Sant Boi de Llobregat

Totes les notícies

XIII Premis Joan Sardà

Enguany reprenem l’entrega dels Premis Joan Sardà per tal de reconèixer la trajectòria d’aquelles entitats o persones que, amb la seva activitat, han contribuït al desenvolupament del nostre país destacant pel seu compromís nacional o social. Aquest 2022, a més, l’entrega dels guardons tindrà un sentit especial en coincidir amb la commemoració del 20è aniversari de la mort de qui ha donat nom al certamen. Si encara no heu revisat les bases de la convocatòria, us animem a fer-ho i a participar-hi mitjançant la presentació de propostes d’entitats o persones que considereu que en aquesta edició mereixen el guardó!

Esquerra Republicana de Sant Boi escull Jaume Sans com a candidat a l’alcaldia

El regidor republicà ha obtingut el suport del 97% dels participants a l’assemblea que ha tingut lloc al Casal de Marianao L’assemblea de militants, simpatitzants i amics i amigues d’Esquerra Republicana de Sant Boi ha escollit aquest vespre, 10 de febrer, a l’actual President de la secció local com a cap de llista per a les properes eleccions municipals que se celebraran al maig de 2023.  Després d’obtenir els avals de l’executiva local i del 74% de la militància per presentar la candidatura, Sans s’ha adreçat a l’assemblea amb el convenciment que “Sant Boi té per davant un temps de grans transformacions en molts sentits, i Esquerra hi hem de ser amb força per ser determinants en el camí que prenguin aquestes transformacions”.  El nou candidat republicà a l’alcaldia rellevarà Miquel Salip, que ja va anunciar al mes d’octubre que no es tornaria a presentar per motius personals. Sans s’ha mostrat carregat d’empenta, il·lusió i “amb la força necessària per fer créixer el projecte d’Esquerra a Sant Boi, amb l’ajuda de tota la militància i d’aquella ciutadania que continua pensant que el model dels qui han governat sempre està esgotat i que cal més ambició per fer anar a més la ciutat”. Segons Sans, “Esquerra hi hem de ser per fer que les coses passin, i perquè passin en una direcció determinada”.  L’alcaldable ha encoratjat tota la militància i simpatitzants presents a l’assemblea “a treballar, des d’ara i incansablement, per fer d’Esquerra Republicana el projecte de referència per a la ciutadania de Sant Boi. Perquè tenim idees, perquè tenim equip i perquè allà on governem demostrem cada dia que sabem fer-ho”.  Jaume Sans i Margenet (Sant Boi de Llobregat, 1973) és llicenciat en Geografia per la Universitat de Barcelona (1999). Diploma d'Estudis Avançats (DEA) per la Universitat de Barcelona (2003). Doctorat en Geografia humana: el pensament geogràfic i organització del territori (2001-03).

Esquerra Republicana reclama al govern de l’Estat que compleixi el trasllat de la caserna militar de Sant Boi acordat fa gairebé 20 anys.

A instàncies d’ERC Sant Boi, el Grup Republicà a Madrid ha registrat avui, 20 de gener de 2022, una moció per ser debatuda al Senat en la qual, des de la Comissió de Defensa de la cambra alta, s’insta al govern de l’estat a executar -en un període inferior a dotze mesos- el trasllat de la caserna de Santa Eulàlia fora del centre urbà de Sant Boi, tot seguint els acords establerts els anys 2003, 2007 i el protocol signat el març de 2011. Aquest trasllat ha de comportar la cessió a l’ajuntament de Sant Boi de Llobregat dels espais ocupats per les actuals instal·lacions de la caserna que són de titularitat del Ministeri de Defensa. La caserna de Santa Eulàlia es troba situada al centre urbà de la ciutat de Sant Boi des de la dècada de 1940. Des d’aleshores la ciutat ha crescut al seu voltant i, en l’actualitat, la caserna fa de barrera arquitectònica i social, separant els barris de Camps Blancs, Torrelavila i Casablanca de la resta de la ciutat. En paraules del regidor republicà Jaume Sans, “el solar de la caserna és un espai que ha de permetre acabar amb el creixement de la ciutat cap als seus marges, consolidant la trama urbana i acabant amb la barrera urbanística i social que suposa”. Aquesta moció és un pas més en la feina que està fent ERC a Madrid per aconseguir el trasllat de la caserna. Ja en la tramitació dels pressupostos generals de l'Estat pel 2022 el grup republicà al Congrés de Diputats va presentar una esmena (la número 4817) que pretenia fer efectiu el trasllat, però va ser rebutjada pel PSOE.  La necessitat de traslladar la caserna fora del nucli urbà és una demanda històrica per part de moviments socials i la ciutadania de Sant Boi, que no ha deixat mai de reivindicar la recuperació d’aquest espai. En diverses ocasions, a més, les administracions competents han arribat a acords que no s’han acabat concretant mai i és per això que la moció sol·licita que aquests acords no s’endarrereixin més en el temps i es facin efectius d’una vegada.

Quim Almeida assumirà el càrrec de regidor d’ERC després de la renúncia de Rosa Mur per motius professionals.

Almeida era el número 7 de la candidatura republicana i accedirà al consistori després de la renúncia de la número 6, Neus Ros. Això el convertirà en el primer regidor del Jovent Republicà a Sant Boi. El passat 24 de novembre, es va donar coneixement al ple municipal de la renúncia com a regidora de Rosa Mur i Petit. Mur va ser escollida a les eleccions del maig de 2019, i durant els primers mesos del mandat va exercir la responsabilitat de portaveu del grup municipal, afrontant els mesos més complicats de la pandèmia des d’aquesta posició. Ara, per motiu d’una incompatibilitat legal amb una nova feina a la que ha accedit, s’ha vist obligada a renunciar al càrrec de regidora del grup municipal republicà. En una carta adreçada al conjunt de la militància republicana, Mur ha manifestat que “tinc la convicció que ERC és l’únic partit que pot oferir a Sant Boi una alternativa que permeti governar d’una manera diferent”. En aquest sentit, la ja exregidora, assenyala que “tant ERC com jo mateixa, en tant que militant que en sóc i seguiré sent, continuarem lluitant per fer d’aquesta una ciutat cada cop millor i per defensar de manera ferma i decidida els drets i les llibertats fonamentals”   Per la seva banda, el portaveu del grup municipal, Miquel Salip, ha posat de manifest que “és una gran pèrdua no poder seguir comptant amb la Rosa al grup municipal, ja que les seves aportacions i la seva dedicació han estat cabdals en aquests dos anys i mig de mandat que portem”. Salip ha manifestat que “aquest és un clar exemple de la desigualtat amb la que vivim a la política municipal, on els regidors de govern tenen dedicació exclusiva, mentre que els de l’oposició hem de compaginar l’acció política amb les nostres feines fora de l’ajuntament”.    El lloc de Rosa Mur l’ocuparà Quim Almeida, de 22 anys, que va formar part de la candidatura republicana en el número 7, en representació de les joventuts del partit, el Jovent Republicà.

El president Jaume Sans presentant els membres de la seva candidatura

Esquerra Sant Boi renova i enforteix la seva Executiva local per encarar el nou mandat

Dimarts 29 d’octubre Esquerra Sant Boi va renovar la seva Executiva local per tal d'entomar amb més força i determinació el nou cicle polític iniciat després de les darreres eleccions municipals, on enguany Esquerra va obtenir 5 regidors. El nou òrgan gestor haurà d'encarar, des de l'àmbit local, la situació política del país després de la sentència de l'1 d'Octubre, així com unes noves eleccions espanyoles el proper 10 de novembre. En Jaume Sans, actual regidor de Sant Boi i president de l'Executiva sortint, renova la confiança de la militància i continuarà al capdavant de la secció local, amb la col·laboració de la Teresa Vives, que assumirà la vicepresidència. L’Executiva comptarà amb dues regidores més: la Rosa Mur, que agafa el relleu a la Secretaria de Política Municipal, i l'Andrea Martínez, que es manté com a Secretària de Dones. D'aquesta manera, Sans constitueix una Executiva molt propera al Grup Municipal d'Esquerra Sant Boi. Tot i que el gruix de l’Executiva es manté, alguns dels membres anteriors canvien de rol, com és el cas de Pablo Rodríguez, que passarà a ocupar la Secretaria d’Imatge i Comunicació i també hi haurà canvis en una àrea important com és Organització, càrrec que ara ostentarà Mireia Mendoza. Es consolida així l’aposta per una Executiva àmplia i diversa que aposta pel talent sorgit de les dues campanyes electorals anteriors. Sans també ha volgut deixar palès la seva voluntad per continuar “cohesionant la Secció Local de Sant Boi i fer l'Executiva més propera i accessible als simpatitzants, amics i militants de base”. Val la pena destacar també l'aposta per la feminització de l’òrgan executiu amb més del 50% de dones, i pel rejoveniment i la feina de formació amb la incorporació regular de diversos membres del Jovent Republicà de Sant Boi. Molta sort i encerts a la nova Executiva per afrontar tots els reptes presents i futurs, tant a la ciutat com al país, que de ben segur no seran pocs.

Premi Joan Sardà 2019

Com cada any, i per tretzena vegada, la secció local d'Esquerra Republicana de Sant Boi i el Jovent Republicà organitzem el Premi Joan Sardà en memòria de l'històric militant republicà que ens va deixar l'any 2002. Amb aquest premi volem reconèixer la tasca i la trajectòria de persones, entitats o associacions, locals o de fora de Sant Boi, que contribueixen amb la seva acció a fomentar els valors republicans d'igualtat, fraternitat i llibertat. Des de 2013, en commemoració del desè aniversari de la mort del nostre company, el premi s'entrega en dues categories: compromís nacional i compromís social.  El primer d'abril s'inicia el procés participatiu, obert a tota la ciutadania, per triar els guardonats d'enguany. Durant tot el mes d'abril tothom que ho vulgui podrà proposar noms d'entitats o persones que cregui mereixedores de guanyar el premi. Les propostes es podran fer per les següents vies:  Correu electrònic a [email protected] Twitter de la secció local: https://twitter.com/esquerrasantboi Facebook de la secció local: http://www.facebook.com/esquerra.santboi Instagram de la secció local: @nousantboi La primera setmana de maig s'anunciaran els guanyadors de les dues categories a través dels canals de comunicació del partit i es notificarà el premi als guardonats. L'acte d'entrega de premis, que habitualment es realitza en el marc de la Festa Major de Sant Boi, aquest any s'ajornarà fins al juny per no interferir en les conteses electorals del proper maig. Es poden consultar les bases del certamen en el document adjunt d'aquest mateix article.

Compromís Republicà per Sant Boi

El passat 19 de febrer Esquerra Sant Boi va presentar Miquel Salip com a candidat a les eleccions municipals del maig d'enguany. A Can Massallera es van aplegar més d'un centenar d'assistents que van poder escoltar el cap de llista i també la portaveu nacional del partit Marta Vilalta i el Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies Chakir El Homrani. El mateix acte va servir per fer públic el manifest amb que es presenta la candidatura republicana: el Compromís Republicà per Sant Boi. El document mostra les línies mestres del partit per a la ciutat de Sant Boi a llarg termini, amb la visió estratègica que manca al govern actual i amb els valors republicans que han caracteritzat la nostra formació en els seus prop de 88 anys d'història. El text íntegre del manifest s'adjunta en aquest article. Tothom qui ho vulgui podrà signar-lo per donar suport a la candidatura de Miquel Salip i Esquerra Republicana a les paradetes informatives que farem els propers mesos a tots els barris de la ciutat, i properament també on line.

Presentació del candidat a l'alcaldia Miquel Salip: "a Sant Boi anem a més".

El 19 de febrer va ser la data escollida per presentar qui ha d’encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a Sant Boi a les eleccions municipals: Miquel Salip. L’acte va tenir lloc a Can Massallera i va aplegar més d’un centenar d’assistents. Acompanyaven al candidat la portaveu nacional d’Esquerra Republicana Marta Vilalta i l’Honorable Conseller Chakir El Homrani. Quan falten tres mesos pels comicis que poden canviar el color polític de Sant Boi, la candidatura republicana pren forma i contingut. La Secretària de les Dones de la secció local d’Esquerra Andrea Martínez va ser l’encarregada de conduir l’acte, amb la col·laboració de la Rosa Mur que va fer la lectura del manifest Compromís Republicà per Sant Boi, les línies mestres que planteja Esquerra per a la ciutat. Les referències als presos i preses polítiques i a les persones exiliades van ser constants, inevitables en uns dies tan durs en que se’ls jutja sense cap garantia per part de tribunals polititzats. Justament, tant el Conseller El Homrani com la portaveu Vilalta van fer una aturada en les seves agendes per poder ser al costat de Miquel Salip en la seva presentació. En el seu parlament, el Conseller va incidir en la importància de fer xarxa i fer comunitat per teixir aliances a la ciutat i va posar en valor la participació de Miquel Salip en diversos moviments socials i col·lectius. També va deixar clar que per aconseguir sumar, cal arribar on no hem arribat abans “cal sortir de la zona de confort per tal que el canvi, la transformació, sigui possible i es faci realitat. Cal treballar amb aquesta voluntat de canviar dinàmiques”. Per la seva part, Marta Vilalta, que coneix en Miquel Salip de fa molts anys i de moltes lluites compartides, va assegurar que els santboians i santboianes tenim l’oportunitat de transformar la nostra ciutat, i que per aconseguir-ho comptem amb un candidat immillorable, amb un bon equip al darrere, un projecte clar i transparent per a la ciutat amb les persones al centre, i amb uns valors republicans inqüestionables.

El Grup Municipal d’ERC Sant Boi demana a l’alcaldessa Lluïsa Moret canviar la data del Ple Municipal de febrer per la seva coincidència amb la jornada de Vaga

El dia 21 de febrer diversos sindicats han convocat una Vaga General que preveu un alt percentatge de seguiment. La Vaga demana la derogació completa de la reforma laboral, l’assoliment d’un salari mínim català de 1200 euros, la recuperació de les lleis socials vetades pel Tribunal Constitucional, la plena igualtat de tracte i oportunitats als centres de treball i un servei públic de qualitat i amb condicions laborals dignes. El mateix dia, a l’Ajuntament de Sant Boi hi ha prevista la celebració del Ple Municipal ordinari del mes de febrer. Davant la coincidència, el Portaveu del Grup Municipal i candidat a l’alcaldia Miquel Salip, ha adreçat una carta a l’alcaldessa de Sant Boi sol·licitant el canvi de data del Ple. Per una banda, per garantir els drets laborals dels treballadors municipals i també el d’aquells regidors i regidores que decideixin secundar la vaga. D’altra banda, per garantir els drets a la participació i la presa de decisions polítiques d’aquells regidors i regidores que decidissin, en l’exercici dels seus drets, participar activament de la jornada de vaga, que es veurien vulnerats si la data del Ple Municipal no canvia. Miquel Salip ha traslladat a l’alcaldessa que “Confiem que el govern que presideixes, sempre sensible a les reivindicacions laborals, no tindrà cap inconvenient en facilitar el dret a vaga de les treballadores i treballadors municipals que el vulguin exercir i, a la vegada, a facilitar la participació del conjunt de regidors i regidores en el ple ordinari de febrer, també dels qui secundem la vaga”. Adjunta podreu trobar la carta que el Portaveu del Grup Municipal d’ERC adreça a l’alcaldessa i que esperem tingui una ràpida resposta i reacció.