Sant Adrià de Besòs

No esperis més, consciencia’t i actua

Marta Giralt i Hernández, Secretària de feminisme i LGBTIQ+
I un any més l’inici del curs acadèmic a Sant Adrià de Besòs ve marcat per la Festa Major. Nosaltres, els joves del municipi, esperem amb moltes ganes les tradicions anuals que impregnen la ciutat: les barraques de la Rambleta, la fira, els concerts a la plaça de la Vila, i com no, la Ruta del Kinto, que arreplega jovent de totes les ciutats veïnes. Sí, la festa major té moltes coses bones i divertides, però no tot és gresca i xerinola.

Tots nosaltres tenim encara molt present el cas de la Manada, perquè es va fer viral, però la trista realitat és que de violència masclista, com ho són les violacions, succeeixen a Catalunya dia a dia, i a moltes llars, empreses, institucions...

Som éssers socials, i com a tals, a l’haver crescut en una societat masclista i molt marcada pels rols de gènere ens és inherent dur a terme aquestes conductes discriminatòries.

El que sí és cert és que en un ambient festiu, quan el jovent interactua entre ell, aquests rols es cimenten, i és quan es creen aquestes situacions intimidatòries, degradants i violentes.

Les dones a la nit i al carrer no hauríem de sentir-nos valentes, si no persones, perquè hi tenim tot el dret. Igualment al sortir de festa sense tenir cap preocupació ni haver d’avisar els amics amb un missatge a l’arribar a casa dient que estem bé.

I això últim només ho aconseguirem si ens comencem a veure realment d’iguals entre els sexes, si prenem consciència de les petites discriminacions, de les diferències com a persones que marquem, fem desconstrucció masculina i empoderament de les dones en els diferents espais socials i polítics, i si, per descomptat, denunciem totes aquells actes i agressions discriminatòries que veiem.

Creieu-me quan us dic, que si lluitem per la igualtat, per sort, arribarà un dia en què una noia mai haurà sentit que li diguin “puta” per com ella decideixi vestir-se, i un noi mai sentirà com li diuen “nenaza” pel fet d’haver triat un esport o un altre. Perquè tot i no ser una violació, això també és violència sexista i ho hem de combatre.

És per això que aquesta festa major, la barraka del nostre Jovent Republicà, ViscaBarralunya, que podreu trobar a la Rambleta, serà un espai de lluita, per a poder aconseguir que aquestes festes siguin lliures de sexisme, sense cap intimidació ni atac contra la integritat de ningú.

Si tots ho treballem, aconseguirem un món millor..