Sabadell

“Cal alliberar el màxim d’espai possible, exigir a la concessionària més recursos humans i en cas que no compleixi terminis reclamar indemnitzacions”

El candidat a l’alcaldia d’ERC, Juli Fernàndez ha visitat diversos comerços situats al Passeig de la Plaça Major de Sabadell per escoltar i conèixer de primera mà la realitat que els ha portat a iniciar la campanya “auxili obres”.  Fernández ha pogut constatar que el principal malestar dels comerciants s’ha produït per l’incompliment sistemàtic dels compromisos contrets pel govern municipal d’ençà que varen començar les obres: “Els comerciants del Passeig pateixen des de fa 19 anys una situació de provisionalitat i d’obres que ha fet que un eix comercial de primer nivell perdi potencial. Molts d’ells han patit molt per poder mantenir el negoci obert i, com a conseqüència, no han estat creant llocs de treball. Malgrat tot, la seva actitud ha estat sempre de col·laboració, entenent que era una oportunitat de futur per ells.”  Des d’ERC volem mostrar el nostre reconeixement, suport i agraïment per la seva col·laboració durant aquests anys i la nostra disposició a treballar amb ells per tal de contribuir a la millora d’aquest eix comercial de la ciutat.
La gota que ha fet aixecar els comerciants ha estat l’incompliment de la promesa efectuada pel govern municipal i, concretament, el regidor Josep Ayuso, quan va anunciar que disposarien de nou espai alliberat abans de la Festa Major. Dóna la circumstància que durant aquest període festiu molts ciutadans i ciutadanes volten i s’estan al carrer gaudint de les activitats, fent vital que els comerços poguessin comptar amb un espai prou atractiu i apte pel passeig: “Per un comerç és vital tenir trànsit per davant de la porta,  i en uns dies com la Festa Major és una oportunitat important. Els comerciants esperaven poder mostrar la seva millor cara i s’han trobat amb passadissos estrets i immersos encara en unes obres que afecten a tota la ciutadania” ha explicat contrariat el candidat republicà.
Ens hem trobat, de nou, davant un govern municipal que ha promès i incomplert. Sabadell necessita una nova manera de fer, propera al ciutadà i als agents de la ciutat, que permeti treballar conjuntament a tothom de cara un objectiu comú”. En el cas del Passeig cal que, a la reunió  prevista per la setmana vinent, l’ajuntament es comprometi amb els comerciants i presenti propostes per alliberar el màxim d’espai possible per als vianants. Això passa per exigir a la concessionària l’increment de recursos humans que permeti accelerar el ritme d’obres i el compromís de reclamar indemnitzacions si el termini no es compleix: “No es pot demanar més paciència, no recuperaran la confiança si no és amb realitats, per tant, és el moment de fer el màxim possible per accelerar les obres i arribar a la campanya de Nadal amb un espai atractiu, còmode i que permeti als comerciants recuperar-ne la vitalitat. El que volen és poder treballar amb dignitat”. ha dit Fernàndez.

Passeig i repartiment de les “cebes estelades”
Durant el cap de setmana, en motiu de la Festa Major, el candidat Juli Fernàndez acompanyat de militants i simpatitzants d’ERC, han visitat les diferents activitats que s’han realitzat a la ciutat. El moment més destacable ha estat, però, el passeig que s’ha realitzat pels carrers del centre durant dissabte al matí i que ha permès començar a repartir les “cebes estelades” i mantenir el contacte amb tots els sabadellencs i sabadellenques.
Ha estat una Festa Major en què la ciutadania i les entitats de la ciutat han estat els principals protagonistes. Des d’ERC-Sabadell volem agrair a totes les persones i organitzacions que han fet possible que aquests 4 dies haguem gaudit d’espectacles de qualitat, espais de compartir experiències i sobretot el retrobament amb veïns i veïnes de la ciutat.
Diada Nacional de Catalunya
Des de la secció local d’ERC Sabadell fem una crida a la participació en els actes de la Diada Nacional de Catalunya que es celebren a la ciutat. Ens cal ser més que mai, ens cal omplir els carrers per omplir les urnes el proper 9N. Fem una crida doncs a la participació al mosaic convocant per Sabadell per la independència i que tindrà lloc a les 11 del matí a la Plaça Sant Roc en què es farà un gran 9N i s’entregaran els compromisos als representants polítics de la ciutat. Després us demanem que participeu a la V convocada per l’Assemblea i Òmnium a Barcelona.
Juli Fernàndez anima a la participació perquè “a Sabadell tenim una doble oportunitat: farem  UNA NOVA CIUTAT en UN NOU PAÍS. Treballarem perquè el proper 9 de novembre Sabadell sigui una peça clau i que a partir del 24 de Maig el nou govern de la ciutat estigui compromès amb la construcció d’aquest nou Estat” ha conclòs Fernàndez.