Ripollet

#RegularitzacióAra. Signa pels drets de les persones!

Dissabte dia 2 de juliol d'11h a 13h, la secció local d'Esquerra Republicana estarem en una paradeta a la Rambla Sant Jordi (davant de la nostra seu) recollint signatures per a presentar la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) #REGULARIZACIÓ ARA, la qual pretén obrir un procés extraordinari de regularització de la situació administrativa de les persones migrants que viuen a l’Estat espanyol abans de l’1 de novembre de 2021.

Aquesta regularització extraordinària permetria donar cobertura a un nombre de persones d'entre 390.000 i 470.000 arreu de l’Estat espanyol, de les quals una tercera part menors d’edat. La regularització permet garantir drets bàsics recollits en l'estatus de ciutadà o ciutadana i evitar situacions d'inseguretat, desprotecció, vulnerabilitat social o explotació laboral, entre d'altres. En definitiva, es tracta d'una qüestió de defensa dels drets humans, garantint una vida digna a centenars de persones a l'Estat espanyol.

La regularització extraordinària ja ha estat utilitzada per un important nombre de països: a la UE entre el 1996 i el 2008 es van dur a terme 43 programes de regularització en 17 Estats membres.

En aquesta ocasió, les condicions que s’han posat fins ara per a la regularització són estar establert a l’Estat espanyol almenys 6 mesos abans de l'aprovació de la llei i tenir un contracte de treball d'almenys 6 mesos per obtenir un permís de residència i treball d'un any. La Comissió Promotora veu insuficients aquestes condicions i per això treballaran amb els diferents grups parlamentaris perquè la regularització que finalment s'aprovi en aquesta ocasió sigui més àmplia.

Durant aquestes setmanes, Esquerra Republicana està recollint signatures arreu del país amb l'objectiu d’haver recollit 500.000 signatures el mes de setembre, les quals es portaran al Congrés espanyol, que tindrà 6 mesos per debatre la proposta i aprovar-la (íntegrament o amb modificacions) o denegar-la.

A més d'Esquerra Republicana, ja hi han donat suport Milers de ciutadanes i ciutadans, i centenars d’entitats i partits: Esquerra Republicana, Podem, Catalunya en Comú, Càritas, CGT de Catalunya, Intersindical o Justícia i Pau.
Recordem que només podran signar la Iniciativa Legislativa Popular aquelles persones amb nacionalitat espanyola que hagin complert 18 anys abans del 23 de setembre de 2022.