Roda de Ter i el Cabrerès

El Ple de Roda de Ter acorda demanar a Parlament d’iniciar un procés per exercir el dret a decidir

En el Ple d’ahir de l’ajuntament de Roda de Ter, es va aprovar la moció presentada pel Grup Municipal d’Esquerra i transaccionada pel grup de Convergència i Unió on es demana al Parlament de Catalunya a iniciar un procés democràtic per tal que Catalunya exerceixi el dret a decidir sense límit que la pròpia voluntat del poble de Catalunya, mitjançant la celebració d’un referèndum on aquest horitzó sigui sotmès a la decisió lliure i voluntària del conjunt del poble de Catalunya. La moció va ser aprovada per 8 vots a favor, 2 en contra i una abstenció.

També es va aprovar per unanimitat una altra moció del grup d’Esquerra on es formalitza i s’expressa un reconeixement pòstum a la tasca realitzada pel Sr. Jaume Salés Sanjaume en favor de la cultura i la història del municipi i en valora la feina feta i la seva projecció intel•lectual.

L’equip de govern sociovergent no va aprovar la proposta del grup d’Esquerra de concedir una bonificació del 100 % de l’impost de construccions als habitatges inclosos dins l’àmbit de la llei de barris. Proposta feta per poder avançar mesures de millora dels habitatges vells previstes a la llei de barris, però que l’actual equip de govern les ha programant per fer-les efectives a partir de l’any 2013.