Riudoms

Per fi: el solar del carrer dels Avellaners es convertirà en un aparcament municipal

A Riudoms hi ha uns 8-10 solars privats que s’utilitzen de manera habitual com a aparcament. Segons els nostres càlculs, hi poden cabre uns 350 cotxes. Son solars on encara no s’hi ha construït i en què els conductors hi aparquen perquè no troben un bon lloc per fer-ho a prop de casa seva. De fet, la majoria no reuneixen unes bones condicions: tenen clots, no hi ha un bon accés i cal fer-ho per sobre la vorera, que acaba feta malbé, etc. A més, els propietaris tenen por que si hi ha un accident, se’ls pugui demanar algun tipus de responsabilitat.

Per tot això, des de l’inici d’aquest mandat des d’Esquerra hem insistit que calia fer passos decidits per anar arreglant aquesta situació. Doncs bé, per fi tenim una bona notícia: el solar que hi ha al carrer dels Avellaners i en què ja hi aparquen molts cotxes es convertirà de manera formal en un aparcament municipal gratuït. És l’acord a què s’ha arribat amb els seus diversos propietaris. Es tracta del solar que podeu veure a la foto, segur que us sona perquè és la mateixa zona on durant la Fira s’hi instal·len les atraccions infantils. Aquest acord suposarà una millora, i el cert és que per un cost clarament assumible per a l’Ajuntament. L’arrendament tindrà un import de 3.300 euros anuals.

Millores que s’hi faran
Properament, l’aparcament se senyalitzarà com a municipal i s’hi farà un accés adequat per als cotxes. També s’hi faran altres petites actuacions que siguin necessàries. Arran de les preguntes que hem fet des d’Esquerra, el govern municipal ens ha explicat que tot plegat s'executarà els propers mesos. De fet, caldria aprofitar-ho per arreglar tota la vorera que hi ha just davant el solar, que ha quedat molt malmesa pel pas del cotxes i que en alguns trams pot ser un perill.

“Em sembla que si no hagués estat perquè heu apretat, no s’hauria fet”
Som ben conscients que d’avui per demà no s’arreglarà la situació d’aquests 8-10 solars, però els últims anys hem trobat a faltar manca de voluntat per posar fil a l’agulla. Per això des d’Esquerra hi hem insistit. Ho vam fer al nostre programa electoral, ho hem fet a l’hora de confeccionar els diversos pressupostos de l’Ajuntament d’aquest mandat i, a més, fa pocs mesos vam dedicar un butlletí a aquest tema. Per tot plegat i un cop tancat l’acord, un dels propietaris del solar del carrer dels Avellaners ens va dir: “em sembla que si no hagués estat perquè valtrus heu apretat, això no s’hauria fet”.

Ara, cal que l’Ajuntament segueixi avançant en aquesta línia i tancant acords amb els propietaris dels diversos solars.