Sant Boi de Llobregat

L’exposició "IL·LUSIÓ, DESFETA I RESISTÈNCIA, ERC a Sant Boi (1930-1945)", es pot visitar al Casal de Barri L’Olivera fins a principis de gener

Continuant el recorregut itinerant de l’exposició que es va presentar ara fa un any al Casal Joan Sardà, i després d’haver recorregut els barris de Vinyets-Molí Vell i Casablanca; es podrà visitar durant aquest mes de desembre i fins a principis de gener al Casal de Barri de L’Olivera.

ERC a Sant Boi ha promogut diverses iniciatives orientades a la recuperació de la memòria històrica, una d’elles ha estat aquesta exposició presentada durant la Fira de la Puríssima de l’any passat: ERC a Sant Boi, Il·lusió, desfeta i resistència (1931-1945). La gran rebuda que va tenir l’exposició (unes 5000 visites), va fer que es continués treballant en aquesta línia. Per tal de facilitar que molta més gent tingués la possibilitat de gaudir dels fragments recuperats de la nostra història, durant aquest any s’ha portat a diferents barris de Sant Boi i a altres pobles de Catalunya.

L'exposició consta de 18 plafons amb fotografies i documents de Sant Boi, tot material inèdit cedit per famílies “santboianes” i de la Colònia Guëll, arrel de la tasca de recerca realitzada per la Lourdes Escardivol.

Aquests serien els temes principals de l’exposició:
- Sant Boi als anys 30. Les esquerres catalanistes. El triangle separatista del Llobregat.
- Les visites d’en Francesc Macià. L’Ajuntament catalanista i d’esquerres. República!
- Els alcaldes republicans.
- Els primers anys de la República.
- Francesc Cambó i els Rabassaires.
- Els fets del 6 d’octubre de 1934.
- La guerra. Vilaboi. Les lleves.
- Mobilització: La Centúria Rafael Casanova.
- Final de la guerra i l’evacuació de Sant Boi.
- L’ocupació i les represàlies. Presons. Exili i resistència clandestina.