Roda de Ter i el Cabrerès

Prec del ple de desembre "us desitgem bones festes i feliç 2019, però ho fem des de la tristesa per tots els que no poden gaudir-les en família"

ple roda de ter
Ple desembre 2018
Us deixem un dels "precs" que vam fer al ple d'ahir
D'aquí just 8 dies molts de nosaltres celebrarem el Nadal amb les nostres famílies, alguns de nosaltres tindrem la sort de tenir un plat calent a taula, segurament alguna especialitat que només mengem en aquestes dates, que celebrem que estem junts, que estem bé i que ens tenim els uns als altres. Farem regals als nostres fills, pares, nebots i amics; tindrem la sort d’abraçar-nos, retrobar-nos i compartir aquests dies plens de màgia.

Jordi Cuixart i Jordi Sánchez porten 428 dies a la presó, Oriol Junqueras i Joaquim Forn en porten 411; Raül Romeva, Dolors Bassa, Carme Forcadell, Jordi Turull i Josep Rull en porten 302. Marta Rovira, Anna Gabriel, Carles Puigdemón, Antoni Comín, Lluís Puig, Meritxell Serret i Clara Ponsatí fa mesos que es veuen obligats a viure a l’exili. Tenim desenes d’encausats per causes injustes, activistes que no poden sortir del seu poble i d’altres també condemnats a l’exili.

Però no només és aquesta la xacra que vivim: la injustícia espanyola té a la presó als joves d’Altsasu i en llibertat als violadors de la Manada. L’estat Espanyol no acull als refugiats que hauria d’acollir i no deixa que qui vol acollir, pugui fer-ho; gira l’esquena a un drama social d’una magnitud vergonyant aprovant, a més, la venda d'armes a Aràbia Saudí en ple segle XXI; per si no n’hi hagués prou amb aquestes guerres indecents i salvatges que s’acarnissen en la població civil al cor d’Europa. D’aquesta Europa que tantes vegades ens avergonyeix i ens entristeix.

I torno a Catalunya i als nostres presos i preses i exiliades i exiliats polítics, perquè cap d'ells estarà d'aquí 8 dies a casa seva, alguns d’ells ni tan sols podran fer regals als seus fills, familiars i amics, no degustaran el plat especial de Nadal ni faran sobretaula amb els seus, ni s'abraçaran tan sols. La justícia espanyola els ha posat a la presó i els ha obligat a l’exili per posar unes urnes, inventen un clima de violència per justificar-ho i vulneren tots els drets per privar-los de llibertat. Aquesta és la situació que viu el país en aquestes dates. Aquesta és l'Espanya que pretenen que vulguem i que sentim nostra.

Des d’aquest Ple i des de la nostra força de reivindicació, lluita i entrega al poble i al país, us desitgem bones festes i feliç 2019, però ho fem des de la tristesa per tots els que no poden gaudir-les en família i també des de la certesa que cal que seguim treballant no només per la seva absoluta llibertat, sinó per la construcció d’una República Catalana clarament d’esquerres.