Sabadell

Juli Fernández: “Aquesta agressió a un ciutadà sabadellenc no pot quedar en no res”

Els eurodiputats d’ERC, Josep-Maria Terricabras, Ernest Maragall juntament amb els també eurodiputats catalans Ramon Tremosa, Ernest Urtasun, Francesc Gambús i Javi López han formulat a la Comissió Europea dues preguntes en relació a la discriminació lingüística que va patir un ciutadà de Sabadell el passat 6 de març al consolat espanyol de Brussel·les.

El ciutadà en qüestió es va dirigir al consolat espanyol per presentar una declaració escrita que havia de ser enviada als Jutjats de Sabadell. En veure que el text estava escrit en català, un membre del cos diplomàtic va rebutjar-la. Davant les protestes del ciutadà, que prefereix mantenir l’anonimat, un membre de seguretat va expulsar-lo de la seu del consolat.

Els eurodiputats han preguntat a la Comissió Europea sobre què opinen davant d’aquest cas, que creiem que vulnera els drets lingüístics reconeguts per la legislació comunitària, així com també l’opinió de la Comissió Europea del paper del consolat espanyol.

Des d’ERC Sabadell volem manifestar la nostra indignació desprès de conèixer la vulneració de drets que ha sofert aquest sabadellenc. Juli Fernàndez, candidat a l’alcaldia de Sabadell, ha explicat que aquestes situacions “no es poden seguir donant al segle XXI” al mateix temps que ha lamentat “que malauradament aquestes actituds cada cop són més comuns”.

Fernàndez ha reclamat a les institucions pertinents que obrin un expedient amb l’objectiu de “demanar responsabilitats a aquelles persones que hagin actuat de manera incorrecte. No podem permetre que aquest tipus de situacions es tornin a repetir” ha conclòs.