Sant Boi de Llobregat

20 de juny: Invitació a l'alcalde per anar a votar

Josep Maria Cervelló. Portaveu del Grup Municipal d'Esquerra
Josep Maria Cervelló

Ja fa tres anys que vam començar l’aventura de governar plegats la nostra vila. Crec que ha estat profitós per a Sant Boi que governem des de les afinitats per damunt de les diferències lògiques entre projectes polítics distints. Hem donat un missatge clar que, per damunt del que ens separa, podem compartir molt si posem per davant la generositat i la il·lusió de treballar per a la ciutat. És des d’aquesta convicció que et vull parlar d’una iniciativa ciutadana: la consulta sobre la independència que es farà a Sant Boi el 20 de juny. Fins ara unes 500.000 persones han votat en centenars de poblacions. Ha estat una mostra de concòrdia cívica, una festa democràtica. Sé que no és un referèndum oficial, ni vinculant, però que tanta gent acudeixi a la crida de les urnes per exposar de manera tan democràtica i pacífica la seva voluntat és un fet transcendent que no pot ser
menystingut pels qui ocupem responsabilitats derivades del sufragi.

Tampoc era vinculant, ni tan sols legal, que l’any 1931 les dones de Catalunya votessin l’estatut de Núria, però ho van fer, dos anys abans que tinguessin reconegut aquest dret que ara ens sembla tan elemental. Et demano que, com a primera autoritat democràtica de la vila, vagis a votar. És més, et proposo que hi anem junts, potser amb vots distints, però això no és el més important. T’ho dic jo, que com a independentista tinc molt clar el sentit afirmatiu del meu vot, però que compartiré amb alegria el fet de portar-lo públicament a l’urna amb el teu, sigui quin sigui. Estic segur que així donarem l’exemple més positiu que podem donar els representants polítics.

Article publicat al Viure Sant Boi. Juny de 2010