Riudoms

Totes les notícies

L’ampliació de la Guàrdia Municipal, més a prop gràcies al lideratge d’Esquerra

La Guàrdia Municipal de Riudoms passarà dels 11 vigilants actuals a 12. Així ho hem reclamat amb insistència des d’Esquerra. De fet, vam ser l’únic partit que ho va proposar amb claredat a les darreres eleccions municipals. En canvi, no s’especificava al pla del govern municipal. Tanmateix, finalment, el govern ha admès que sí que ampliarà la plantilla durant aquest mandat. Ho ha fet després que fa un any i mig des d’Esquerra vam demanar que es fes un estudi sobre els beneficis que tindria per a Riudoms aquesta ampliació. Tots els grups van votar-hi a favor i, ara, ja el tenim. L’estudi reconeix que es passarà d’11 a 12 agents. A més, en el Ple d’ahir a l’Ajuntament vam preguntar al govern quan es farà efectiva aquesta ampliació. Esperem que ho concreti aviat. Aquesta ampliació serà positiva per la seguretat de Riudoms, però també per reforçar el civisme, per la cura dels alumnes quan entren i surten de l’institut, per la vigilància de masos, etc. És obvi que no ho solucionarà tot, però serà un pas endavant que des d’Esquerra hem prioritzat. De fet, és possible que en un futur calgui plantejar-se convertir el Cos de Vigilants actual en un Cos de Policia Local, amb més funcions. Gràcies per la feina que feu, vigilants! Molt sovint, per sobre de les competències que teniu assignades.

Reunions, barri a barri

A partir de la setmana que ve, els regidors d'Esquerra Riudoms comencem una sèrie de reunions per tot Riudoms. L’objectiu és apropar-nos encara més a les necessitats de cada carrer i plaça. Compartirem preocupacions i propostes: neteja de carrers, problemes de circulació, etc. Us deixem el calendari de les tres primeres reunions i, entre parèntesi, el lloc on es faran. Totes les reunions es faran a les 19:30h. Us hi esperem! - Dilluns 20: zona CAP-institut-pavelló (zona verda amb restes romanes) - Dimecres 22: Molí d’en Marc i Campàs (pista esportiva de la Sort) - Dijous 23: nucli antic i barri Colomer (plaça Mare Cèlia)

Reptes pendents: aparcaments i velocitat

Aquests dies s’ha repartit un nou butlletí d’Esquerra per totes les cases de Riudoms. El podeu llegir clicant sobre la següent imatge: S’hi parla de: -les mancances en els aparcaments a Riudoms i fem diverses propostes per millorar-los -la necessitat de gestionar millor la velocitat: molt centrats en els reductors de velocitat  -també hi trobareu informació d’una plaga que ha afectat més de 150 arbres de Riudoms i que des d’Esquerra hem reclamat que es previngui -i un recull de les activitats d’Esquerra dels darrers mesos

Lluitem i guanyem: Esquerra als actes de la Diada

Com cada any i des d'en fa molts, la secció local d'Esquerra Republicana de Riudoms i també els seus regidors han participat dels actes de la Diada Nacional de Catalunya. Tant a l'ofrena que s'ha fet a Riudoms com també a la manifestació de Barcelona. Us en deixem algunes fotografies. Lluitem i guanyem!

Reductors de velocitat: cal posar-se les piles!

Des d’Esquerra hem reclamat al govern municipal que actuï per millorar els reductors de velocitat que tenim repartits per tot Riudoms. Popularment, molts els coneixeu com a ‘boti boti’. Cal aplicar un bon model i consensuar-lo amb veïns i pagesos. De fet, ja fa dos anys i mig que ho vam reclamar i ara ho hem tornat a fer.  No pot ser el que passa ara: hi ha molts tipus de reductors diferents i molts són clarament millorables. Cal unificar criteris i fer-ho de manera professional. I, a més, amb consens: amb els veïns, amb els pagesos i amb les persones que condueixen maquinària pesant.  Les darreres setmanes, des d’Esquerra hem parlat amb veïns de carrers on els cotxes corren massa. Són veïns que necessiten que hi hagi reductors per reduir el perill que generen els vehicles. I també hem parlat amb el sindicat Unió de Pagesos, amb pagesos de Riudoms i amb treballadors de maquinària pesada. Conduir una grua o un tractor amb remolc pot ser perillós si els reductors no són de qualitat. Per això, tots ells ens diuen que cal actuar i fer-ho amb consens. Des d’Esquerra hem demanat formalment al govern local que estableixi un model unificat i planificat de reductors de velocitat per a tot Riudoms. Esperem que reaccioni amb rapidesa, encara que sigui per la pressió de tots plegats. De fet, sabem que després de la petició formal que hem fet nosaltres, el govern ja ha fet alguns moviments. I molt important: cal posar els diners necessaris per aplicar les millors solucions. Un exemple: el reductor de la foto és un dels més ben valorats per totes les parts. Està fet de paviment i situat a l’entrada de Riudoms venint de Cambrils. En canvi, el que s’ha posat fa unes setmanes al carrer Sant Vicenç (davant la botiga d’antiguitats) és tan contundent que ja ha provocat situacions indesitjades en tractors, motos, ciclistes, etc. Per tant, cal millorar-lo. De fet, és la contundència d’aquest reductor el que ha fet que hagi tornat tot aquest debat sobre els ‘boti boti’.

Josep Rull visita Riudoms

Una alegria i un orgull haver rebut aquest dissabte 7 d'agost el conseller Josep Rull a Riudoms! Primer a l’Ajuntament i després a l’acte amb els Avis i Àvies a Sant Antoni. Gràcies Avis! No ens rendirem! #Amnistia #Autodeterminació #RepúblicaCatalana

Més de 150 arbres de Riudoms, afectats per una plaga

Són més de 150 arbres del polígon El Prat, tal com hem comptat nosaltres mateixos. Es tracta d’oms. Unes erugues n’estan devorant les fulles, que ja estan plenes de forats. Fa un any, persones que treballen al polígon ja van alertar d’aquesta plaga al govern municipal, però no ens consta que es fes cap tractament. Una llàstima. Ara, la plaga ha reaparegut i hi ha erugues entrant fins i tot dins les naus industrials. Sembla que ara sí que es farà un tractament. De fet, des d’Esquerra així ho hem demanat avui mateix al govern. Cal cuidar aquests arbres i fer-hi tractaments preventius abans de l’estiu, que és quan apareix aquesta plaga. Ja hi ha municipis que ho fan així. La responsabilitat no és de la brigada, sinó del govern municipal, que és qui marca les directrius del que es fa o es deixa de fer. Si no s’actua, l’arbre es va debilitant i pot acabar morint. Els arbres afectats estan repartits pels diversos carrers del polígon El Prat i, sobretot, es concentren a l’arbreda que hi ha a l’avinguda El Prat, tocant a la riera de Maspujols.

A Riudoms, avancem en habitatge!

El març passat, l’Ajuntament va anunciar que ha firmat un conveni amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Això permetrà que l’Ajuntament pugui comprar pisos i/o edificis per destinar-los a famílies vulnerables.  Hi ha diversos edificis a Riudoms que podrien ser una bona opció, com per exemple el de la fotografia, situat on hi havia l’antiga bàscula. D’això en vam parlar fa unes setmanes amb la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, que va visitar Riudoms i que podeu veure en aquesta fotografia. De fet, des de la Diputació i de la mà d’Esquerra s’han posat en marxa subvencions perquè els municipis puguin fer un Pla Local d’Habitatge, però de moment el govern de Riudoms no ha volgut sumar-s’hi. Esperem que ho faci de cara a l’any que ve perquè cal que apretem l’accelerador en matèria d’habitatge. #AlServeiDeRiudoms

Joan Tardà visita Riudoms

Gran Joan Tardà! Una lliçó de republicanisme i de governar per a tothom i respectant a tothom. Gràcies per haver vingut a #Riudoms aquest dissabte 17 de juliol. Fins a la victòria!