Sant Boi de Llobregat

11 de setembre, cap a la Independència

Josep Maria Cervelló. Portaveu del Grup Municipal d'Esquerra
Josep Maria Cervelló

Aquest any la represa del curs polític, l’11 de setembre, es fa en unes circumstàncies  excepcionals de calendari preelectoral i del ressò no apagat de la immensa manifestació independentista del 10 de juliol pels carrers de Barcelona. Ara toca, sense cap dilació, efectuar una interpretació honesta i valenta de la voluntat expressada el 10 de juliol a Barcelona i estar a l’alçada de les circumstàncies històriques que estem vivint.

La nació catalana ha entrat, definitivament, en una nova etapa de la seva història política: la de la transició cap a la independència, però si ens tornem a enganyar amb miratges i falses promeses tornarem a on estàvem, i pitjor, ja que ajornarem per a una generació allò que ara té tots els components d’oportunitat per a ser resolt. Estem en un punt de no retorn, hem superat amb escreix les tanques mentals de l’autonomisme, però res no serà fàcil i caldrà molta feina, molta determinació i molta acció política.

Els que vam aixecar a contracorrent un moviment independentista i que vam saber crear-li un espai polític, electoral i de govern, nosaltres, que estem en la base original d’aquest estat d’opinió, de mida impensable fa pocs anys, tenim la responsabilitat de fer-lo créixer políticament, amb el convenciment que avui ens toca donar, com a país, un pas endavant, democràtic, pacífic però valent.

D’això parlarem enguany, a l’acte que fa Esquerra cada 11 de setembre a Sant Boi.

Article publicat al Viure Sant Boi. Setembre de 2010