Santa Perpètua de Mogoda

Esquerra proposa un paquet de tres mesures excepcionals per posar en marxa en cada onada de calor

Fotografia: Cal hidratar-se correctament / L'Informatiu
Des d’Esquerra creiem que cal aplicar un paquet de mesures extraordinàries cada vegada que es produeixi una onada de calor per facilitar a la ciutadania la vivència d’aquests episodis.

Cada vegada són més habituals les onades de calor intenses durant l’estiu. Aquest fet juntament amb l’escalada dels preus de l’energia de i l’increment general del cost de vida porten a més ciutadans i ciutadanes a viure en una situació de vulnerabilitat i per tant es fa imprescindible aprovar un pla de mesures extraordinari que es pugui dur a terme en cada onada” assenyala Montse Vinyallonga portaveu del grup republicà.

En aquest sentit celebrem que després de la publicació d’aquestes el dia 12 de juliol per part del grup republicà, el Govern Municipal n’hagi pogut posar en marxa una, la gratuïtat del bus urbà a més de l’obertura dels sortidors. “En aquest sentit celebrem que el consistori s’hagi posat les piles després del nostre anunci de propostes i que en properes onades es puguin posar en marxa aquests paquets de forma automàtica al seu inici".

Les altres dues propostes que fem des del grup municipal són:  la gratuïtat de la piscina per la població més vulnerable durant les onades de calor, per tal de poder-se refrescar i poder seguir fent activitat. En especial la gent gran i els infants qui necessiten moure’s i mantenir-se actius. I en tercer lloc proposem signar una col·laboració amb el grup Cassa, responsable del subministrament d’aigua, per tal d’ampliar el nombre de fonts amb aigua potable a la via pública encara que sigui de forma provisional durant aquests mesos.

Només cal veure com actuen d'altres municipis del nostre entorn i entendre que en plena onada de calor prevista durant més d'una setmana calen mesures excepcionals més enllà de la precaució individual que cadascú de nosaltres podem dur a terme” explica Montse Vinyallonga portaveu del grup republicà.