Ripoll

La legislatura 2007-2011, un canvi espectacular, un Ripoll molt i molt millor. (1)

Àngel Ferrer

Recordo com era el centre de Ripoll. Unes façanes deteriorades, decadents, grises i deixades que no gens afavorien la imatge de capitalitat que anhela la nostra vila de Ripoll.
L’actual Ajuntament de Ripoll aconsegueix, mitjançant el suport de la Llei de Barris, la complicitat i l’agraïda sinèrgia dels propietaris i de les propietàries dels edificis en qüestió, embellir de forma excepcional el Barri Vell de Ripoll.
I recordo algunes reticències, en principi, sobre les zones proposades per als vianants de les places de Sant Eudald i Gran i també sobre els carrers de la Fruita, Mossèn Cinto Verdaguer, Pirineus i d’altres carrers que s’han reconvertit, tot enaltint l’obra feta, tot valorant més que positivament l’actuació duta a terme per l’Ajuntament de Ripoll, donant més vida al centre amb l’obertura de nous establiments, amb les terrasses, amb la nova, moderna i preuada imatge d’aquests espais, amb els avantatges de mobilitat i accessibilitat, etc.

Recordo que fa anys que el Museu Etnogràfic de Ripoll estava tancat; un dels més importants i emblemàtics de Catalunya i del món, de ben segur.
El Passat mes de març, l’Ajuntament de Ripoll, va obrir al públic aquesta joia ripollesa i quan la visitem, quedem satisfets i orgullosos de ser ripollesos perquè és, realment, quelcom especial, ben nostrat i d’un gran valor afegit.

Recordo que les entitats esportives de Ripoll sol·licitaven, amb tota la raó, poder disposar dels espais i dels recursos bàsics i necessaris per tal d’atendre les demandes emergents i cada dia més nombroses relacionades amb les activitats de tots aquests ens, clubs i associacions de Ripoll.
L’Ajuntament de Ripoll respon amb l’edificació d’un Centre de Tecnificació Esportiva per a totes
les entitats i per a tots els vilatans i vilatanes de Ripoll, amb una mínima aportació municipal de l’1,3%: El Pavelló de l’Avellaneda.

Recordo les mancances i queixes que suportava l’antiga Biblioteca Lambert Mata.
L’Ajuntament de Ripoll actua en conseqüència i fa una nova, innovadora i excel·lent biblioteca i afegeix uns annexes a les plantes superiors del recinte per tal de donar servei a les entitats vinculades amb les arts plàstiques, artístiques i escèniques de la nostra vila. I a més, aprofita l’antiga biblioteca per a reformar-la i fer que esdevingui un gran i necessari local per al gaudi del jovent de Ripoll.

Recordo que les escoles públiques de Ripoll reclamaven feia anys, i amb tot el criteri, millores en les instal·lacions dels edificis municipals escolars.
L’Ajuntament de Ripoll procura un pati cobert i una millora dels accessos en una escola, i en l’altra, arranja i pinta tota la façana, a banda de fer obres de millora a nivell d’accessibilitat, energètiques, de seguretat, socioculturals, etc. molt importants que no s’havien dut a terme des de feia molts anys.

Recordo les persones que havien d’accedir al Barri de Sant Pere escales amunt.
I l’actuació de l’Ajuntament de Ripoll tot instal·lant dos ascensors.
Recordo aquella torre metàl·lica de Telefònica que empobria la imatge del centre de Ripoll.
I gràcies a l’Ajuntament de Ripoll es va retirar.

Recordo La Lira després del seu enderroc. Tot aquell temps, un forat ple de runes i brutícia, tanmateix desaprofitat.
Actualment, gràcies a l’equip de govern actual, és un dels espais més emblemàtics i profitosos de Ripoll a tot nivell, amb una arquitectura de reconeguda vàlua, una sala d’art fantàstica i una passera molt útil i convenient.

Recordo els nostres estimats rius Ter i Freser, inaccessibles per a les persones, maltractats amb abocaments de residus antròpics i d’aigües brutes, pudentes, contaminades i escumades.
Ara, des de l’Ajuntament de Ripoll, hem recuperat el valor natural i social de qui dóna nom a la nostra vila, un patrimoni històric i industrial, econòmic, turístic, mediambiental, paisatgístic, cultural, etc. que calia resoldre tot connectant les aigües residuals a la depuradora i apropant els rius a les persones mitjançant els programes de conservació i manteniment de lleres que ha dut a terme l’actual equip de govern de l’Ajuntament de Ripoll. (continuarà)

Àngel Ferrer i Mora
Ripoll