Salou

Totes les notícies

CARPA A LA PLAÇA LA PROVÍNCIA

Dissabte 19, la secció local d’ERC a Salou va estar present durant el matí a la plaça de la Província, i va comptar entre altres amb la presència de regidors i regidores del grup municipal. “Una trobada organitzada per escoltar als veïns i fer nostres les seves reivindicacions, volem ser útils i, per tant, volem una transformació de Salou, volem un Salou per tothom”, va dir el candidat a l’alcaldia Sebastià Domínguez Sàez a la diferent gent que s’acostava a la carpa. Converses que es van generar al voltant del futur projecte d’eix cívic, pel qual molts habitants de la zona es mostren descontents i també per les obres que està efectuant l’ACA al barranc de Barenys i que permetrà acabar d’una vegada per totes amb les inundacions d’aquest barri.

Sebastià Domínguez, candidat d'ERC a Salou, es proposa fer un Salou "més equitatiu, més verd, més segur i participatiu"

Vol fugir de la vella política de pactes de despatx i liderar un Ajuntament més accessible a la ciutadania. Unes 180 persones han omplert la Sala Europa del Centre Cívic de Salou per veure de primera mà la presentació de Sebastià Domínguez Sáez com a candidat dels republicans per a les properes eleccions municipals de 2023. Un acte que ha estat conduït per Glòria Garriga, membre de la secció local d'ERC, i que ha comptat amb la participació de Gabriel Rufián, Diputat al Congrés dels Diputats. Domínguez, que és regidor a l'Ajuntament de Salou des de 2019, ha posat en valor l'experiència de la darrera legislatura, que li ha servit per conèixer el funcionament de l'Ajuntament des de dins. Mostrant la seva vessant d'enginyer, el candidat salouenc ha fet una analogia entre la tecnologia i la política ja que les dues permeten millorar el desenvolupament de la societat.   Pel que fa als motius que l'han empès a ser candidat, Domínguez creu que Salou necessita una transformació: "Volem un  Salou més verd, segur i sostenible". Per Domínguez, "Salou porta anys sense un projecte de ciutat. No ens podem permetre més desgovern". Considera també que s'ha de fugir de la vella política de pactes de despatx per donar el poder real a la  ciutadania. Domínguez ha centrat el projecte d'ERC Salou en quatre eixos principals: la política d'habitatge, la seguretat, la governança eficient i accessible -que ha de dotar els salouencs de serveis de qualitat- i la sostenibilitat. En aquest darrer punt ha destacat que Salou ha de ser sostenible econòmicament i mediambientalment però també socialment ja que "ningú ha de quedar enrere". Pel que fa al turisme, tan important en un municipi com Salou, Domínguez aposta per un turisme de qualitat, que aporti llocs de treball de qualitat i fer de la sostenibilitat un producte turístic. Així mateix l'alcaldable s'ha compromès a fer un Salou pensant amb la gent, pels qui pensen com ell i pels qui no i on s'hi pugui caminar tant en cotxet com en cadira de rodes.

UNES PINDOLETES DEL PERSONATGE:

Per fi cauen les mascares a la comèdia del gran teatre organitzat pel PSC de Salou i un personatge fosc com és en Pere Granados. Per qui no conegui els personatges fem un repàs de com s’arriba al moment de la signatura per part del PSC i la Formació Units Per Salou (FUPS), partit municipalista de tall conservador, per presentar-se junts a les eleccions municipals del proper mes de maig. Recordem que en Pere forma part del consistori anant de la mà de FUPS al 1995, i al 1999, i repeteix al 2003, sempre com regidor a les ordres de l’alcalde Esteve Ferran. És a les eleccions de 2007 que en Pere ja ha fet fora del seu propi partit a l’anterior alcalde i es presenta aquesta vegada com alcaldable a les llistes de FUPS. Però els resultats no li donen l’alcaldia. Però això no li impedeix al 2009 pactar una moció de censura amb les forces conservadores del consistori (Marc Montagut i PP) i assolir l’alcaldia de Salou. Moció en contra del govern de PSC, RDS i CiU. A l’any 2011 en Pere es presenta a la  llista electoral de CiU (CDC -FUPS) i torna a repetir com alcalde de Salou. Aquesta vegada fa govern amb el PP, al que promet el darrer any de legislatura com alcalde a Mario Garcia, però ai las, al juny de 2014 en Pere fa fora del govern al PP i no compleix la seva promesa. Amb una llista electoral de CiU, en Pere es presenta a les eleccions municipals del 2015, torna a repetir com alcalde, això si, pacta el mandat amb el PSC. Un PSC que va ser expulsat del Govern al 2009 per la moció de les tres forces conservadores de la població. Un PSC que presentava a les seves llistes electorals i que acaben donant suport a en Pere a Toni Brull i Dani López, i que sembla que no els importa gaire la manipulació d’en Pere.  Es a l’any 2019 que Junts i Sumem per Salou es presentes a les eleccions i en Pere accedeix a l’alcaldia de Salou, també amb el recolzament del PSC. I el vist i plau de Dani Lopez. Ara el PSC travessa una greu crisi, amb la presència d’una gestora que els obliga a pactar amb en Pere i aquesta imposició a provocat la fugida massiva de militants.

EN PERE I EL LLOP

En Pere, torna a cridar a la gent del poble :-"Què ve el llop, què ve el llop". D'aquesta manera ho diu el conte d'en Joan Amades, i deixa clar que en Pere ho feia perquè s'avorria. Ara sembla que a Salou, a l’alcalde, en Pere, li passa quelcom similar, no para de cridar, legislatura rere legislatura que la biblioteca municipal la faré aquí, i després tornar  a cridar i a xisclar, la biblioteca anirà allà. Fa uns set anys que el GM d'Esquerra va demanar al ple Municipal del que en Pere era el responsable que s’actualitzés l' estat de la biblioteca ,ja que, en el seu moment va ser construïda per un cens de població molt per sota del que es disposava al moment de fer aquesta petició, aproximadament al 2015 hi havia 26 mil habitants. A la pregunta del GM d' Esquerra, en Pere, l’alcalde de Salou, va contestar:-La biblioteca de Salou es farà ,i serà un edifici ben planificat, amb una organització de l'espai que respongui a les necessitats dels usuaris i s'adapti al constants canvis que es produeixen. I vet aquí que van passant els anys,2015,2016...fins arribar al 2022 !!!i ara en Pere no ens sorprèn quan fa uns dies el tornem a sentir cridar que:- LA BIBLIOTECA DE SALOU ES FARÀ A L'EIX CÍVIC!!! L’alcalde de Salou ,en Pere ja fa masses anys que s'està divertint cridant on a d'anar la biblioteca de Salou i la veritat és que de moment no hi és. Serà per això que en Pere cada dia crida i crida més a la bona gent de Salou i aquesta cada vegada se'l creu menys. I a banda d’ EN PERE I EL LLOP… tot el repertori d’enganyifes d’en Pere… ja que es evident… que en tenim per fer-ne una col•lecció després de tants anys de DESgovern!  Fem entre totes el canvi a Salou.

NO GUANYEM PER ENSURTS.

No es d’ara, fa ja anys que el grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Salou, a fet saber reiteradament a la regidoria corresponent els ensurts que provoca a la ciutadania el creuar alguns dels passos de vianants si tenen aparcats vehicles mes grans que un turisme just davant del pas de vianants. Naturalment, no consta a les estadístiques el nombre d’ensurts que aquesta forma d’aparcament provoca a la ciutadania i els nostres visitants; visitants que provenen alguns de pobles i ciutats que ja han regulat d’alguna manera aquesta deficiència que presenta Salou i no s’expliquen com pot ser que la Capital de la Costa Daura encara no tingui solucions pel problema. Un exemple de com de malament s’ha fet, recientment, a la nova parada de taxis de Via Roma, tenen la parada permesa fins a tocar el pas de vianants, i per tant, aparquen taxis grans i furgonetes amb llicencia de taxi: el resultat ja el podeu imaginar.  El vehicle que transita a l’alçada del pas de vianants no veu si hi ha o no vianants creuant el pas. Una solució de tantes, seria crear unes places per aparcament de motos, que si permeten la visibilitat del pas de vianants i ADÉU   ENSURTS.

L’oposició de Salou denuncia ‘greus irregularitats’ en la llicència d’ús de domini públic signat amb l’empresa que facilita la xarxa de wifi municipal.

ERC Salou, Cs Salou y PP Salou denuncien conjuntament la ‘mala gestió de l’equip de govern’, avalats pels informes del Secretari i de l’Interventor municipal. Salou, dimecres 31 d'agost de 2022. L'oposició a l'ajuntament de Salou, conformada per ERC Salou, Ciutadans Salou i Partit Popular Salou, ha pres, de nou, un acord conjunt per a sortir al pas de “les irregularitats en les condicions de la concessió directa per a l'ús de domini públic” que en el seu moment l'Ajuntament de Salou va signar amb l'empresa WIONGO Leading Smart Destinations, SL, per la creació d'una xarxa wifi municipal i, molt particularment, sobre la no “adequació a la legalitat pel qual fa efecte a la bonificació del 100% de la taxa municipal”, segons el decret signat 1362/2019.  Irregularitat, segons els grups de l'oposició ERC Salou, Ciutadans de Salou i Partit Popular de Salou, que “ja vam posar en dubte els tres partits durant l'anterior mandat, i que, malgrat demanar insistent i exhaustivament la revisió de la llicència atorgada, van ser necessàries les signatures dels nou regidors de l'oposició perquè el Secretari i l'Interventor municipals haguessin d'emetre un informe on queda reflectida l'esmentada irregularitat”. Irregularitat que ha posat d'acord ERC Salou, Cs Salou i PP Salou, per portar a Ple avui dimecres la Proposta de Resolució que hem presentat conjuntament, per al seu debat i votació. “Quan tres partits amb ideologies tan diferents es posen d'acord, és que una cosa seriosa està passant, i que no hem de permetre. Considerem que aquesta llicència presenta greus sospites. Especialment quan en un inici denunciem la manifesta possibilitat d'un negoci subjacent de mineria de criptomoneda en la seva gestió. Crit d'atenció que en el seu moment va produir somriures en el govern municipal, però que al nostre entendre era un element d'alarma”.  Amb aquesta Proposta de Resolució que hem presentat, l'oposició demana al ple que per part dels serveis tècnics de l'ajuntament es realitzi una liquidació provisional respecte a la “contraprestació i informació rebuda en el consistori”, provinent de l'empresa WIONGO Leading Smart Destinations, SL, en virtut dels acords presos per totes dues parts i que va ser un dels motius posats de manifest perquè l'ajuntament eximís del pagament del 100% de les taxes municipals.

L’oposició de Salou s’absenta del parlament de l’alcalde en el pregó de Les Nits Daurades, ‘per la seva deriva antidemocràtica’.

ERC Salou, Cs Salou y PP Salou, acorden absentar-se del parlament de l’alcalde en l’acte de pregó de les festes d’estiu, ‘per la incapacitat de Pere Granados per  dialogar amb l’oposició i les entitats de la ciutat i l’ús extremadament partidista que fa dels mitjans de comunicació, difusió i xarxes municipals’.   Salou, dilluns 8 d’agost de 2022. En la tarda d'avui, els grups municipals de l'oposició a l'ajuntament de Salou, conformats per ERC Salou, Ciutadans Salou i Partit Popular Salou, han acordat conjuntament absentar-se del parlament de l'alcalde, realitzat al pregó de les festes d'estiu, Les Nits Daurades, que, com és habitual als  últims anys, s'ha celebrat a la seu del Patronat de Turisme de Salou. El motiu que els ha portat a prendre aquesta decisió és la “deriva antidemocràtica de Pere Granados en la seva manera de governar”. Tots els portaveus del GGMM de l'oposició coincideixen en afirmar que “per desgràcia cada dia s'accentua més aquest tarannà poc dialogant de l’alcalde Pere Granados i el seu govern, no sols amb els grups municipals a l'oposició, sinó també amb el teixit social del nostre municipi”. Marçal Curto (ERC), Pere Lluís Huguet (Cs) i Mario Garcia (PP) afirmen que “no és ètic que Granados únicament compti amb nosaltres perquè vinguem a aplaudir  els seus discursos, i ens ignori a l´hora de tractar qüestions d'interès general d'índole municipal. L'oposició d'aquest ajuntament es mereix un respecte, perquè representem al 50% dels votants de Salou, i amb la seva manera d'actuar els està menyspreant a tots ells”. “Per tot això hem decidit no ser presents al seu discurs. És un crit d'atenció i esperem que sigui motiu de reflexió de l'equip de govern que presideix Pere Granados.” “Una mostra més d'aquesta manera d'entendre la política per part de l’alcalde és l'ús totalment partidista que fa de tots els mitjans de comunicació, difusió i xarxes socials municipals.

Esquerra Salou demana iniciar la creació del parc d’habitatge públic amb la compra de 80 pisos a Emprius Sud

El portal immobiliari de la Fundació Bancària La Caixa ha posat a la    venda els habitatges, de lloguer, dins el programa Habitatge Assequible Esquerra Salou reclama a l’equip de govern municipal comprar els 80 habitatges d’InmoCaixa d’Emprius Sud per iniciar la necessària creació d’un parc públic d’habitatge i cobrir les necessitats socials i d’accés a lloguer a preu assequible que hi ha al municipi. L’Obra Social La Caixa va construir 80 habitatges a la zona per destinar-los a lloguer per a joves i gent gran, dins el programa Habitatge Assequible. Ara, més d’una dècada després, el portal immobiliari de la Fundació Bancària La Caixa els posa a la venda.   «Pel contacte permanent que tenim amb els veïns, hem sabut que durant els darrers dies han rebut comunicats per part d’Inmocaixa, oferint-los la compra dels habitatges als quals resideixen, a un preu d’entre 135.000 i 150.000 euros», expliquen des del grup municipal d’Esquerra Salou. En el darrer ple, els republicans han presentat un prec per què l’equip de govern, «a través del mecanisme de tanteig i retracte, el qual atorga a les administracions públiques el dret de compra preferent sobre un habitatge protegit que estigui en procés de venda a un tercer, porti a terme la compra d’aquests habitatges».   «És una oportunitat per Salou i els seus veïns i veïnes perquè disposarem d’un parc públic d’habitatge, garantint-ne també la funció social i l’accés a lloguer a un preu assequible ja que, a diferència de localitats veïnes, no disposem de cap habitatge en propietat per aquestes finalitats», asseguren des d’ERC Salou.  Els republicans porten reclamant a l’equip de govern municipal durant tot el mandat la creació d’una Oficina Municipal d’Habitatge i un fons d’Habitatge Social. «Volem un Salou on tothom pugui viure amb benestar i tingui l’oportunitat d’accedir a un habitatge digne a preus raonables i, per això, un cop més emplacem l’alcalde i l’equip de govern a posar solució a aquesta problemàtica, agafant el mànec per la mà i no tirant pilotes fora, esperant que siguin els altres els actuïn, estant d’acord que són totes les administracions les que han de vetllar per revertir aquesta situació», conclouen.

Esquerra Salou demana conservar i aprofitar l’edifici annex de l’Escola Europa

La regidoria d’Educació ha informat que s’enderrocarà   Esquerra Republicana Salou (ERC) reclama a l’equip de govern municipal que conservi i aprofiti l’edifici annex de l’Escola Europa, després que la regidora d’Educació hagi informat que serà enderrocat pròximament. Actualment en desús, l’edifici annex al centre educatiu està dividit en dos espais, que s’havien utilitzat com a magatzem i com a habitatge del conserge. «A no ser que l’enderroc sigui per problemes estructurals de l’edifici, som partidaris que es conservi i pugui ser usat com a magatzem, sala polivalent o per crear noves aules com un espai sensorial per alumnat amb necessitats diverses, d’acord amb la direcció del centre i les necessitats educatives», reivindica el Grup Municipal d’ERC.     En la darrera Comissió de Territori, els republicans van demanar informació del projecte previst un cop s’enderroqui l’edifici. La resposta de l’equip de govern, però, va ser contradictòria a la que s’havia fet arribar per part del Departament d’Educació. «La rehabilitació i reutilització dels espais municipals haurien d’estar en l’agenda política si volem avançar cap a un model de ciutat cohesionat i més sostenible», demanen des d’Esquerra Salou.      Esquerra Salou considera prioritari donar resposta a la realitat educativa i les necessitats de la comunitat, davant l’augment d’alumnat que s’està registrant curs rere curs. «Les nostres escoles viuen certa tensió i hem de garantir que l’alumnat, el professorat i tota la comunitat treballi i aprengui amb unes condicions òptimes» destaca el grup. Els republicans recorden la demanda d’un nou centre educatiu al Cap de Salou, que esperen que es pugui concretar com més aviat millor.