Salou

Esquerra denuncia el greuge comparatiu dels viatgers d’autobús de Salou a Barcelona.

El bitllet de Salou a Barcelona costa 16,90 euros, pràcticament el doble que el trajecte de Tarragona a Barcelona.

16,90 euros. És el que costa un bitllet de bus de Salou a Barcelona.
Si sumem la tornada 25,95 euros. Un preu que des del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Salou considerem abusiu i un greuge comparatiu. Hem comprovat que el bitllet de Tarragona a Barcelona amb la mateixa companyia que fa el trajecte des de Salou costa 8,90 euros, pràcticament la meitat, i amb la tornada 13,95 euros.

«Amb aquestes dades a les mans, hem de parlar de discriminació cap als usuaris i usuàries i ciutadania de Salou per part del servei d’autobusos, reclamem al departament que no miri cap a un altre costat davant d’aquesta situació i solucioni aquesta manca d’equitat en el preu del servei. Els serveis públics han de treballar aplicant la justícia social, l’equitat i la voluntat de servei de la ciutadania. », exposa el portaveu Marçal Curto Hoyos.

Per això, demanem urgentment una revisió d’aquestes tarifes i una adaptació més equilibrada per al territori. Creiem que el departament pot fer més per a disposar d’una política de transport públic equilibrada amb preus justos i que facilitin l’ús del transport públic, element fonamental de lluita contra l’emergència climàtica.

Demanem al departament que estudií el perquè d’aquesta situació de desproporcionalitat en el preu del servei que va en detriment de l’ús del transport públic i dels ciutadans de Salou i apliqui les mesures correctores que corresponguin.

Des del Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Salou també demanem l’aplicació de descomptes per ús i determinats col·lectius, ja que ens consta que no existeix cap descompte en aquest trajecte.

El codi postal no ha de marcar diferències negatives a l’operativa i preus dels serveis públics.

Com a grup municipal d’ERC a l’ajuntament de Salou, hem presentat un prec al plenari. Lluitar contra el canvi climàtic és preocupar-nos per com podem reduir, des de tots els àmbits, les emissions contaminants, anant deixant de banda la dependència del vehicle privat i apostant per un transport públic, que ha de ser de qualitat.

Per això, cal incentivar-ne l’ús, amb una política de preus adequada i una millora del servei per fer que viatjar en transport públic sigui una opció més viable.