Riudoms

Totes les notícies

Quinze mesures per millorar la Plaça

La Plaça és el cor de Riudoms. S’ha de reformar, però això trigarà uns anys. Mentrestant, cal aturar la degradació dels últims anys. Des d'Esquerra, durant aquest mandat ho hem reclamat diverses vegades al Ple, però no hem vist una acció decidida del govern municipal. Per això, hem fet una nova proposta: un Pla de Manteniment global. Inclou 15 accions que no tenen un gran cost (les podeu llegir a continuació). El govern de Junts hi ha votat en contra afirmant que ja fa coses per aturar la degradació. Certament, des que hem fet la nostra proposta i l'hem compartit amb el conjunt de grups polítics de l'Ajuntament (el 9 de maig), el govern municipal ha anunciat que millorarà la il·luminació de la Plaça i que hi restringirà el trànsit els diumenges. També ha canviat algunes rajoles i ha començat a arreglar unes escales. Potser ja ho tenia previst des de fa un temps, però és evident que la Plaça ha arribat a una situació límit. En aquest vídeo queda ben evident. Les 15 mesures que plantegem dins el Pla de Manteniment de la Plaça  1. Arranjar l’arrebossat dels murs que envolten totes dues places, tant d’aquell que ha caigut com d’aquell que està inestable. I garantir un mínim bon estat de les rajoles de ceràmica que envolten els murs de les places. 2. Arranjar les esquerdes d’aquests mateixos murs que puguin generar problemes estructurals a curt termini, i també aquelles esquerdes que sigui adequat fer desaparèixer responent a un criteri estètic. 3. Arranjar les diverses escales de les places que estiguin deteriorades, molt especialment les de la plaça de l’Església situades a tocar dels porxos i que presenten llambordes trencades i desnivellades. 4. Arranjar la zona pavimentada amb grans llambordes de davant l’església i l’Abadia, si cal, substituint aquelles que estiguin trencades i/o siguin inestables. 5. Substituir les rajoles trencades de l’interior de totes dues places, com ara les que hi ha a l’accés de vehicles a la plaça de l’Església (al costat de l’accés a la Cisterna Vella).

Avinguda Verge Montserrat: ampliem-ne les voreres!

Fins fa 10 anys, l’avinguda Verge de Montserrat era un carrer de Riudoms força tranquil, però el 2013 va obrir portes l’edifici de l’Escola Cavaller Arnau. Això va suposar un canvi en la mobilitat de tota la zona sud del nostre poble, i un dels carrers que més ho va notar és aquesta avinguda. La conseqüència és que ara hi circulen molts més cotxes i vianants. De fet, cada dia feiner hi passen fins a 500 persones a peu segons dades del Pla de Mobilitat de Riudoms. I quin és el problema principal d’aquest carrer? Que les voreres són molt estretes. Per tant, molts vianants acaben passant pel mig del carrer, sobretot a l’hora d’entrar i sortir de l’escola, que és quan s’acumula més gent en aquesta zona. I això no només succeeix a l’avinguda Verge de Montserrat, sinó també en un petit carreró que hi ha just al damunt i que es diu travessia del Baix Camp. Per tant, cal passar a l’acció. I la mesura més clara per garantir la seguretat és ampliar les voreres, ja que tant l’avinguda Verge de Montserrat com la travessia del Baix Camp són carrers per on passen molts alumnes que van a l’Escola Cavaller Arnau. És el que es coneix com a itineraris escolars. PD. La foto superior és de l'avinguda Verge Montserrat, i la de baix de tot és la de la travessia del Baix Camp.

Compreses i tampons gratuïts en equipaments municipals!

A Riudoms trenquem tabús! Ja hi ha compreses i tampons gratuïts en equipaments municipals. Aquesta és una proposta que vam fer des d’Esquerra ara fa un any i que va tenir el suport de tots els grups polítics. Ara s’ha fet realitat i n’estem molt orgulloses.  L’Ajuntament ha instal·lat màquines dispensadores de compreses i tampons gratuïts en tres equipaments municipals perquè en puguin fer ús les persones que menstruen. Estan a l’Espai Jove, a la Biblioteca Antoni Gaudí i al Pavelló Municipal d’Esports. També s’ha col·locat un distintiu a l’exterior d’aquests edificis per publicitar aquest servei. Ho podeu veure en les següents fotos. El propòsit del paquet de mesures que vam plantejar des d’Esquerra és fer visible la menstruació i la menopausa i garantir els drets de les dones. Es tracta de trencar tabús i i aconseguir que es parli d’aquests temes amb normalitat i en positiu. En concret, les mesures que vam proposar ja fa un any van ser: - Fer una campanya per trencar tabús a Riudoms: amb xerrades en instituts i entitats, i també amb cartells ben grans per tot el poble.  - Que els equipaments públics de Riudoms disposin de manera gratuïta de compreses i tampons per qui les necessitin en una situació d’urgència. - Que les treballadores de l’Ajuntament que pateixin forts dolors durant la regla o dificultats associades a la menopausa puguin agafar un permís retribuït de 8 hores al mes. A dia d’avui, aquest permís no existeix i alguns ajuntaments catalans ja han començat a caminar per tenir-los. Com dèiem abans, tots els grups van donar suport a aquestes propostes. Algunes ja han tirat endavant i d’altres encara són al calaix del govern municipal. Des d’Esquerra seguirem empenyent en favor dels drets de les dones!  PD. La foto principal d’aquesta notícia s’ha fet davant la Biblioteca Municipal, un dels equipaments on es poden trobar compreses i tampons. Hi apareixen les regidores Carme Cros i Teresa Basora, que coneixen molt bé el món dels drets de les dones ja que el viuen a diari en el seu àmbit professional.

Ja era hora!

Fa dos mesos i mig ho vam reclamar: calia repintar les línies del carrer de l’Institut (el Baltasar de Toda i Tàpies). Ho vam demanar al govern municipal, ho vam publicar a les nostres xarxes socials i també ho vam portar al Ple. Doncs bé, la pressió d’Esquerra sembla que ha fet efecte. Finalment, l’Ajuntament ha repintat aquest carrer. Ho ha fet aquests últims dies, tal com es pot veure en les imatges adjuntes.  Ho celebrem i, a la vegada, constatem que és una llàstima que hagi calgut esperar tant. La pintura havia desaparegut des de feia molt i molt de temps. De fet, tenim fotos de 2020 on ja no n’hi havia ni rastre. Això evidencia el que fa una temporada que se sent a dir: el govern municipal de Junts ha perdut agilitat. No pot ser que un carrer on hi viu molta gent i per on cada dia hi passen els 600 alumnes de l’Institut hagi estat tant de temps així. Que les línies que separen els carrils de circulació estiguin ben pintades és una qüestió de seguretat, ja que ajuden a que els cotxes corrin menys. Prioritats clares Cal que el govern municipal tingui les prioritats clares. De fet, hi ha altres zones de Riudoms que tenen aquest mateix problema. És el cas de la rotonda d’entrada a Riudoms venint de Reus: les línies de terra no es veuen, hi ha un desnivell d’asfalt que caldria arreglar i sovint hi ha cotxes que aparquen literalment dins la rotonda. Ho vam reclamar en un Ple fa mesos, però el govern municipal no ho ha solucionat. En la següent foto es pot veure l’estat actual de la rotonda.

Últim any i pendents de les grans obres

Just ara queda poc més d’un any per acabar l’actual mandat de l’Ajuntament de Riudoms, que arribarà al seu punt i final amb les eleccions municipals del mes de maig de 2023. Doncs bé, quan només falta un any de mandat, les grans obres encara estan pendents de fer-se. Per un motiu o un altre, totes s’han anant acumulant per tal que estiguin enllestides a les portes de les properes eleccions. A continuació fem un repàs de les principals obres i n’indiquem el seu cost aproximat: -Reforma del carrer Sant Pau, que tindrà les voreres més amples i serà d’un sol sentit: més de 500.000 euros. -Reforma del segon pis de les Escoles Velles, on s’hi ubicarà un espai de dinamització econòmica, i també l’adequació dels voltants d’aquest gran edifici: més de 550.000 euros. -Construcció de l’aparcament dels Hortets, just darrera el carrer Sant Antoni: més de 100.000 euros. -Construcció de diversos punts de recàrrega per a vehicles elèctrics. S’ubicaran a tocar de les Escoles Velles i al polígon El Prat: més de 70.000 euros. -Reforma d’un tram de la Muralla de la Font Nova (en concret, la part adoquinada, que va de l’avinguda Pau Casals fins a la raval de Sant Francesc): més de 100.000 euros. -Reforma d’un tram de la raval de Sant Francesc (en concret, la part adoquinada, que va del carrer Arenal fins a la Muralla de la Font Nova): 90.000 euros. -Reforma de la travessia Maragall: 90.000 euros. La suma total arriba al milió i mig d’euros, és a dir una xifra molt alta que s’executarà en només un any. I no serà un any qualsevol, sinó que serà un any a les portes d’unes eleccions. Alerta, doncs, amb les presses. Des d’Esquerra estarem ben pendents de com evoluciona tot plegat i en farem un seguiment puntual.  PD. Aquest article es publicarà properament al BIM (Butlletí d'Informació Municipal de l'Ajuntament)

Fem un Riudoms millor!

Tots sabem que els orins de gossos poden generar molèsties i fer malbé mobiliari urbà i parets de cases. Per això, l'Ajuntament ha començat a repartir ampolles per abocar aigua després que un gos orini al carrer.  Per tenir l’ampolla només cal que els propietaris que tingueu el gos censat passeu per l’OAC de l’Ajuntament a buscar-la. L’ampolla és la que podeu veure a les mans dels regidors. Des d’Esquerra estem satisfets amb aquesta mesura perquè l’hem reclamat des del principi de mandat. Ho vam fer al Ple de setembre de 2019 i també al de setembre de 2021. I també ho hem explicat a les nostres xarxes socials en més d’una ocasió.

Oportunitats desaprofitades

Aquests últimes dies hem tingut dos esdeveniments destacats a Riudoms que han portat centenars de persones al nostre poble: la tradicional caminada Riudoms-La Mola-Riudoms i un torneig de futbol per Setmana Santa amb equips d’arreu de Catalunya i de l’Estat espanyol. Doncs bé, l’Ajuntament no ha donat cap tipus d’informació turística ni dels bars/restaurants que tenim a Riudoms als assistents a aquests dos actes. Res de res. Ni tríptics informatius ni un simple cartell ben gran recordant que tenim un web de turisme local en què s’explica on menjar i què visitar al nostre poble. De fet, en el cas del futbol estem parlant d’un torneig de diversos dies que ha portat molt de públic familiar als camps de la zona esportiva. La seu central del torneig era a Salou, però els partits femenins s’han concentrat a Riudoms. Hem vist famílies preguntant on podien dinar o anar a prendre alguna cosa. A més, hem parlat amb diversos bars i restaurants del poble que ens expliquen que no havien estat avisats que hi havia aquest torneig. Fa anys que des d’Esquerra reclamem al govern municipal que faci un bon mapa/guia turística de Riudoms. Tot i que no en tenim informació detallada, sembla que ara finalment sí que s’està treballant en algun tipus de material que podríem veure els propers mesos. Benvingut sigui. PD. A la primera foto s’hi veuen els camps de Riudoms durant el torneig de futbol d’aquesta Setmana Santa. I a la segona, els 300 participants a la caminada de La Mola just abans de la sortida.

Nou butlletí d'Esquerra: abril 2022

Aquests dies hem repartit un nou butlletí d'Esquerra Riudoms per les cases del poble i també per les masies del nostre terme municipal. Hi trobareu els següents continguts. 1. L’aposta per convertir l’avinguda Pau Casals en una via amb voreres més amples i menys cotxes (un sol sentit). 2. La necessitat de millorar les voreres d’un altre carrer per on passa molta gent, sobretot molts alumnes: l’avinguda Verge de Montserrat. 3. Una explicació sobre en quin punt es troba l’allargament del passeig Germans Nebot, que és molt necessari. 4. La feina que hem fet des d’Esquerra per desbloquejar la situació de l’Hort del Coques. 5. I també diversos apunts sobre el POUM i l’activació de mesures per millorar la cohesió social a Riudoms. El podeu llegir sencer clicant a sobre de la següent imatge:

Vídeo: l’Avinguda Pau Casals, d’un únic sentit

Ha arribat l’hora de l’avinguda Pau Casals. És a dir, del que tota la vida n’hem dit ‘la carretera’. I què vol dir això? Doncs que ha arribat l’hora de fer-hi tres coses: 1. treure part dels cotxes que hi circulen 2. reduir la velocitat dels vehicles 3. fer les voreres més amples. I com ho farem tot això? Amb una mesura clara: convertir l’avinguda Pau Casals en un carrer d’un únic sentit. Així ho hem proposat des d’Esquerra i també ho apunta el Pla de Mobilitat de l’Ajuntament. L’avinguda Pau Casals és una via destacada per entrar i sortir en cotxe de Riudoms. De fet, segons el Pla de Mobilitat, cada dia hi passen entre 2.000 i 3.700 cotxes. Aquesta xifra tan gran de vehicles genera una situació especialment delicada al tram central de l’avinguda, que és el més estret.  En aquest tram s’hi acumulen cotxes que sovint corren massa i unes voreres que són clarament insuficients. En resum, la situació no és la millor ni pels veïns que hi viuen ni pels moltíssims vianants que cada dia hi passen. De fet, un bon grapat d’alumnes de l’escola Cavaller Arnau també la creuen diàriament. Per tot plegat, cal contemplar de manera molt seriosa eliminar un dels dos sentits de circulació de l’avinguda Pau Casals i, per tant, deixar-la amb un únic sentit. Es tracta d’una mesura tècnicament viable i, per això, reclamem al govern municipal que la tiri endavant. Per fer-ho, caldrà retocar la circulació en d’altres carrers i aconseguir que més conductors utilitzin la variant que envolta Riudoms com a alternativa a creuar el poble per l’avinguda Pau Casals. Els regidors d’Esquerra Ricard Gili i Arnau Salvat us ho expliquen en aquest vídeo.