Sabadell

La banalització i l’apologia del nazisme, a fiscalia per delicte d’incitació a l’odi

El passat dia 15 d’octubre, el manifest per la dignitat democràtica davant la banalització del nazisme, integrat per 65 entitats,  va presentar denúncia davant de la fiscalia de delictes d’odi degut a l’increment dels atacs verbals, ofensius contra els ciutadans de Catalunya comparant-nos amb nazis i hitlerians pel sòl fet de voler la sobirania plena del nostre País.

D’altra banda, en els darrers dies,  també hem viscut l’increment de l’exhibició de símbols feixistes i nazis. I en ambdós casos amb la passivitat i inhibició de la Policia i del ministeri fiscal.
A la nostra ciutat, ambdues situacions, les hem viscut en els darrers dies. El passat 11 de setembre el portaveu municipal del Partit Popular comparava la V amb el feixisme i el nazisme amb un tuït que l’endemà va retirar.

En els darrers dies,  a la Plaça de la Concòrdia,  podem trobar,  vergonyosament, un balcó on pengen dues banderes amb l’esvàstica, una de les SS i una bandera falangista. La Policia Municipal va presentar ahir al vespre una denúncia davant del jutge desprès de constatar que aquesta persona no anava a retirar cap de les banderes.

Des d’ERC Sabadell hem contactat amb el manifest per la dignitat democràtica davant la banalització del nazisme i  els hem fet arribar ambdós casos de cara a que siguin incorporats a la denúncia que van presentar el passat dia 15 d’octubre davant de la fiscalia per delictes d’odi.
D’altra banda, instem a tots els grups municipals a mostrar el seu rebuig tant a la banalització com a l’apologia del nazisme aprovant una moció en aquest sentit durant el proper ple del mes de novembre.

Com a punt de partida proposem la proposta de moció redactada pel mateix manifest.