Sabadell

Joan Tardà tramita una sèrie de preguntes al Congrés espanyol davant la situació del Registre Civil de Sabadell

ERC Sabadell va donar suport ahir a la reclamació de millores del Registre Civil de Sabadell que reclamen des de la FAIV. Entre els representants del partit que van participar a la concentració hi havia el diputat al Congres Joan Tardà i l’alcaldable d’ERC Sabadell Juli Fernandez. van voler copsar la situació de desesperació dels immigrants i ciutadans de Sabadell que viuen amb un registre civil totalment col·lapsat. El diputat del Congrés va visitar ahir a la tarda la Plaça Sant Roc, on el col·lectiu FAIV (Federació d’associacions d’immigrants del Vallès) es va concentrar per denunciar la situació que estan patint, mentre al ple de l’Ajuntament es debatia una moció que va ser aprovada per unanimitat i on es reclamen solucions a aquesta situació. Juli Fernàndez, alcaldable per Sabadell, també va ser present durant l’acte i va escoltar el testimoni de tothom que li va voler explicar: “No pot ser que una persona trigui més de 20 anys a obtenir la nacionalitat per culpa d’uns jutjats que han de donar cobertura a 40.000 persones amb molt poc personal, és indigne que demanis hora per fer un tràmit el 2014 i et donin hora pel 2018”. Segons el testimoni, que més tard es va repetir a la sala de plens, només hi ha dos funcionaris que tramiten i certifiquen que es pot obtenir la nacionalitat. Actualment els afectats han de suportar com els donen cita a 4 o més anys, mentre veuen com els seus drets es troben limitats tot i portar molts anys vivint a la ciutat: “Sense nacionalitat aquestes persones no poden votar ni exercir els seus drets, però en canvi els demanem que s’integrin i convisquin amb les mateixes obligacions que la resta. Aquestes persones compleixen amb els requisits per tramitar la nacionalitat i per tant no pot ser que un tràmit administratiu allargui encara més la seva situació anòmala”. A més “Es genera un greuge comparatiu per els ciutadans i ciutadanes de Sabadell, ja que els terminis de tramitació d’altres Registres Civils propers com el de Cerdanyola, per exemple és de màxim tres mesos, i a d’altres com el de Bilbao el mateix dia es pot iniciar la tramitació sense cita prèvia”.
Sabadell compta amb un total de 22.178 immigrants censats, molts d’ells amb residència des de fa més de 10 anys, un fet que els permetria accedir a la nacionalitat i poder exercir els drets polítics com qualsevol altre ciutadà o ciutadana de la ciutat. El diputat al congrés Joan Tardà es va comprometre a fer un seguiment de l’evolució del cas i avui mateix ha entrat al registre del congrés dels diputats una sèrie de preguntes adreçades al ministeri de justícia sobre la situació indigna que viuen els ciutadans que s’adrecen al Registre Civil de Sabadell per tal tramitar la seva nacionalitat. Des d’ERC esperem que la moció aprovada ahir per unanimitat de tots els grups municipals i que serà traslladada a les institucions competents, sigui el principi de la solució de la situació indigna que patim. Nosaltres seguirem treballant per la dignitat de tots els ciutadans de la ciutat i vetllarem per l’òptim funcionament dels serveis públics.