Sant Cugat del Vallès

Sant Cugat viurà 6 dies de Festa Major amb nous espais i la música de La Pegatina

Sant Cugat viurà aquest any una Festa Major de  6 dies, del 28 de juny al 3 de juliol. Versió expandida de la festa grossa per celebrar la recuperació de la presencialitat sense restriccions a carrers i places. Enguany hi ha novetats als espais. L’arrossada, que darrerament s’havia fet a Rambla del Celler, marxa al passeig de Gaudí; La Taverna, amb food trucks i concerts, es trasllada al parc de Ramon Barnils, i els concerts de gran format tindran de referent el Parc de l’Arborètum. Aquest darrer espai serà escenari del concert de La Pegatina (1 de juliol), que presenta el nou disc “Hacia otra parte”. La música tindrà també protagonistes com Balkan Paradise Orchestra (30 de juny) al parc de Ramon Barnils, i Ebri Knight (2 de juliol) que la farà grossa a la plaça d’Octavià. Mireia Ingla, alcaldessa: “Estem molt contents de celebrar, per fi, una Festa Major sense restriccions i de recuperar totes les activitats més emblemàtiques. Són dies per fer ciutat i fer barri, i per trobar-se amb les amistats i el veïnat en un ambient distès i de diversió”. Esther Madrona, tinenta d’alcaldia de Cultura: “Vull agrair a totes les entitats i col·lectius que tornen a proposar activitats per Festa Major, perquè la Festa Major de Sant Cugat  es caracteritza per una programació que surt de les entitats, de la societat civil i això és el que la fa única ”. Comencen els assajos del Paga-li, Joan Del 25 de maig al 22 de juny es faran els assajos del tradicional ball als Jardins del Paga-li, Joan, que en cas de pluja, aniran al Celler Modernista. Els assajos seran els dimecres i divendres de 18.30 a 19.30 H per als infants i de 20 a 21 h, per al grup d’adults. Aquest és el calendari d’assajos: Maig: 25, 27 Juny: 1, 3, 8, 10, 15, 17*, 22 * L’assaig del 17 de juny es farà al Celler Modernista Les inscripcions es poden fer a partir del 20 de maig a: www.santcugat.cat/avis/pagalijoan o directament al qüestionari que ha preparat l’entitat: https://forms.

L’Ajuntament aprova l’oferta publica d’ocupació amb l’objectiu d’estabilitzar 410 places de treballadors públics abans de finalitzar l’any 2024

El Ple ha aprovat  inicialment la modificació de la plantilla del personal de l'Ajuntament i dels seus organismes autònoms, i la Junta de Govern Local aprovarà l’oferta pública d’estabilització   L’Ajuntament i els sindicats han acordat una oferta d’ocupació pública d’estabilització d’un total de 308 places. Aquesta oferta esdevé un instrument necessari per assolir l’objectiu de situar la taxa de temporalitat en places estructurals a l’Ajuntament per sota del 8% a data 31 de desembre de 2024.   En relació als organismes autònoms, les places que s’inclouen a l’oferta pública d’estabilització són: Patronat Municipal d’Educació: 77 places Organisme Autònom Municipal Centre Cultural Sant Cugat: 14 places IGEPESI: 11 places   El percentatge actual de temporalitat de l’Ajuntament se situa entorn al 53%, que es correspon a 362 llocs de treball temporals. L’oferta d’ocupació pública d’estabilització permetrà convocar un 85% d’aquestes places.    Les empreses públiques PROMUSA i Cugat Media aprovaran els plans d’estabilització dels empleats del sector públic en els seus respectius Consells d’Administració.   Concurs de mèrits i concurs oposició   Les places de l’oferta pública d’estabilització es convocaran per dues vies:   Concurs de mèrits: Aquest sistema serà el majoritari amb 253 places, que estan ocupades de forma temporal des d’abans de l’1 de gener del 2016 o bé ocupades per personal amb una relació temporal des de la mateixa data. Representen un 82,14 % sobre el total de l’oferta d’estabilització i un 69,89 % sobre la temporalitat de 362 llocs.   Concurs oposició: 55 places, que van iniciar l’ocupació temporal entre l’1 de gener del 2016 i el 31 de desembre del 2017. Representen un 17,86 % sobre el total de l’oferta d’estabilització i un 15,19 % sobre la temporalitat total.   Calendari del procés de estabilització   1 de juny de 2022, termini per aprovar i publicar l’oferta publica al Diari Oficial.

L’Ajuntament aprova al ple la licitació de les obres de construcció de l’escola la Mirada

L’Ajuntament ha aprovat al ple ordinari celebrat aquesta tarda –amb els vots a favor de tots els grups municipals excepte JuntsxSantcugat, que s’ha abstingut- la licitació de les obres de construcció de l’escola La Mirada. L’acord arriba després que al mes de març el ple aprovés una actualització del pressupost del projecte per ajustar-lo a la realitat dels costos actuals. Cal recordar que la primera licitació va quedar deserta a causa, sobretot, del gran increment de preus de mercat que en els darrers mesos han patit alguns materials com la fusta o el metall. Per reajustar el projecte, l’Ajuntament va aprovar un increment de pressupost de 1,29 M€. Això significa que la inversió total per construir l’escola passarà dels 8’4 als 9,7 M€. Aquest increment no ha superat el 20% del total de l’obra (en concret, l’augment ha estat del 15’32%) i, per aquest motiu, s’ha pogut modificar el projecte sense la necessitat d’aprovar un nou projecte executiu. Ara, amb l’aprovació d’aquesta segona licitació amb el pressupost reajustat, es facilita que les empreses presentin ofertes econòmiques i tècniques per a la construcció de l’escola. Conveni amb la Generalitat D’altra banda, el ple municipal també aprovarà una petita modificació del conveni amb la Generalitat per a la construcció de l’escola. No suposa cap canvi ni retard respecte els terminis previstos, sinó que simplement s’actualitza els pagament de la Generalitat en funció del desenvolupament de l’obra. Cal recordar que l’import previst per construir La Mirada és de 9’7M€, dels quals el Departament d’Ensenyament de la Generalitat aportarà 5’2 € i l’Ajuntament de Sant Cugat 4’5M€. Concretament, els costos de construcció de l’escola (9.714.186’6€) són els següents: Lot 1: retirada arbrat 49.297’06€ Lot 2: construcció edifici 7.751.390’92€ Lot 3: adequació de les instal·lacions edifici 1.846.524’72€ Lot 4: adequació jardineria entorn escola 66.

L’Ajuntament insta l’EMD de Valldoreix a aprovar el projecte d’urbanització de l’avinguda del Baixador

L’Ajuntament ha manifestat a la junta de veïns de l’avinguda del Baixador de Valldoreix el compromís per fer possible la urbanització d’aquesta via. En el mandat anterior EMD i Ajuntament van acordar que el segon es fes càrrec de les despeses de contractació del procés de participació veïnal per definir el projecte d’urbanització i també de la contractació de l’equip tècnic que ja ha redactat el projecte executiu. L’Ajuntament resta a l’espera que l’EMD acabi d’acordar amb els veïns afectats el projecte d’urbanització i aprovi el projecte executiu a la junta de veïns de l’entitat municipal. Una vegada l’EMD hagi aprovat el projecte, les dues administracions signaran un conveni de col·laboració interadministrativa en què quedaran establertes les tasques i funcions que li correspondran a cada administració per finançar, licitar, adjudicar, dirigir i fer els tràmits administratius de les obres. Durant la reunió l’alcaldessa Mireia Ingla ha exposat el compromís de fer possible el projecte d’urbanització quan abans i s’ha compromès a fer arribar al president de l’EMD una carta on emplaça el govern valldoreixenc a aprovar al més aviat possible el projecte d’urbanització a la seva junta de veïns. La carta, s’ha enviat aquest dilluns al matí. De la seva banda, el primer tinent d’alcaldia, Pere Soler, ha recordat que l’Ajuntament col·laborarà en tot el que faci falta per fer realitat la urbanització de l’avinguda Baixador i no farà deixadesa de les obligacions que li correspon segons el conveni de delegació de competències i de finançament amb l’EMD de Valldoreix.

El mercat municipal de Volpelleres es consolida amb 6 noves parades i amb la previsió d’arribar al 100% d’ocupació

El mercat ha celebrat avui la seva reobertura després dels treballs per condicionar aquestes noves parades, que han servit per duplicar l’oferta (12 parades)   Està previst que també s’incorporin 2 parades més i que el mercat arribi al 74% d’ocupació (14 parades). A més, properament es licitarà l’adjudicació de les 5 últimes parades buides per arribar al 100% d’ocupació   Després d’unes setmanes tancat per adequar noves parades, el mercat de Volpelleres ha celebrat aquesta tarda la seva reobertura amb una festa oberta a tothom que ha comptat amb la presència de l’alcaldessa, Mireia Ingla; el tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat; Pere Soler; la tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila; i el regidor d’Esports i president del Consell de barri del centre-oest, Francesc Carol.   El mercat ha duplicat la seva oferta amb 6 noves parades de producte fresc i de proximitat, arribant a una ocupació del 63% (12 parades en funcionament). Està previst, addicionalment, que també s’incorporin 2 noves parades a l’espera de realitzar una treballs de condicionament més llargs. D’aquesta manera, el mercat passarà a tenir 14 parades i una ocupació del 74%. A més, en les properes setmanes l’Ajuntament té previst licitar a través de Promusa l’adjudicació de les últimes 5 parades buides per poder arribar, d’aquesta manera, al 100% d’ocupació (19 parades).   Mireia Ingla, alcaldessa: “la consolidació d’aquest mercat és una molt bona notícia per Volpelleres i també per Sant Cugat. Estem reforçant una centralitat que serà un motor pel comerç del barri i que està oferint un gran servei de proximitat”.      Elena Vila, tinenta d’alcaldia: “amb aquesta reobertura incrementem l’oferta de producte fresc i de qualitat en un mercat que, n’estem convençuts, aviat arribarà a la plena ocupació. Estem potenciant un model de comerç de proximitat, que és el que volem per a Sant Cugat”.

La 3a reVolta tornarà a brillar a Sant Cugat el 29 de maig

La prova femenina de la Volta Ciclista a Catalunya confirma la presència d’equips com Cofidis i Massi-Tactic per la seva tercera edició a Sant Cugat del Vallès, que referma el seu compromís amb el ciclisme femení.   El Sant Cugat del Vallès tornarà a ser el pròxim diumenge 29 de maig l’epicentre del ciclisme femení amb la disputa de 3a edició de la reVolta, la prova femenina organitzada per la Volta Ciclista a Catalunya Associació Esportiva, que per segon any consecutiu compta amb el suport de l’Ajuntament de Sant Cugat per continuar consolidant un esdeveniment que tornarà a gaudir de la participació de diversos equips del pilot internacional.   L’equip francès Cofidis, estructura de llarga trajectòria en el ciclisme internacional que ha començat amb força aquest 2022 la seva aposta pel ciclisme femení, serà un dels grans atractius de la cursa, que un any més comptarà amb la participació de diversos equips de categoria internacional UCI Continental. Entre ells, hi destaca un any més el Massi-Tactic, l’única estructura catalana en l’elit internacional, que continua fent passos endavant i encara amb ambició la reVolta després del 4t lloc de la catalana Mireia Benito a la darrera edició. Així s’ha anunciat aquest dimarts 10 de maig a la presentació oficial de la prova, celebrada al Claustre del Monestir de Sant Cugat amb la participació de l’alcaldessa de Sant Cugat del Vallès Mireia Ingla, el president de la Volta a Catalunya Rubèn Peris, la secretària general de l’Esport Anna Caula, el president de la Federació Catalana de Ciclisme Joaquim Vilaplana i la ciclista del Massi-Tactic, Martina Moreno.   Rubèn Peris, president de la Volta a Catalunya: “Gràcies a la confiança de l’Ajuntament de Sant Cugat en la prova hem pogut consolidar la reVolta amb una identitat i seu pròpia, amb un recorregut exigent i atractiu que l’any passat ens va oferir un gran espectacle. Com a organització, continuem apostant per fer créixer aquesta cursa i situar el ciclisme femení al lloc on es mereix, i amb la reVolta tenim una gran oportunitat per fer-ho.

El “Fem Barri” Monestir-Sant Francesc mostrarà el 21 de maig la força i la vitalitat d’aquest barri

Els Jardins de Sant Francesc acolliran a partir de les 11h actuacions musicals, dansa, mercats solidaris, activitats infantils i tornejos esportius, entre d’altres   L’objectiu és crear un espai de trobada entre el veïnat, els comerços i les entitats per donar a conèixer el barri i els seus recursos   Després de dos anys de pandèmia, la jornada festiva “Fem Barri” tornarà de nou el dissabte 21 de maig per crear comunitat i mostrar la vitalitat del barri de Monestir- Sant Francesc.   Organitzat per La Xarxa Monestir – Sant Francesc amb el suport de l’Ajuntament i la col·laboració de les entitats de l’entorn, el “Fem Barri” oferirà en un matí ple d’activitats pensades per a tothom. Tindrà lloc als Jardins de Sant Francesc a partir de les 11h i fins passades les 14h.   L’objectiu és donar a conèixer el barri i els seus recursos, així com crear un espai de trobada entre el veïnat, els comerços i les entitats.   Gemma Aristoy, regidora de Ciutadania: “des de l’Ajuntament donem tot el suport per fer possible aquesta jornada festiva, pensada per dinamitzar el barri i per fer-lo lluir. Un barri que té una vida social molt intensa i que batega gràcies a la seva gent, les seves entitats, els seus comerços i també a les activitats solidàries que s’hi organitzen”.   Una Batucada inclusiva del Taller Jeroni de Moragas donarà el tret de sortida al matí de festa, que també comptarà amb mercats solidaris, tallers, balls tradicionals, activitats infantils, música en directe, espais per menjar i una zona d’informació amb les activitats de les entitats.  

El Dia Internacional dels Museus arriba a Sant Cugat amb una programació especial per mostrar el poder del patrimoni local

Amb lema “El poder del museus” s’hi faran activitats gratuïtes i dirigides a  tots els públics entre el 14 i el 22 de maig   Torna la Nit dels Museus amb portes obertes a diferents espais museístics de la ciutat   Amb motiu del Dia Internacional dels Museus, que se celebra el 18 de maig arreu del món, s’han programat a Sant Cugat unes jornades especials per convidar la ciutadania a descobrir els Museus, a explorar aquests espais que ens parlen del nostre passat i que poden produir canvis positius en les persones.   Sota el lema “El poder dels museus” es recullen un seguit d’activitats que inclouen visites comentades, tallers familiars, música, exposicions, etc. Tot un seguit de propostes intergeneracionals i gratuïtes, per acostar-nos a la pròpia història de forma lúdica.   A més, aquest any s’afegeix a la programació el Centre d’Art Maristany, que allargarà el seu horari la Nit dels Museus fins les 22 h, i on es podrà veure l’últim dia de l’exposició “Antibiografia”, comissariada per Alexandra Laudo. Una exposició que parla de com la multiplicació de les imatges arrel de l’accés obert a internet i la es xarxes socials ha creat una forma de fer biografies personals.   El Centre Grau-Garriga no estarà obert durant la Nit dels Museus pel muntatge d’una nova exposició, que s’inaugurarà el dia 21 de maig a les 12 h. Es tracta d’una de les exposicions més importants de l’any amb l’obra de l’artista de Madagascar, amb residència a París i Antanaviaro, Joël Andrianomearisoa, en conversa amb obres de Grau-Garriga. D’aquí el títol de l’exposició “Josep le monde et moi” (Josep el món i jo), que també s’inclou una gran instal·lació monumental a la Sala Capitular del Monestir.   Esther Madrona, tinenta d’alcaldia de Cultura: “El Dia Internacional dels Museus és una bona oportunitat per redescobrir els museus de la ciutat, gaudir ja de la primavera i el bon temps i fer visites nocturnes a aquests espais.

L’Ajuntament crea un cercador web per incentivar la col·laboració entre entitats i empreses del municipi

Es troba al portal d’emprenedoria i atenció a l’empresa “Be Business Sant Cugat” (https://www.bebusiness.cat/ca/entitats)   Al registre hi ha 32 entitats santcugatenques que han volgut participar en aquesta iniciativa. Durant uns mesos l’Ajuntament els ha ofert formació i mentoratge per elaborar un dossier de patrocini i un argumentari per facilitar la seva connexió amb les empreses   La tinenta d’alcaldia de Cultura, Educació, Esports i Joventut, Esther Madrona, i la tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, han presentat aquesta tarda el nou cercador creat per l’Ajuntament amb l’objectiu d’incentivar la col·laboració i el patrocini entre entitats i empreses del municipi.   El cercador es troba al portal web d’emprenedoria i atenció a l’empresa “Be Business Sant Cugat” (enllaç directe: https://www.bebusiness.cat/ca/entitats). Està adreçat a empreses del municipi per tal de facilitar-los el contacte d’entitats que puguin estar alineades amb els seus propòsits i interessos. Al portal queda recollida i segmentada (per barris, per àmbits i per nivell de col·laboració) la informació de les entitats i el seu contacte.   Al registre hi ha un total de 32 entitats santcugatenques que han volgut participar en aquesta iniciativa. Durant uns mesos l’Ajuntament els ha ofert formació i mentoratge per tal que poguessin elaborar un dossier de patrocini i un argumentari per facilitar la seva connexió amb les empreses. Una vegada feta aquesta feina, l’Ajuntament ha creat el cercador per facilitar-ne el contacte.    Esther Madrona, tinenta d’alcaldia de Cultura, Educació, Esports i Joventut: “volem generar noves col·laboracions entre empreses i entitats locals i, sobretot, posar en valor la importància d’aquests vincles. Pot ser una gran oportunitat per a les entitats i alhora un gran benefici per a les empreses”.   Elena Vila, tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç: “per a les empreses la col·laboració amb teixit social genera un vincle molt positiu de difusió, d’identificació i de posicionament.