Sant Boi de Llobregat

Ara, la llengua a l’escola. Una sentència contra la cohesió social

Josep Maria Cervelló. Regidor de Medi Ambient i Entorn Natural

La sentència del Tribunal Suprem contra el model lingüístic escolar que tan bons resultats ha donat en aquests trenta anys d’aplicació sense problemes, demostra que ara, després del parèntesi electoral, tornem a la crua realitat de la nostra existència, que és la relació entre Catalunya i Espanya i la dificultat de trobar un encaix després de la via estatutària.

La sentència és una seqüela retardada de la sentència del Tribunal Constitucional i interpel·la aquells partits que no n’han volgut parlar durant la campanya, que els incomoda la sentència i han volgut sepultar l’esperit de la manifestació del 10 de juliol.

Els eurodiputats catalans Oriol Jonqueras, Raül Romeva i Ramon Tremosa han assenyalat la manca de legitimitat política del Tribunal Suprem espanyol per suprimir la immersió lingüística de Catalunya. Els diputats de l’Eurocambra han recordat que tant la Comissió com el Parlament Europeu han defensat amb fermesa la immersió lingüística catalana, i han sostingut que les decisions europees i els drets de Catalunya estan per sobre de la sentència del Tribunal Suprem espanyol.

Entitats de tota mena, associacions, la comunitat educativa... estan disposades a anar a fons, convençudes que cal una nova mobilització contra la pretensió de reduir el català a una llengua de segona categoria en el seu propi àmbit.

Des de Sant Boi convidem tot el nostre teixit social a participar-hi activament.

Article publicat al Viure Sant Boi. Gener de 2010.