Sant Adrià de Besòs

ERC Sant Adrià satisfeta amb la intervenció de la Generalitat per solucionar el problema generat amb el Barcelona Beach Festival

Concert BBF
En les darreres 24 hores la nostra ciutat ha tornat a ser el centre d’atenció de la premsa, i no per res positiu. El festival Barcelona Beach Festival, que ja tenia el focus sobre ell per les molèsties que genera al veïnat, s’ha tornat protagonista al denegar-li l’ajuntament el permís per celebrar-se amb poc menys de 24 hores de marge abans del seu inici.

Segons l’alcaldessa, la denegació de la llicència era per la manca d’un informe de Bombers, però aquest argument sorprèn, ja que molts d’altres festivals s’han celebrat sense aquest informe, i mai no ha estat un problema, tal com els mateixos Bombers han confirmat després (consten casos recents a Terrassa i Lleida).

Denegar la llicència en aquest moment posava la ciutat a les portes d’un autèntic problema d’ordre públic: 25.000 persones a la ciutat, amb la seva entrada i un concert anul·lat.

La llicència, un tràmit competència de l'ajuntament

Segons sembla, el consistori, com a responsable de concedir la llicència municipal, va enviar tard la documentació a Bombers per fer aquest informe, alhora que l’organització de l’esdeveniment assegura que va entregar tota la documentació al gener.

No entenem per què l’ajuntament ha estat esperant fins al darrer dia que la resta d’administracions solucionessin una gestió que només li corresponia a ell mateix, ni tampoc que pretengués obligar els Bombers a actuar fora del termini legal establert, donant un tracte de favor al municipi per culpa de la mala gestió del govern municipal

Ens sorprèn la forma d’actuar de l’alcaldessa, que amb la seva decisió no garantia el dret al descans dels veïns ni donava seguretat jurídica als promotors, i al mateix temps deixava la situació als llimbs sense complir ni els reglaments, ni els terminis, ni els protocols establerts en aquests casos.

Interior i Bombers han acabat liderant els tràmits per solucionar un problema de gran magnitud

Volem agrair la intervenció del departament d’Interior, a través del responsable de Bombers, que ha acabat mediant i liderant la solució a un problema considerable relacionat amb la seguretat i l’ordre públic, fent signar una declaració responsable als promotors de l’esdeveniment per garantir que es fa en les mateixes condicions que al 2019.

Ens felicitem que hagi primat l’interès públic i la seguretat jurídica, així com la lleialtat institucional cap a l’ajuntament i l’eficiència i la responsabilitat, amb la qual cosa s’ha posat d’acord tots els actors i s’ha trobat una solució que satisfà totes les parts. Així s’hauria d’haver fet des del principi.

El model d’oci actual: un veritable problema

Aquest caos purament burocràtic tapa l’autèntic problema que representen les molèsties que generen aquesta mena d’esdeveniments al veïnatge, així com també el model d’oci i econòmic que proposa el PSC, basat en grans esdeveniments, un model que acaba malmetent el teixit social de la ciutat i generant molts problemes d’inseguretat, brutícia o contaminació acústica.

Quantes vegades més ha succeït?

Els fets ocorreguts durant aquestes hores fan que ens preguntem quants casos més ens podem trobar de situacions en què l'alcaldessa hagi dit que la responsabilitat era d'altres administracions, quan en realitat era part d’un desgovern municipal generalitzat, on no s’assumeixen els errors propis i s’externalitzen les culpes en busca que d’altres administracions solucionin els problemes generats per la manca de capacitat de l’actual govern municipal.