Sant Boi de Llobregat

ERC reclama l'estació de Torrelavila i expressa el seu desacord amb el traçat de la L1 pel Parc Agrari de Sant Boi

ERC ha manifestat en el ple del 27 de febrer la seva confiança en que seran ateses les necessitats de millora de connexions ferroviàries de Sant Boi amb la línia Castelldefels-Sant Boi – Barcelona i reclama que una de les estacions estigui situada a la zona de Torrelavila de la nostra ciutat. Els motius són estratègics ja que donaria servei a barris allunyats de l’estació del FGC: Camps Blancs, Torrelavila, Casablanca, Vinyets, estaria situada en el futur centre urbà de Sant Boi – si és que un dia recuperem per a la ciutat els terrenys de la FECSA i la caserna militar – i també donaria servei al personal de les empreses situades al polígon industrial, sent una alternativa al vehicle privat.

Per altra part ERC rebutja la proposta d’ampliació de la L1 fins a Sant Boi ja que aquesta línia no aporta res a la ciutat ja que la connexió amb Bellvitge i la plaça Espanya ja està servida per la línia dels FGC i el seu traçat suposaria una nova agressió al parc agrari. L’única raó que justifica aquest traçat és purament especulatiu, no en funció de les necessitats de Sant Boi sinó només al servei del nou barri d’èlit del Prat que es construirà al voltant de l’estació intermodal, on arribaran les línies del Metro, RENFE i TAV.

La connexió de Sant Boi amb l’aeroport que reivindiquem i que ERC ha entrat com al.legació al Pla d’Infrastructures, s’ha de fer aprofitant la línia de mercaderies dels FGC que, a partir de l’estació de Sant Boi es bifurca en direcció al port, aquesta connexió seria més econòmica, més ràpida d’executar i més sostenible des del punt de vista ambiental i paisatgístic i, a més donaria servei a les poblacions de les línies d’Igualada i Manresa que podrien accedir a l’aeroport sense passar per Barcelona.