Santa Perpètua de Mogoda

La Vicepresidenta primera de la Mesa del Parlament, Alba Vergés, visita l’espai on s’ubicarà el nou Centre d’urgències d’Atenció Primària

Alba Vergès i Laura Oliver durant la visita als terrenys del CUAP Santa Perpètua / Esquerra SPM
El passat 14 de març La vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya i exconsellera de Salut, Alba Vergés, va venir a Santa Perpètua per  conèixer l'espai on s'ubicarà el Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP), impulsat per la seva conselleria en la passada legislatura. A la visita, va venir acompanyada del diputat d’ERC del Vallès Occidental, Juli Fernández; de la portaveu del grup municipal republicà, Montse Vinyallonga; de la cap de llista d’ERC a les municipals, Laura Oliver i d'altres regidors de la formació.

L’objectiu de la trobada va ser poder conèixer i posar en valor la construcció del CUAP que donarà servei a diferents municipis del Baix Vallès i “que posa com a focus la millora i potenciació de l’atenció primària a aquesta zona així com la resolució de moltes urgències sense la necessitat de desplaçar-se a hospitals” explica Vergés.  El nou centre se situarà en un edifici de nova construcció al Recinte Firal de Santa Perpètua, ubicació que va ser molt ben valorada per la vicepresidenta: està “en un bon lloc i el qual és accessible, molt important de cara als serveis públics”

L’exconsellera de salut també va donar a conèixer l’esforç que es va començar a fer en l’anterior legislatura i que és prioritat del Govern actual en relació amb la salut mental, la prevenció i l’acompanyament i la relació salut-educació per tal de poder donar suport i prevenir qualsevol necessitat sanitària que tinguin els infants des del seu inici.

Alba Vergés també es va podre reunir amb membres de la secció local d’Esquerra republicana de Santa Perpètua al local del partit, on es va generar un espai de coneixença i debat sobre reptes de present i futur. Coincidint amb el segon aniversari del confinament general de 2020, l’exconsellera, va explicar com va viure la gestió de la pandèmia i va reiterar el seu agraïment al personal sanitari i a la ciutadania. També va aprofitar per explicar quins eren els eixos prioritaris de transformació del sistema així com la perspectiva de gènere en salut i la importància de donar el valor que es mereix les tasques de cura.