Sant Andreu de la Barca

Fa una setmana vam presentar una instància demanant una investigació i no se'ns ha comunicat res.

El passat divendres 15 de maig ERC-SAB va presentar una instància per posar en marxa el Protocol d’Assetjament que el propi govern municipal va aprovar en un ple. S’ha demanat que s’investigui al treballador Félix Novoa per assetjament laboral a un treballador de SAB-URBÀ, empresa municipal depenent de l’Ajuntament.
Els fets van ocórrer en els Horts Urbans, durant la setmana de l’11 al 15 de maig. En Fèlix Novoa va amenaçar de fer fora a un treballador quan a ell si sembles correcte. El treballador assetjat es va queixar al seu superior, el responsable de SAB-URBÀ, però no tenim constància que s’hagi activat el mencionat Protocol. No és el primer cop que es reben queixes de l’assetjador, ja que en altres ocasions diversos treballadors que estan a les seves ordres s’han queixat del seu tracte vexatori i amenaçador. Fins i tot, presumptament hi ha hagut queixes d’assetjament sexual per part d’algunes treballadores temporals (ara ja no treballen per l’ajuntament).
Totes aquestes queixes no han fet activar en cap cas el Protocol d’assetjament. Aquest document intern de l’ajuntament, que es va aprovar en el ple del mes de març de 2014, pretenia prevenir, minimitzar i resoldre els casos d’assetjament laboral de qualsevol tipus. Això ens ha portat a demanar per instància l’activació d’aquesta investigació. Com que no hem rebut cap resposta per part dels responsables municipals, ens hem decidit a fer-ho públic, per a coneixement de la població.
L’agreujant és que el presumpte assetjador Félix Novoa manté una gran amistat amb l’alcalde, anava de número 11 a les llistes municipals del 2011 pel PSC i va entrar a treballar a l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca contractat per decret d’alcaldia el dia 1 de desembre de 2012.