Sabadell

La nova al•legació presentada per l’AVG mostra que hi ha alternatives més econòmiques.

Davant de la proposta d’al·legacions presentada per la Comissió sobre el perllongament el passat mes de juliol, que reduïa el cost de l’obra en més d’un 25% i la darrera al·legació presentada per l’Agrupació de Veïns de Gràcia, que presenta unes modificacions addicionals sobre l’anterior que farien que l’obra arribi a reduir el cost fins a un 43% sobre el cost inicial passant dels més de 28M€ a poc més de 16M€.

Des d’ERC Sabadell volem reiterar la necessitat que el soterrament de la via dels FGC al seu pas pels barris de Gràcia i Can Feu es faci aprofitant les obres que s’estan duent a terme actualment, ja que com demostren les al·legacions presentades, fer-ho aprofitant-les redueix el cost d’execució de les obres substancialment.

El candidat a l’alcaldia, Juli Fernandez, ha declarat que, “si políticament hi ha un consens que és una obra necessària per la ciutat, i que cal fer-la, sí tècnicament s’estan trobant alternatives més econòmiques que redueixen el cost gairebé a la meitat, hem de ser capaços de fer realitat una obra necessària per la ciutat i que facilitaria la mobilitat i la permeabilitat en aquest sector de Sabadell. No podem perdre aquesta oportunitat”. Fernández ha insistit que “està clar que seria molt poc intel·ligent no aprofitar que ja hi ha obres. Malgrat les dificultats econòmiques, tenim l’obligació de trobar la manera fer-ho possible.”

Marc Sanglas, Diputat al Parlament i membre de la Comissió de Territori i Sostenibilitat, ha manifestat que “des del Parlament i interlocutant amb el Govern de la Generalitat, treballem perquè el soterrament sigui una realitat, cal que comencem a treballar en la  planificació i calendarització immediata del projecte.

Les propostes presentades per la comissió del soterrament i per l’AVG demostren que hi ha alternatives substancialment més econòmiques, per tant doncs l’argument econòmic s’afebleix. És per això que des d’ERC Sabadell instem a Ajuntament i Generalitat a buscar les vies per tal que el soterrament sigui realitat aprofitant l’oportunitat que significa l’actual obra de perllongament, evitant d’aquesta manera els sobrecostos econòmics, temporals i sobre els veïns que tindria una separació del perllongament del soterrament de les vies.