Sant Boi de Llobregat

La Fira, una riuada de possibilitats

Enric Garcia i Gallego. Regidor de Barri Centre.

La Fira de la Puríssima de la nostra població és ja des dels inicis un punt de trobada de la gent del Baix Llobregat sud. El seu origen clarament lligat al món agrícola i comercial dels planters, eines i maquinària per a l’agricultura va fer de Sant Boi un centre de referència, en certa mesura com ho és la Fira de la Candelera de Molins de Rei. És una fira amb identitat, una identitat que li ve donada pel paisatge agrícola que envolta Sant Boi.

Amb el pas dels anys i d’edicions de la Fira, se’ns presenta ara com un nou conjunt de possibilitats per a la ciutat. Si bé el paper de fira agrícola no és el que era a causa dels canvis ocorreguts al llarg del passat segle, la Fira se’ns presenta com una porta oberta al Parc Agrari del Baix Llobregat i els seus productes frescos i de qualitat, per cert amb Sant Boi al capdavant pel que fa a hectàrees de conreu. És també una porta oberta a recórrer els carrers i places del nucli antic i d’ell estant iniciar en un futur immediat la possibilitat d’obrir la porta a recorreguts a la vora del Llobregat, sense el qual no tindríem aquesta agricultura, i endinsar-nos en tot un món agrícola, la Marina santboiana, que és l’origen de la Fira.

La Puríssima ens ofereix tot un ventall de possibiltats que la nostra ciutat ha d’aprofitar. La Fira és i ha de ser l’expressió festiva del nostre passat com a vila agrícola i ramadera; també és present i futur sota la figura del Parc Agrari i els seus productes. És la carta de presentació d’un nucli antic en recuperació i d’uns espais naturals i agrícoles únics a l’entorn immediat de Barcelona, i evidentment, és la mostra de la vitalitat de Sant Boi i l’aposta de la ciutadania per viure en un entorn on la salut i la identitat siguin símbols de benestar.

Article publicat al Viure Sant Boi. Desembre de 2007.