Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Gemma Aristoy

Els pressupostos de la gent

Des de fa mesos que el govern de la Generalitat de Catalunya negocia els pressupostos amb els diversos partits del Parlament. Són uns pressupostos pensats per atendre les necessitats de les persones i dels territoris, per donar millors serveis i oportunitats a una ciutadania castigada per la pandèmia, per la crisi social i econòmica que ha provocat; uns pressupostos que pretenen revertir les retallades en educació i salut que els governs de Convergència van realitzar.

PSC, JUNTS, C’s + El Gran Capital: La Santa Aliança

La setmana passada, a la Junta de Portaveus del Parlament de Catalunya, el PSC, Junts i C’s s’aliaven per rebutjar la comissió d’investigació sobre els fons voltors a Catalunya. Una comissió proposada per ERC, CUP i Comuns que pretenia reprendre la iniciativa política en matèria d’habitatge, alertant que la situació d’emergència habitacional cada cop és major i posar el focus a la situació dels fons voltor que, com tots sabem, són altament responsables de la precarietat i els alts preus d’habitatge de Catalunya.

Esther Madrona

Sant Cugat, ocupacions il·legals i cinc curiositats

En el darrer Ple Municipal es va aprovar una moció relativa a la prevenció i lluita contra les ocupacions “delinqüencials i conflictives” a Sant Cugat. Una moció aprovada amb els vots de Junts, C’s i PSC. Curiositat núm. 1 És important també constatar que la moció que es presentava era  de caràcter general, no vinculada a Sant Cugat. Abans de tractar-la a Sant Cugat, Junts per Catalunya ja l’ha presentada a diversos ajuntaments del país.

ERC Valldoreix

Les nostres arrels medievals (Presentació del nostre candidat a Valldoreix, Juanjo Cortés)

Lluny queden els temps en els quals el castell de Canals estava abandonat i perdut en mig d'un bosquet de pins (va viure uns anys efímers d’un pessebre vivent 1966-69). Durant els anys noranta del segle passat, un jove historiador, en Juanjo Cortés realitzà diversos estudis i conferències sobre el castell, també alguna campanya de neteja. Juanjo Cortés va situar en l'agenda municipal el nostre castell aconseguint que els anys 2002 i 2003 l'EMD dugués a terme les primeres intervencions amb uns camps de treball d'estiu per a joves.

Francesc Osan

Ara, com fa 30 anys, No al Quart Cinturó!

Ara fa unes setmanes la Campanya Contra el Quart Cinturó va celebrar els seus trenta anys, trenta anys de defensa d’alternatives de mobilitat que promoguin models de transport sostenible i de protecció del territori enfront de projectes com, per exemple el Quart Cinturó. 30 anys després, curiosament, el PSC, amb l’ajut inestimable de Junts x Catalunya, tornen a posar sobre la taula aquest vell projecte.

Francesc Carol

Un 2023 per a l'esport

Encetem un nou any ple de projectes i d'oportunitats. També per a l'esport a Sant Cugat. Aquest primer semestre arribarà amb diverses competicions de primer nivell (Copa de la reina de voleibol, copa internacional Sant Jordi d'esgrima infantil, La Revolta, Campionat d'Espanya Juvenil d'Hoquei Sala, i alguns més encara pendents de confirmar) que posaran a Sant Cugat en el mapa de les grans competicions esportives.

Benvingut, Muxinach!

Des de fa uns dies, la ciutat brilla encara més en aquestes festes nadalenques amb l’arribada del Muxinach a Sant Cugat. El Muxinach, el nostre fanaler, és l’encarregat de mantenir encesa la llum del poble durant aquestes festes tan assenyalades. Diuen que, quan a Sant Cugat no hi havia llum i era un poble fosc, ell va ser l’únic capaç d’encendre la teiera que encara es pot veure a dia d’avui a la llotgeta del Monestir i va ser així com els Reis Mags van descobrir i venir a la nostra ciutat.

Ramon Segura (Valldoreix)

Valldoreix és progressista

A la vida actuem seguint els nostres criteris i principis, però hi ha molts moments, més dels que ens pensem, que triem per eliminació, per criteri pràctic o per l’opció menys allunyada del nostre pensament o necessitats, ja que no sempre ens ofereixen o hi ha el que volem exactament. Som un país on l’emprenedoria és el resultat d’una societat diversa, activa i ambiciosa on la creació de microempreses i pimes és la base del nostre sistema econòmic i que ens permet ser àgils, competitius i avançar encara que tinguem una ma lligada a l’esquena per l’espoli fiscal/colonial.

Francesc Duch

El nou barri de Ca n'Ametller: Una aposta per l'habitatge assequible i la sostenibilitat

A Sant Cugat tenim encara un gran sector pendent d’urbanitzar al voltant de la Masia de Ca n’Ametller i l’estació de l’Hospital General, que inclou la zona de can Mates oest, la Carretera de Rubí, Can Fontanals i Can Cabassa. Aquest gran àmbit està situat en un lloc estratègic, ben connectat amb autopistes i amb la possibilitat de fer un intercanviador ferroviari per una mobilitat més sostenible.