Sant Boi de Llobregat

Sant Boi, un espai per gaudir de l'esport

Enric Garcia i Gallego. Regidor de Barri Centre.

Sovint, quan parlem d’esport i de la seva pràctica, fàcilment pensem en l’esport d’elit, aquell que omple les portades de diaris i telenotícies, i que prima elements com la competitivitat però n’oblida d’altres. A nosaltres, però, ens agrada més parlar dels valors positius de la pràctica esportiva, començant pels beneficis per a la salut i continuant per la gran importància que té en el civisme, la socialització (especialment entre el jovent) i la integració.

A Catalunya es practiquen 21 esports considerats minoritaris, però que nosaltres no els volem ni els podem minoritzar. En el cas de la nostra ciutat, tenim unes dimensions i un entorn natural envejables per a la pràctica de l’esport. De fet, és molt habitual trobar-se molt concorreguts els circuits de BTT i trekking, bé pel camí del sorral, bé pel camí ral, o pels espais recuperats de l’Anell Verd i el camí de Sant Jaume.

Però és en l’àmbit urbà allà on es desenvolupen uns esports de creixent pràctica a la nostra ciutat, com l’skate, el BMX o el bàsquet al carrer. Des d’Esquerra apostem per dotar la ciutat d’una àrea lúdicoesportiva que permeti la pràctica d’aquests esports en millors condicions que les actuals i per això estem treballant en diverses propostes de la mà dels col·lectius que els practiquen.

Cal prendre consciència que la pràctica de l’esport, tant a l’entorn natural com a l’urbà, s’ha de fomentar des del govern local, i nosaltres ens hi comprometem.

Article publicat al Viure Sant Boi. Febrer de 2011.