Sant Hilari Sacalm

Totes les notícies

Ple 27 de juliol de 2022

Ahir vam fer el ple ordinari del mes de juliol. Vam tractar varis temes. En primer lloc l’aprovació del conveni entre el Consell Comarcal i els ajuntaments de Sant Hilari, Arbúcies i Blanes per elaborar un pla estratègic de l’economia social i solidària a la comarca. En aquest punt els regidors d’Esquerra ens vam abstenir ja que considerem que no teníem suficient informació i que aquest hauria de ser un projecte de més gran envergadura i de comarca. També es van aprovar tres convenis: per una banda el d’accions d’experiència laboral que fa referència a la gent que s’incorpora temporalment a la brigada, el de la cessió d’espais a SH Concept Formació i el de Guillacats. A tots tres hi vam votar a favor perquè considerem que aporten riquesa a Sant Hilari en els diferents àmbits: l’educatiu, el mediambiental i el social. També es va aprovar el Document Únic de Protecció Civil Municipal validat per Protecció Civil. Un dels punts més importants va ser l’aprovació de la licitació del contracte per posar Biomassa al CEIP Guilleries i a la zona poliesportiva. Vam votar-hi a favor però vam reiterar la importància d’apostar per una comunitat energètica per poder incloure més equipaments municipals. Es van aprovar tres punts més: la cessió a la Generalitat del Parc de Bombers que desencallarà les obres de la segona fase del parc, les modificacions de la delimitació dels termes municipals d’Osor i Sant Hilari i l’aprovació del compte general del 2021. Des del grup d’Esquerra també vam fer alguns precs i preguntes. En primer lloc en relació al cementiri, ja que amb les noves modificacions hi ha espais que s’han quedat a mig arreglar, també que ens expliquessin com es preveu la Festa Major 2022, quina previsió hi ha per l’entrada del poble i en quin estat es troben les obres del transformador del Serrat, una queixa històrica d’Esquerra Sant Hilari. Recordeu que podeu contactar amb nosaltres pels canals habituals (Instagram, Facebook, correu electrònic) i ara també via Whatsapp al 744 61 29 68 Seguim treballant!

Xerrades de Barri

Des del setembre de 2021 el grup d'Esquerra Sant Hilari hem passat per tots els barris per reunir-nos amb els veïns i veïnes i conèixer les problemàtiques i dissenyar les millores que necessiten. Volem agraïr la rebuda que hem tingut i posar-nos a la disposició de tothom per seguir treballant pels barris i la seva gent!

Font Vella

L'empresa Font Vella és una de les més importants de Sant Hilari. Tant pels llocs de feina que ofereix com pel revolsiu econòmic que sempre ha significat. Des de fa unes setmanes s'estan visquent moments tensos i per això amb els diputats @jordialbertcaballero i @bartomeucompte hem visitat el comitè de l’empresa Font Vella per parlar de la situació actual i buscar solucions. També ens hem posat a disposició de la direcció de l'empresa per parlar-ne i fer de mediadors si és necessari. Esperem que se solucioni tan aviat com sigui possible!

Gent Gran

Sempre hem estès la mà per a fer les coses conjuntament pensant en el bé el poble. Avui hem demostrat que hi som: Volem donar les gràcies a la regidoria de Gent Gran per comptar amb nosaltres. També agraïr a totes les àvies i avis que col·laboren a fer possible el pla municipal de la gent gran. A partir d'avui, els majors de 65 anys, podreu contestar les enquestes que trobareu al casal, l'ajuntament, Can Rovira, la Casa de Cultura o a la web https://santhilari-decidim.ddgi.cat/processes/gentgran2022

Arbres carrer Antoni Gaudí

Després de parlar amb els veïns i veïnes del carrer Antoni Gaudí volem compartir una problemàtica: S’ha fet una tal•la generalitzada dels arbres passant de 25 a 5. En un moment estratègic per decidir quin model de país volem i que vetllem per la transició ecològica

Ple 26 de maig de 2022

Ahir hi va haver ple ordinari: Es van aprovar els següents punts: Conveni de delegació de competències amb el Consell Comarcal de la Selva per prevenir incendis forestals Pròrroga del conveni amb la Universitat de Girona i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya per la Càtedra de l’Aigua Pla General relativa a la instal·lació d’ascensors en edificis existents Les festes locals pel 2023 Es va entrar un punt d'urgència per sol·licitar autorització al Departament d’Educació per a ampliar les places de la Baldufa i l'ampliació d’una aula Finalment es van aprovar tres mocions. Volem incidir amb la moció que dóna suport als guàrdies municipals perquè siguin reconeguts i regulats com el que són, policies locals. Una petició que fa molt de temps que Esquerra Sant Hilari estem demanant.

Taller Participatiu

Ahir vam tenir el primer taller participatiu de comerç, turisme, cultura i esports. Volem agraïr a tothom que va venir, realment va ser un taller molt productiu i tenim moltes ganes d’ensenyar-vos el resultat!

Ple 24 de març 2022

Ahir vam tenir ple ordinari: Vam aprovar el conveni per la prestació de serveis socials bàsics i especialitzats Un altre punt va ser el conveni de col·laboració la cooperativa Divertus Es va aprovar el conveni de col·laboració entre la DDGI i l'Ajuntament per la caldera de Biomassa i la xarxa de calor També es va aprovar el conveni entre l'ajuntament i l'associació Bub Bub's Finalment vam aprovar quatre mocions: la cessió dels actius immobles de la SAREB, el suport a les mesures contra l'exclusió financera, pel conflicte a Ucraïna i per donar suport al poble Saharuí. https://www.youtube.com/watch?v=5g6ibRGTg9o&t=2171s