Sabadell

Vigilarem que l’immoble, on actualment viuen 146 persones, es destini a lloguer social

ERC Sabadell celebra la decisió de la SAREB de cedir el bloc d’habitatges, ocupat per la PAH des de fa més d’un any, a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Segons la mateixa plataforma ha confirmat, l’organisme estatal ha cedit l’edifici per a que es pugui destinar a lloguer social.

Des d’ERC Sabadell som conscients de la gravetat de la situació a la que s’enfrontaven les famílies residents a l’edifici en cas de desallotjament, i és per això que representa una oportunitat per a que aquestes persones puguin seguir residint aquí fins que trobin una sortida a la seva situació. Volem recordar el problema  que ha representat la pèrdua de l’habitatge a moltes famílies de Sabadell i la incapacitat de l’administració per reallotjar a aquestes persones, molts menors d’edat, un greu problema que com a societat no ens podem permetre.

Mostrem públicament el nostre suport a la lluita que fa la PAH per trobar una solució a les persones que s’han vist afectades per la crisi i els animem a continuar vetllant per el compliment d’aquesta solució. També volem manifestar el nostre agraïment a la tasca que aquesta organització està fent a la ciutat i a tot el nostre país.

Juli Fernández, candidat a l’alcaldia de Sabadell ha manifestat “el ple suport a la lluita per superar aquesta injustícia, en aquest cas local, però que es repeteix a nivell nacional” i ha emplaçat a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya a “ accelerar al màxim possible els tràmits per regularitzar la situació d’aquestes famílies

Preu de lloguer social

El departament de Territori i sostenibilitat posarà en lloguer aquest bloc d’habitatges a un preu reduït d’entre 150€ i 400€. Creiem que aquests preus no poden ser fixats sense tenir en consideració la situació econòmica de cada família. Per aquest motiu reclamem que el preu de lloguer sigui en funció de la capacitat de cada família i que en cap cas superi el 30% d’ingressos familiars, quedant exemptes de pagament aquelles famílies que no poden tenir cap ingrés, tal i com reclama la PAHC de Sabadell.