Sant Cugat del Vallès

Balanç de dos anys de mandat del govern Republicà

Govern republicà

Francesc Duch, portaveu d'ERC-MES i Tinent d’alcaldia de Desenvolupament Urbà i Habitatge, fa un repàs al Tot Sant Cugat d'aquests dos primers anys de mandat del govern republicà.

Ara fa dos anys que es produïa un canvi en el govern de Sant Cugat. 32 anys de governs de dretes donaven pas a un govern republicà, amb una alcaldessa, Mireia Ingla, independentista i d'esquerres.

Han estat dos anys difícils, que han estat marcats per la pandèmia de la Covid-19 i la seva corresponent crisi sanitària, social, econòmica i ciutadana. Una Pandèmia que s'inicià el març de 2020 i que encara no ens ha deixat. Una crisi que esclatava tot just 9 mesos de l'inici del nou govern, quan precisament s'iniciaven tots els projectes.

Malgrat tot, el govern ha sabut estar a l'altura. Mentre es combatia la crisi, abocant-hi més de 17 M d'euros per a pal·liar els seus efectes, no s'aturava l'acció de govern. Ens vam conjurar per combatre el que nosaltres identificàvem com les quatre grans emergències de Sant Cugat: Democràtica, Habitacional, Social i Climàtica.

En aquest sentit es va aprovar el Pla d'Acció Municipal que és la guia de tot el mandat. Amb 8 objectius polítics i 392 mesures específiques. Moltes d'aquestes mesures ja han començat a donar els seus fruits, destacant: La Declaració d'Emergència Climàtica i el seu el Pla d'acció, l'inici del procés de compra de la Torre Negra, i la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions. L'increment de recursos per recuperar habitatges a fi de destinar-los a habitatge públic de lloguer i protegit. La implementació de l'Anella Verda, la proliferació de carrils bici per tota la ciutat, la posada en servei de la Policia Verda i l'increment de les ajudes per a la instal·lació de plaques solars. I, finalment, regularitzant els contractes, amb transparència, honestedat i ajustat a llei

Seguim!