Sabadell

Juli Fernàndez: “Demanem al PSC que expulsi al regidor del Grup Municipal si Paco Bustos es nega a renunciar a l’acta de regidor”

Fa dos anys que Sabadell es va posar en el mapa de la corrupció a nivell estatal i de país i, des del principi, ERC Sabadell ha manifestat la necessitat que els càrrecs imputats havien de renunciar a l’acta de regidor/a per les greus acusacions a les quals s’enfrontaven. 24 mesos desprès, no només encara queden càrrecs públics i regidors imputats per presumptes delictes vinculats amb la corrupció, sinó que, a més, un d’ells està formalment acusat pel TSJC: Paco Bustos.

El proper ple, que està previst per aquest dimarts a les 18h, Paco Bustos estarà incomplint amb no només l’ètica moral i política, sinó que també estarà incomplint el propi cordi ètic impulsat pel PSC i que marca que tots els càrrecs formalment acusats han de deixar tota responsabilitat pública. Juli Fernàndez, alcaldable d’ERC a les properes eleccions a l’alcaldia, ha refermat que el germà de l’exalcalde ha de “renunciar abans de dimarts a la seva acta de regidor. No podem permetre que un acusat en una presumpta xarxa de corrupció política continuï com a regidor d’una ciutat que ha de lluitar per tornar a ser referent a nivell Català. En cas que no ho faci, i si el PSC no decideix expulsar el regidor del partit, demanem a l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, rebutgi el suport que aquest li està donant. Estem convençuts que Sánchez no vol ser alcalde amb el suport de persones acusades de presumptament construir una xarxa de corrupció a la ciutat”.

Ha quedat demostrat en aquests dos anys que el PSC no pot governar aquesta ciutat, és per això, que en paraules de Fernández, cal construir una “Sabadell lliure de tota sospita de corrupció. I això es farà obrint les portes i finestres del consistori, per a que el jutge i fiscal puguin investigar tot el que necessitin per a esclarir si Sabadell ha estat escenari d’aquesta presumpta xarxa de corrupció”.

Juli Fernàndez “És insòlit que l’Ajuntament de Sabadell no estigui liderant la investigació”

En motiu dels dos anys des de l’inici del Cas Mercuri, Juli Fernàndez s’ha mostrat preocupat per la inacció de l’Ajuntament de Sabadell, el qual considera que hauria “d’estar liderant la investigació a través de l’Acusació Popular”. En la majoria de ciutats on s’han iniciat investigacions, els consistoris han liderat i impulsat l’acusació popular, de manera que s’han posat al servei del jutge i del fiscal de cara a investigar i trobar possibles irregularitats en la seva actuació. Aquesta situació no només no s’està donant a Sabadell, sinó que més aviat s’està fent tot el contrari: “El PSC ha incomplert sistemàticament amb les mocions aprovades al Ple de l’Ajuntament que instaven al consistori a obrir les portes a la justícia. Aquest fet no només inhabilita el PSC a seguir governant la ciutat, sinó que fa del tot necessari que aquest partit no governi la ciutat a partir del proper Maig”.

Des d’ERC Sabadell estem preparats per liderar el canvi que Sabadell necessita i construir una nova ciutat dins d’un nou país: “La ciutat es mereix un altre govern municipal basat en el republicanisme, la transparència, la honradesa i la participació ciutadana. Estem preparats per construir l’alternativa que Sabadell necessita desprès de les properes eleccions municipals” ha conclòs Juli Fernàndez