Sant Cugat del Vallès

Discurs de la portaveu del Jovent Republicà de Sant Cugat Mariona Arnau per l'11 de setembre

Bon dia a totes i a tots,

Aquest any, després de dos anys de pandèmia, encarem la Diada Nacional de Catalunya amb normalitat, sense mascaretes ni distàncies.

No obstant això, desgraciadament, la nostra societat, i en especial les classes populars i els i les joves, seguim immerses en una crisi social i econòmica. La precarietat laboral, les dificultats a l’hora d’accedir a un habitatge digne, els problemes de salut mental, les crisis humanitàries, la intolerància vers la diversitat, la vulneració dels drets humans, i un llarg etcètera d’injustícies socials, segueixen formant part de l’ordre del dia. I això s’accentuarà encara més amb la crisi econòmica que properament arribarà.

Malgrat tot, des dels carrers, i també des de les institucions, seguim defensant els nostres drets, amb perseverança i humilitat, per demostrar que l’únic projecte viable és la independència del nostre país.

Fa uns dies, el Ministeri d’Interior va justificar l’espionatge contra la nostra organització vinculant-la amb el terrorisme. L’espionatge a un moviment político-juvenil és una pràctica molt greu i profundament antidemocràtica que no fa res més que criminalitzar la mobilització i vulnerar els drets de la militància, com el de la participació política. Nosaltres ho tenim clar: davant la repressió col·lectiva dels drets dels i les joves, no ens queda cap altra opció que seguir organitzades i mobilitzades.

El Jovent Republicà no ens n’amaguem: cal combatre la desmotivació de l’independentisme català. Cal deixar enrere el simbolisme estèril. Hem de ser capaços de plantar cara a l’Estat espanyol, i no només a nivell institucional. Tenim el deure de recuperar la mobilització popular, enfortir el moviment estudiantil, reforçar el sindicalisme nacional i de classe i teixir més complicitats internacionals. Nosaltres no entenem l’alliberament nacional si no va lligat a la defensa dels drets socials. L’objectiu és clar: preparar-nos pel pròxim embat contra l’Estat i avançar cap a la república.

És per això que aquest 11 de Setembre, com hem fet sempre, serem als carrers amb tota la determinació, força i compromís.

Per totes les persones que han lluitat, lluiten i lluitaran per la independència del nostre país.

Tinguem-ho clar: Avancem cap a la victòria!

Bona Diada Nacional de Catalunya! Visca els Països Catalans, Visca Catalunya!