Santa Coloma de Farners

Totes les notícies

Joan Casalprim, cap de llista d’Esquerra Republicana a Santa Coloma de Farners per les eleccions municipals de 2023

Joan Casalprim: “Estic molt content d'afrontar aquesta nova etapa, liderar un projecte polític com el d’ERC-SCF és tot un privilegi i un orgull”.   “Vull aprofitar per agrair tot l’esforç i la constància d’aquest gran equip. Avui comença una nova etapa amb noves cares, però amb la màxima il•lusió i el recolzament i l’experiència dels nostres predecessors. Volem una Santa Coloma de Farners republicana, igualitària, de tothom i per a tothom. Ens omple d’orgull veure d’on venim i assumeixo la responsabilitat de completar els projectes vitals de futur per la nostra estimada ciutat”, ha conclòs.   Els militants d’Esquerra Republicana de Santa Coloma de Farners han escollit Joan Casalprim com a nou cap de llista per a les properes eleccions municipals del 2023. El candidat de la llista republicana ha rebut el suport per unanimitat de la militància. L'assemblea, que s’ha celebrat al local d’Esquerra, ha comptat amb la presència del president de la comarcal de la Selva, Albert Sanz, que ha animat al grup municipal a continuar treballant en la transversalitat del projecte republicà. El president de la Federació Regional de Girona, Pau Presas, també ha assistit a l’assemblea. D’altra banda, l’actual alcalde colomenc, Joan Martí, ha aprofitat l’acte per remarcar que “la voluntat d’aprendre, la passió per la seva ciutat i les ganes de treball al servei de la gent són qualitats que defineixen a la perfecció en Joan Casalprim”. Joan Casalprim, conscient de la feina que es porta fent en els darrers anys, afronta amb molt d’entusiasme el repte de ser el nou cap de llista: “Estic molt content d'afrontar aquesta nova etapa, liderar un projecte polític com el d’ERC-SCF és tot un privilegi i un orgull.” “Des de fa molts anys, ERC-SCF ha fet una gran tasca a l’Ajuntament, ja sigui a l’oposició o al govern, i encarem aquestes properes eleccions amb la voluntat de seguir treballant per Santa Coloma amb la mateixa intensitat i dedicació, però amb un equip renovat, preparat i il·lusionat”, ha afegit.

Joan Martí, alcalde de Santa Coloma, decideix finalment no optar a la reelecció

Joan Martí, actual alcalde de Santa Coloma de Farners, ha decidit finalment no optar a la reelecció. El repúblicà ha enviat una carta a la militància d’Esquerra Santa Coloma per explicar els motius de la seva decisió.    “Durant aquests 16 anys de servei a la ciutadania de Santa Coloma des de diferents  responsabilitats (regidor de l’equip de Govern, regidor a l’oposició, i alcalde) he gaudit, patit, viscut i promogut diferents projectes de transformació de la nostra ciutat, sempre posant al centre de decisió el bé comú i col∙lectiu”, explica Joan Martí a la carta. “Aquesta decisió la prenc pensant en la nostra ciutat i el seu futur, en clau de projecte col∙lectiu d’èxit, i no pas en completar cicles personals o altres objectius menors”, continua.    Joan Martí seguirà al capdavant de l’ajuntament fins a finalitzar la legislatura, i assegura que “exerciré la meva responsabilitat com alcalde amb la màxima transparència”. Així mateix, anuncia que es posa “a disposició de tota la família republicana colomenca i de la Secció Local per acompanyar el nou projecte des del lloc que pugui ser més útil”, conclou.  “La valoració que fem de la feina d’en Joan és molt bona” Des de la secció local d’ERC Santa Coloma de Farners agraeixen a en Joan aquests 16 anys de la seva vida dedicats a servir la ciutat. La presidenta de la secció local, Laia Pujol, afirma que, conjuntament amb en Joan, ja s’estava treballant per fer un relleu al capdavant del projecte d’ERC. “Ningú negarà que dedicar-se a la política és molt sacrificat i que tothom té dret a decidir quan vol sortir de la primera línia. En Joan ha fet un gran servei a la nostra ciutat durant aquests 16 anys i si ara creu que ha de deixar pas a nova gent, compromesa i amb idees noves, nosaltres ho hem d’acceptar”, ha explicat Pujol. “Aquesta legislatura ha estat molt convulsa i la valoració que fem de la feina d’en Joan i de tot el seu equip, així com la realitzada en els 4 anys anteriors, és molt bona.

Alcaldes republicans

ACTE ANUAL D'HOMENATGE ALS ALCALDES REPUBLICANS

Aquest dissabte dia 9 d'abril, a les 12 del migdia, realtizarem l'homenatge anual als alcaldes republicans al monument dedicat a Lluís Món, situat al carrer que porta el seu nom. Cada any fem l’homenatge, amb ofrena floral de càrrecs institucionals d’ERC i familiars, a Lluís Mon i Pascual, qui va ser escollit  alcalde d’ERC a la ciutat el 1936 i afusellat pels franquistes l’11 d’abril de 1939, acabada la Guerra. L’homenatge el fem extensiu cada any als altres alcaldes d’ERC que va tenir Santa Coloma durant al 2a. República: Josep Carós, Francesc Mas, Domènech Noguer i Josep Turón. L’any 2016 vam afegir-hi també l’homenatge a qui va ser el darrer alcalde colomenc de la 2a. República, en Baltasar Alsina. En els actes i l’ofrena floral, que realitzem al monument que la secció d’ERC va dedicar l’any 1997 a Lluís Mon, en el carrer que porta el seu nom, hi assisteixen els familiars dels alcaldes republicans. Els actes finalitzaran amb un aperitiu popular i un dinar de militants i simpatitzants.

ACTE ANUAL D'HOMENATGE ALS ALCALDES REPUBLICANS

Joan Martí

Joan Martí, escollit alcaldable d'ERC a les eleccions municipals de 2023

Els militants d’Esquerra Republicana de Santa Coloma de Farners han escollit l’alcalde del municipi, Joan Martí, com a nou cap de llista per a les properes eleccions municipals del 2023. El candidat de la llista republicana, Joan Martí, ha rebut el suport per unanimitat de la militància.  L'assemblea, que s’ha celebrat al local Esquerra, ha comptat amb la presència del president de la comarcal de la Selva, Albert Sanz i amb el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent a seguir treballant pel poble amb el mateix compromís i vocació de servei que està fent ara.  Joan Martí, conscient de la responsabilitat que comporta ser l’alcalde de la capital de la comarca, afronta amb molt d’entusiasme el repte polític de ser reelegit: “Estic il·lusionat com el primer dia per treballar per Santa Coloma i tots els seus ciutadans. Per convertir la nostra ciutat en el lloc engrescador i pròsper per viure-hi i gaudir-ne.” “Agraeixo a als companys i companyes de Santa Coloma de Farners el suport rebut. La seva força, determinació, il·lusió i ambició són els al·licients per treballar amb total dedicació per als colomencs i colomenques”, ha afegit. El candidat republicà ha afirmat que és “més necessari que mai apostar per la transversalitat i continuïtat” del projecte polític que encapçala. “Quan els republicans hem estat al capdavant, el poble ha avançat en temes socials i econòmics, gràcies a una bona gestió i planificació de l’acció de govern municipal”. “Santa Coloma de Farners necessita un lideratge ferm amb un equip de persones treballadores i compromeses per tornar a dotar la ciutat de l’energia i la il·lusió per avançar i modernitzar-se. Volem ser un poble referent a la comarca i a la demarcació en temes com el progrés econòmic i la sostenibilitat. Estic convençut que des d’Esquerra Santa Coloma podem continuar liderant aquesta transformació i treballar per un poble del que sentir-nos orgullosos i orgulloses”, ha conclòs.

ERC de Santa Coloma de Farners vol un ajuntament en positiu, on totes les aportacions es tinguin en compte

Esquerra Republicana de Santa Coloma de Farners vol un ajuntament en positiu, on totes les aportacions es tinguin en compte. L’alcaldable d’ERC, Joan Martí, ha explicat que ‘de la mateixa manera que durant aquests quatre anys a l’oposició hem fet una tasca propositiva i constructiva, ens comprometen que des del govern continuarem en aquesta línia’. Martí ha afegit que ‘el diàleg, el consens, la transparència i la participació seran les nostres premisses’.   Els republicans posen d’exemple propostes que han fet des del seu grup municipal per millorar el municipi, com ara, la passera per a vianants i bicicletes de Santa Coloma Residencial –foto-, la futura escola d’educació especial o el nou parquet flotant del pavelló. Són propostes que ERC ha fet durant aquest mandat i s’han tirat o tiraran endavant.   Per Joan Martí, ‘el més important és sumar, deixant de banda els colors polítics i parlant i dialogant per tirar endavant propostes i projectes bons pel municipi, vinguin d’on vinguin’. ‘No ens podem permetre que una proposta possible, justa i encertada es perdi ja que hi perdríem tots els colomencs i colomenques’.   La participació de la ciutadania, ha remarcat l’alcaldable, també és fonamental per millorar Santa Coloma. Per això, els processos de participació ciutadana seran un dels nostres puntals per tal de sumar opinions, idees i treball.

ERC de Santa Coloma denuncia que l’Ajuntament pagui les obres d’un particular

Esquerra Republicana de Catalunya de Santa Coloma de Farners denuncia que l’Ajuntament està executant amb càrrec als pressupostos municipals la vorera situada en una part del carrer de la Creu i que mai ha estat construïda pel seu propietari. Aquesta intervenció no forma part d’una reforma integral en tot el carrer, i per tant, només beneficia un particular que, a diferència de tots els altres veïns i veïnes, no s’haurà pagat la vorera a través de les contribucions especials. L’alcaldable d’ERC, Joan Martí, explica que ‘aquest és un mal precedent i l’ajuntament ha de ser més curós amb el tracte igualitari a tots els contribuents i veïns de Santa Coloma’. Joan Martí, ha afegit que ‘aquests favoritismes no es poden permetre en un ajuntament, una institució que representa tots els habitants i per tant, que ha de tractar per igual uns i altres’. Martí ha explicat que per ERC de Santa Coloma de Farners, ‘cal un ajuntament transparent, proper, amb valors republicans, i que ofereixi igualtat d’oportunitats a tothom’.

El grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners celebra que la cessió de terrenys per a un Centre d’Educació Especial sigui al nucli urbà, i no a un polígon industrial

Davant la cessió d’un terreny de més de 3.500 m2 entre els carrers Mestral i Ponent per a la construcció d’un centre d’Educació Especial, que s’aprovarà en el Ple Extraordinari convocat per al proper dilluns 27 d’abril, el grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners celebra el canvi de criteri de l’Equip de Govern, que inicialment preveia fer la cessió en el polígon industrial del Mas Simon. En paraules de la regidora d’ERC Carme Dilmé: ‘Les necessitats educatives dels alumnes a qui ha de prestar serveis aquest centre fa que la ubicació més adequada sigui al nucli urbà, en un espai agradable i proper, integrat amb la resta d’activitats quotidianes, on sigui possible treballar l’autonomia dels alumnes. En cap cas, aïllats en un polígon industrial’. Recordem que la sol·licitud d’un Centre d’Educació Especial a Santa Coloma va ser aprovada per unanimitat del Ple el setembre de 2013, en una proposta del grup municipal d’Esquerra. La voluntat és donar el servei de suport a la diversitat funcional d’infants i joves amb discapacitat als prop de 60 alumnes del pla de La Selva que actualment van a diferents centres de Girona i Blanes, ja molt saturats. La cessió dels terrenys es fa a la Fundació Gentis, amb la previsió que el centre concertat amb el Departament d’Ensenyament comenci la seva activitat el proper mes de setembre.

Presentació de la candidatura d’ERC a Santa Coloma de Farners

Aquest dissabte ha estat presentada la candidatura d’ERC a la capital de la Selva, encapçalada per l’actual regidor i diputat provincial, Joan Martí. A l’acte, al qual han assistit prop de 200 persones, s’ha fet èmfasi en la importància del treball en equip i en la coherència de les propostes a desenvolupar, marcades per l’actual situació econòmica. La presentació dels diferents components de la candidatura ha vingut precedida per la intervenció del diputat al Parlament Sergi Sabrià, que ha recordat la importància de les eleccions municipals del dia 24 de maig, per així “ajudar a construir el nou país des dels Ajuntaments”. Per la seva banda, l’alcaldable per ERC a Santa Coloma de Farners, Joan Martí, ha destacat la necessitat de renovació a l’Ajuntament colomenc, fonamentat en una candidatura amb la presència de molts independents i professionals qualificats que vol ser transversal i integradora de les diferents sensibilitats a la ciutat: “Basem el projecte en la participació i implicació de les entitats i tota la ciutadania. L’Ajuntament ha de ser el receptor de les inquietuds ciutadanes, i saber prioritzar adequadament”. Com a compromís de futur, s’ha indicat la voluntat de sotmetre a consulta ciutadana vinculant la construcció de la nova piscina descoberta, un projecte de més de 700.000€ que ja va comptar amb l’oposició del grup municipal d’ERC en el Ple municipal.  “Ara no és el moment d’aquest tipus d’infraestructures, ara el que toca és treure el màxim rendiment de les instal∙lacions i equipaments que ja tenim” , ha destacat el candidat a l’alcaldia, Joan Martí.