Roda de Ter i el Cabrerès

Noves mesures, noves idees

Fa cinc mesos que Esquerra Republicana està liderant el govern de Roda de Ter, un govern estable que presentarà el seu Pla d’Acció Municipal en les properes setmanes. Certament, és  una mica més tard del que hauríem volgut, però la feina del dia a dia en moments tan complicats no ens ho ha permès.

Quan un nou equip inicia la gestió d’un govern municipal cal un temps d’organització per conèixer amb detall com està l’estructura municipal, en quin estat es troba l’execució del pressupost i quina és la situació de les gestions iniciades per l’anterior equip de govern. Aquests primers mesos han servit per conèixer aquest detall, per analitzar la situació i per prioritzar els compromisos presos amb la ciutadania quan ens vam presentar a les eleccions. Només fent aquesta feina prèvia podrem explicar, ben aviat, quines són les accions que s’executaran, tot posant en valor la transparència i l’honestedat. En aquesta línia, també hem penjat a la pàgina web d’Esquerra–Roda Republicana un resum de l’estat de la situació municipal en el moment que vam accedir al govern ara fa cinc mesos.

El març d’aquest 2020 un virus inesperat i desconegut va alterar la vida de tothom, i ha posat en escac el sistema econòmic, sanitari i social d’aquest país, fins al punt que moltes famílies viuen situacions d’emergència. La nostra responsabilitat és posar a disposició de la ciutadania totes les mesures i recursos de què disposem. En aquest sentit, aquest mes s’han publicat les bases de les subvencions —per valor de 36.000 euros— destinades a empresaris, autònoms i comerciants que han patit els efectes de la pandèmia. Es tracta de recursos econòmics que han pogut reconduir-se gràcies a l’esforç de totes les àrees de l’Ajuntament, que han reorganitzat les partides pressupostàries heretades de l’anterior equip de govern.

Moltes activitats organitzades per les diverses entitats (veïnals, esportives, culturals, etc.) van quedar aturades durant el primer confinament i també en aquesta segona onada. Algunes d’aquestes activitats s’han pogut posposar, a l’espera de poder fer-les amb tota seguretat. Fa setmanes que ens reunim amb els clubs, entitats i col·lectius i estem treballant colze a colze per tal de fer front a aquesta nova realitat que ara ens toca viure. S’estan elaborant i s’han aprovat nous protocols de gestió d’espais públics (despatxos municipals, parcs, pavellons, teatre, porxada, etc.), i s’han virtualitzat activitats per poder-les dur a terme sense perill. Exemples d’aquesta nova forma d’organització d’activitats són la Festa Major i el Festival EnCanta, dels quals vam poder gaudir amb format i aforaments reduïts però amb total seguretat; també les Jornades Miquel Martí i Pol, durant el mes de novembre, s’han hagut de reinventar amb una gran presència a les xarxes socials i amb un gran èxit de participació i d’assistència virtual. El Museu de l’Esquerda ha pogut mantenir la seva activitat, des de la reobertura, amb limitació d’aforament; i la biblioteca també ha hagut d’estar un temps oferint només servei de préstec i devolució.

Una altra mesura aplicada per evitar aglomeracions i situacions de perill ha estat la reordenació del trànsit a durant l’entrada i la sortida dels alumnes de l’escola Verge del Sòl del Pont. Aquesta mesura es va revisant i avaluant conjuntament amb les famílies, l’escola i comunitat veïnal. A l’escola Emili Teixidor, la nova porta en el lateral esquerra també servirà per accedir a l’interior del centre amb més seguretat.

En la nova pàgina web del poble www.rodadeter.cat podreu posar-vos al dia de totes aquestes novetats imposades per la COVID-19 i també de tot allò que es programa i succeeix a Roda de Ter.

Si heu entrat a la nova web o a les xarxes socials de l’Ajuntament també haureu vist que el patge dels Reis d’Orient va visitar l’alcalde de Roda per tal d’informar-lo de la visita de ses majestats: els Reis vindran a Roda tot i les dificultats per saludar tota la canalla rodenca. Malauradament no podran aturar-se a la plaça per parlar amb les nenes i els nens, ni podran repartir caramels ni coca. No volen que ens arrisquem a fer aglomeracions que serien perilloses. Això sí, els Reis passaran per la majoria dels carrers de Roda perquè els infants els puguin saludar des de casa i també se les han empescat per poder recollir totes les cartes: el patge reial passarà per totes les classes de les escoles per recollir les urnes que ell mateix ens va fer arribar.

Tenim moltíssimes ganes de veure els Reis d’Orient a Roda de Ter, els únics que ens agraden als republicans, i tenim moltes ganes de desitjar-vos molta salut i que passeu bon Nadal i un feliç 2021.

ARTICLE PER LA REVISTA RODA DE TER DESEMBRE 2020