Sabadell

Sobre algunes especulacions a l’entorn d’Esquerra

Aquestes últimes setmanes, la renúncia del regidor-portaveu d’Esquerra a encapçalar de nou la candidatura municipal ha provocat interpretacions i especulacions de tot tipus. És possible que, com a partit, no ens haguem sabut explicar prou bé. El propi Magí Rovira, en roda de premsa, va dir què l’havia portat a prendre aquesta decisió. Fa mesos que els mitjans de comunicació denuncien, per boca pròpia o citant els grups polítics, la creixent crispació al si de l’Ajuntament. Però resulta que quan un regidor fa la mateixa denúncia i deixa palès que, amb aquest clima al Ple, no es pot fer política (o com a mínim, no una polícia constructiva i en favor de la ciutat), algú considera que aquesta explicació no és prou satisfactòria.

El Magí Rovira té el suport de la secció local. I el de l’Executiva, per descomptat. Des del desconeixement més absolut del partit, s’ha volgut desprestigiar un dels òrgans de participació que tenim, que és el Consell de Política Municipal (CPM). El CPM està actiu a Sabadell des del darrer mandat i és un espai de debat sobre els temes que afecten el municipi: des de temes genèrics, com ara la mobilitat, fins a temes puntuals, com ara l’ordre del dia dels plens. El CPM ha viscut èpoques de més i de menys participació, però sempre ha estat una eina, al costat de la mateixa Executiva, de suport a la tasca del grup municipal. Perquè el nostre és un projecte compartit i els posicionaments són fruit d’una reflexió i del diàleg entre els militants que hi volen participar. S’ha titllat de feblesa el fet que el portaveu consulti el partit, quan en realitat és qualitat democràtica.

També s’ha especulat molt sobre l’enquesta encarregada per Esquerra. És evident que tenim un sol regidor a l’Ajuntament i que volem definir una estratègia per consolidar un projecte propi a la ciutat. Però l’enquesta, de la qual no farem públics els resultats, en cap cas no ha posat en qüestió la continuïtat del Magí Rovira al capdavant del grup municipal.

Tenim un repte al davant que no és gens fàcil, quan la política municipal s’ha polaritzat fins a l’extrem: dibuixar un projecte propi que no està a favor ni en contra de l’alcalde Manuel Bustos. Perquè el nostre projecte no es vol moure a l’entorn del Ple i dels titulars dels mitjans de comunicació, sinó que vol ser un projecte per Sabadell. Fa poc, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, recordava que “els titulars són sempre l’excepció, el dia a dia de la gent mai no és notícia”. Esquerra vol treballar pel dia a dia de la gent, no pas per aconseguir un titular.

Sabem que la persona que encapçali la llista a les properes municipals es trobarà amb el mateix panorama polític. Com a Executiva, com a secció local, li donarem tot el nostre suport, conscients que obrir una tercera via és una tasca que requereix la implicació de tots nosaltres. I seguirem al costat del nostre regidor, que està fent una gran feina a l’Ajuntament de Sabadell.

Executiva local ERC-Sabadell