però també amb l’execució de desenes de guals, esponjaments i també amb els ascensors de Sant Pere que a dia d’avui ja porten més de 900.000 viatges!

La Llei de Barris ens ha permès revitalitzar el cor de la capital ripollesa, tenim els rius nets i totes les zones industrials connectades a la depuradora, horts ecològics, escoles verdes i un poble més sostenible i eficient energèticament. Aquest cap de setmana tornem a obrir les portes del nostre Museu. Al Monestir de Santa Maria hi hem invertit més recursos que mai, el turisme creix gràcies a les diferents inversions, i la nostra indústria continua batallant per seguir essent un dels principals motors de la vila.

En definitiva hem treballat pel dinamisme integral del municipi, i alhora per consolidar aquelles empreses ripolleses que donen feina a les nostres famílies, i ho continuarem fent, amb el compromís de portar més de 100 llocs de treball al nou polígon La Barricona i treballant com fins ara amb eficàcia i eficiència.

Si se’m dóna l’oportunitat de seguir fent bategar Ripoll, ho faré amb la mateixa il·lusió d’aquell primer dia, però amb el convenciment de què avui ja tenim les eines per seguir tenint pulsacions òptimes a la nostra vila.

Si ens feu confiança, continuarem bategant pel poble que coneixem i estimem.

Teresa Jordà i Roura
Alcaldessa de Ripoll