Roses

Totes les opinions

Verónica Medina

Els nostres avis són l'essència del canvi!!!!

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Esports, Vero Medina,

Si haguéssim de buscar una única paraula per a definir a la nostra àvia o al nostre avi quina seria? Tendresa, companyia, respecte, amor, màgia, saviesa, alegria, dolçor, energia, força, comprensió, lluita, perseverança, educació, silenci, rialles, complicitat, confiança? Difícil d'escollir només una, oi? Doncs per mi són els fonaments de la nostra societat, els pilars bàsics d'una família, "la tercera joventut" que camina amb una motxilla plena d'experiència i les mans avesades de saviesa.

Olga Morente

Migracions i pandèmies: el feminisme necessari

ERC, Esquerra Republicana, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Alt Empordà, Olga Morente, Dona, 8M, Feminisme

Així com la Democràcia s'ha de consolidar dia a dia, i la lluita per mantenir-la i millorar-la ha de ser constant, també la lluita per la igualtat entre dones i homes requereix un compromís i una militància constant. En les últimes dècades, i sobretot en els últims anys, hem avançat molt en la lluita per la plena igualtat efectiva, tan cert com que encara queda molt camí al davant i que la militància feminista i el compromís de les administracions és essencial per tal de poder avançar en tots aquells àmbits on encara persisteix una desigualtat crònica i especialment dura, però també per evitar retrocedir en certs aspectes.

Fany Poza

Les maduixes per les nenes i els plàtans per als nens

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Alt Empordà, Fany Poza

En Marc s'estava preparant, era el seu primer dia. Mai havia fet aquest esport, era nou a la classe i no tenia cap amic. Amb nou anys, gairebé deu, ja li feia cosa entrar en un grup ja format, però la terapeuta dels ulls li va dir que li aniria bé per la coordinació visual i no tenia més remei que anar-hi. Va tenir la motxilla preparada -Sobretot l'aigua!, no te la deixis que de ben segur tindràs set- li va recordar sa mare.

Gerard Teixidó

Quin Orgull!

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Gerard Teixidó,

Ara fa cinc anys, a principi del passat mandat, jo mateix com a regidor d’ERC a l’Ajuntament de Roses, vaig defensar una moció per posar en el debat polític municipal la necessitat de fer accions per donar visibilitat al col·lectiu LGTBI+ i denunciar les agressions i discriminacions que encara pateix. Va ser el primer posicionament que vam voler marcar com a partit, des del primer ple del mandat.

Joan Plana

Confinament jacobí

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Plana, Roses

Quan entre tiberi i tiberi de les festes nadalenques escoltàvem a les notícies que un virus afectava a la província xinesa de Hubei, poc ens esperàvem que pocs mesos després, estaríem immersos nosaltres mateixos en el debat sobre com fer-li front. Cal ser modestos i realistes, i reconèixer que cap administració estava convenientment preparada per fer front a un daltabaix sanitari així. Les decisions que s’han anat prenent és impossible que no tinguin un cert component d'“assaig/error”.

Mar León

La sostenibilitat com a eix d’un canvi social i econòmic

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Mar León, Confinament, Medi Ambient

Aquests dies ens bombardegen amb un munt de notícies relacionades amb el coronavirus, i suposo que com a molts de vosaltres em passen pel cap preguntes com “i… després de la pandèmia, què? Tot seguirà igual? Canviarà alguna cosa?”. Són moments anímics d’alt voltatge, d’alts i baixos, de patiment, d’incertesa, de nervis, d’angoixa, però també de solidaritat, d’empatia, de valorar les petites coses de la vida.

Fany Poza

El bigoti de les dones o dones amb bigoti

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Fany Poza, 8M, 8 de març, Dia de la Dona,

Fa un temps que m'ha donat per observar el cos de les dones, concretament l'espai que hi ha entre el nas i el llavi superior, popularment coneguda com a la zona del bigoti. Encara hi ha qui pensa que les dones no tenim bigoti, i com s'equivoquem! En tenim i és molt divers en forma, grandària i color. N'hi ha de llarg, ros i fi o negre, curt i gruixut o fosc, llarg i fort... Bé, realment hi ha tanta varietat com dones al món.

Èric Ibáñez

L'any que ve, més i millor

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Èric Ibáñez, Ajuntament, Ajuntament de Roses, Festa Major, Cultura, Festes

Ara que ja fa una setmana que ha acabat la Festa Major d’enguany tenim prou distància com per analitzar com ha anat tot plegat. Han sigut deu dies plens d’activitats i actes, de totes les tipologies i per a tots els públics i, fent un resum molt breu, es pot dir que la valoració general que es pot fer de la festa és molt bona ja que la gran majoria d’aquests actes i activitats que es van dur a terme van tenir una gran afluència de participants i de públic.

Verónica Medina

L’Esport com a eina de transformació social

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Vero Medina, Esports, Ajuntament

Sempre he pensat que l’Esport és un gran recurs educatiu per treballar la inclusió i la integració social i que cal posar-lo a l’abast de tota la nostra ciutadania a fi d’aconseguir aquesta fita. Per això mateix crec que l’ampliació de la zona esportiva de Roses no només donarà resposta a les necessitats de diversos col·lectius que realitzen pràctiques esportives diferents sinó també servirà per trencar barreres i donar pas a la participació i a la socialització del nostre entorn.