Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Esther Madrona

Fes-te teu el Monestir

El Monestir i el seu entorn és, de ben segur, l'element patrimonial més conegut de la nostra ciutat. Amb més de 1000 anys d'història, aquest espai monumental ha passat a formar part del dia a dia de la ciutat i la convivència entre història i present ens identifica com a santcugatencs i santcugatenques. Estic convençuda que, qui més qui menys, té alguna història personal ben vinculada al monestir: ballar el Paga-li, Joan, creuar-lo cada matí per anar a treballar, passejar tot buscant les ombres, veure'l als matins al pujar la persiana, guiar-se per les hores que marca el campanar.

Francesc Carol

Stonewall

El 28 de juny del 1969, a un bar anomenat Stonewall de Nova York, es va produir un fet que va marcar la lluita pels drets LGTBI. Aquella nit podria haver sigut una nit igual que les altres. A dins del bar un conjunt variat de membres dels diversos col·lectius LGTBI prenien una copa mentre estaven pendents per si entrava una patrulla de policies a fer l’acostumada batuda a dins i a detenir uns quants clients.

La Mirada, una escola del segle XXI

L’escola La Mirada fa un pas endavant i s’acosta cada vegada més a ser una realitat. El passat ple d’aquest mes de juliol, el projecte executiu de l’escola va ser aprovat de manera inicial i a partir d’aquí, s’obre un període d’informació pública, pas previ a l’aprovació definitiva i l’inici de la licitació de les obres. El projecte que presentem, és un projecte modificat de l’original, ja que s’adapta al nou emplaçament i s’ha ajustat per integrar-se respectuosament al parc que l’envolta amb el mínim impacte possible.

Lara Carbonell

El jovent som la solució i no el problema

La tardança en la vacunació del jovent ha accelerat aquesta cinquena onada que estem vivint els últims dies. Actualment les xifres són preocupants per a nosaltres, 1 de cada 50 joves s’ha contagiat en els darrers 15 dies a Catalunya i prop del 2% dels joves catalans han agafat el virus. Durant tot el confinament no hem trepitjat les universitats i instituts, i hem estat privats de relacionar-nos amb les nostres amistats i ampliar la nostra xarxa social.

Gemma Aristoy

No és justícia, és venjança

Avui hem constatat que, poc després de la concessió dels indults per part del govern del PSOE i el mateix dia que es realitza l'entrevista entre el President de la Generalitat, Pere Aragonés, i el President de l'Estat, Pedro Sánchez, que ha de suposar l'inici d'una nova taula de negociació (que fa molt de temps que reclamem); "l'Estat Profund" i els aparells que el sustenten han iniciat una altra ofensiva dins el que és la causa general contra l'independentisme.

Salvem el Cafè Catalunya

El Cafè Catalunya és un dels establiments comercials més antics i emblemàtics de Sant Cugat, ja que va obrir les portes l'any 1936, mantenint sempre l'activitat de bar i l'aspecte original. L'edifici és un dels pocs que es conserven de l'estil racionalista i del moviment del GATCPAC, associació que pretenia modernitzar l'arquitectura del país seguint els corrents avantguardistes europeus.

Francesc Duch

Indults sí, i ara l'amnistia

Ara fa uns dies que els presos i les preses polítiques sortien al carrer després de l'indult concedit pel govern de Pedro Sànchez. Estem contents, ha estat un primer pas, però només això. Nosaltres volem l'amnistia! La nostra proposta és l'amnistia i la demanem perquè estem davant d'una causa general contra l'independentisme, que va molt més enllà de les preses i els presos i de les exiliades i els exiliats; implica milers de persones represaliades i per això cal una solució global que tanqui totes les causes obertes al voltant de l'exercici i defensa del dret a l'autodeterminació.

Gemma Aristoy

La repressió no s'atura: No és justícia, és venjança

Avui hem constatat que poc després de la concessió dels indults per part del govern del PSOE i el mateix dia que es realitza l'entrevista entre el President de la Generalitat, Pere Aragonés, i el President de l'Estat, Pedro Sánchez, que suposa l'inici del procés de negociació que reclamem, "l'Estat Profund" i els aparells que el sustenten, han iniciat una altra ofensiva dins la que és la causa general contra l'independentisme.

Francesc Carol

L'esport a Sant Cugat: Quo Vadis?

Fa un temps vam publicar el resultat de l'enquesta d'hàbits esportius encarregada per l'Ajuntament de Sant Cugat. Un dels resultats que més es destaquen és que gairebé un 80% de la població de la nostra ciutat manifesta fer esport. Entenem com a esport tant l'esport de competició i reglat com qualsevol altra activitat física. Aquesta excel·lent dada es converteix també en un repte per aquest govern i la seva regidoria d'esports.